Terug

Deel deze pagina:

FC op trainingskamp, Bacuna traint mee en oefenwedstrijden besloten

Door Sven Heikens 36 reacties

FC Groningen belegt momenteel een trainingskamp in Epe. Gistermiddag is de equipe vertrokken naar Epe alwaar een vijfdaagse trainingskamp gepland staat.

Iemand die aangesloten is op dit trainingskamp is Leandro Bacuna. De oud FC-er is momenteel transfervrij en FC Groningen heeft ingestemd met het verzoek van Leandro Bacuna om zijn conditie op peil te houden bij de club. 

Het trainingskamp wordt zaterdag besloten met een oefenwedstrijd tegen Deinze, waarbij helaas geen supporters aanwezig mogen zijn.. de wedstrijd is immers besloten. Overigens speelde Groningen ook vanmiddag een geheime en besloten oefenpot tegen Go Ahead Eagles. Een slechte ontwikkeling.... 

 

Reacties:
opa12-07-2023 om 16:48

Knap gespeeld, morgen even YouTube kijken, Irandust weer goed

ChiChi12-07-2023 om 16:57

Echter Irandust ook al weer geblesseerd met een spier blessure uitgevallen!

Bayco12-07-2023 om 18:39

Opvallend...

 

Bacuna speelde mee.. lijkt mij dat als je alleen je conditie op peil wil houden..je geen oefenpot meespeelt in de voorbereiding..

Omdat je zo ook andere jongens in de weg zit en manier van spelen en automatismen verstoort..

Dus wie weet 

 

Hopelijk valt blessure van irandust mee

Reactie verwijderd door redactie

Marco12-07-2023 om 20:21

Overwinning op GEA geeft vertrouwen en een goede sfeer in de groep.

Van der Rhee zal wel vreemd hebben opgekeken dat spelers tot meer in staat zijn dan de lamlendigheid waarmee hij vertrok. 

BOUWE12-07-2023 om 19:46

het is leuk dat bacuna mee traint maar wat zit daar achter en net als Nick bakker hebben we twee die nog mee trainen maar mag nog niet in de competitie mee te beginnen zolang er geen contact wordt getekend heeft komt dat nog 

BOUWE12-07-2023 om 20:28

Dat heeft niks met bier of zonnesteek te maken..ik zou wel eens willen weten waar ze nou mee bezig zijn AUGS komt eraan en wij hebben nog maar 1 aanvaller nog niemand op de zijkant en fatsoenlijke middenveld hebben we nog niet achter in zit het goed krijgen we nog wat te zien in de voorbereiding tegen vv Annen was super slecht Kevin van veen is nu nog vaak te geblesseerd komt dat hij nog geen fatsoenlijke aanspreekpunt heeft dat heeft hij nog niet postema is daar nog niet goed genoeg voor als inval beurt prima maar verder is postema nog niet en waar blijft de middenvelder zoals hove eraan Diemers gaat bij sc Cambuur mee trainen waarom loopt fc Groningen daar niet achter aan kijk die indradust doet het nu goed maar we hebben hem ook vaak niet gezien wegens blessures die hij had daar moeten we wel op in springen 

Bayco12-07-2023 om 20:34

Grappig

 

Gevoel alsof jouw mening met het uur veranderd .. wedstrijd tegen annen gaf je verzachtende omstandigheden aan..zoqls het weer enz.. wat overige niet zo was.. daarna was hitte je excuses. We moesten geduld hebben.. komt allemaal goed . Alle vertrouwen had je..

 

Nu lees ik tegenovergestelde. Maar ja ben het met je eens... kom.op fc  de supporters laten zien dat ze achter de club staan.. onvoorwaardelijk.. dus kom op met minimaal 2 leuker spelers... laat weten waar je mee bezig bent enz..

hermank196913-07-2023 om 13:31

Probeer ook wat puntjes te zetten, dat leest wat makkelijker.

BOUWE12-07-2023 om 20:39

Dat bedoel ik de competitie komt dichterbij nu kunnen we nog voorbereiding ga niet meer op de laatste moment spelen dat bedoel ik we horen niks meer laat niet te lang wachten of praat met bacuna wat hij wil Grijp je kans voor dat hij zomaar weer weggaat doe het nu niet wachten 

BOUWE12-07-2023 om 20:44

Straks een vol stadion dan willen we goed voetbal zien beter als tegen vv Annen daar moeten we niet aan denken ik ben zee positief over dick Lukkien en zijn technische staf maar zei moeten wel een goede spelers materiaal hebben waar is duarte hij heeft nog geen WEDSTRIJD gespeeld dus geeft de trouwe supporters hoop en goed voetbal en binnen één jaar terug in de eredivisie daar hebben we nu recht op

Fan op afstand12-07-2023 om 20:51

Of Bacuna wel of niet komt is nog geen reden om niet verder te zoeken naar de benodigde aankopen. En het zou fijn zijn als dat op korte termijn afgehandeld kan worden. Zoals ik ergens gelezen heb zijn er dusdanig veel seizoenkaarten verkocht dat de directie moreel verplicht is kwaliteit in te kopen op die plekken die vacant zijn.

Hgz12-07-2023 om 21:03

Sorry hoor maar wat moet je met Bacuna? Hove is een zelfde type, beter en scoort meer dan Bacuna. Mocht Hove weg gaan ga je er weer op achteruit met Bacuna. Bacuna heeft niks extra. Scorende spelers moeten we hebben. Niet weer dezelfde fout maken om mindere spelers te halen als je je beste spelers verkoopt.

Alberto115-07-2023 om 12:38

Daar denk ik anders over. Ik vond Hove niet zo geweldig.

Bacuna is ( of was in elk geval) krachtiger, sterker in duels

BOUWE12-07-2023 om 21:16

Ik zeg ook niet dat bacuna komt ..maar waar is hove dan heeft hij nog vakantie ja of de nee hij speelde vandaag ook al niet mee 

BOUWE12-07-2023 om 21:18

Kijk Cambuur haalt een aanvaller op fc Emmen van de week waar blijven wij nu dan we hebben gezien dat er nog kwaliteit tekort is tegen vv Annen en er tot nu toe nog niks meer bij gekomen is dit het of waar zijn ze mee bezig 

Heiky13-07-2023 om 11:42

Geen nut om te kijken wie gehaald worden door andere teams. Wie zegt dat die spelers ook echt iets toevoegen? Ik zie zelf liever dat er weloverwogen keuzes gemaakt worden dan 'zomaar iets halen'. En dan duurt het maar wat langer.

Holwierde12-07-2023 om 21:54

Tjonge Bouwe wat zit je steeds te zeuren ,ze zijn druk bezig heb toch geduld man al dat gezeur.

 

BOUWE12-07-2023 om 22:20

Nee niet ongeduldig maar fc Groningen moet nu eens leren dat we in de voorbereiding moeten zien wat wij als supporters kunnen zien en niet meer zoals vorige jaar toen was de competitie al aan de gang toen pas kregen we vier spelers erbij ..ik vindt dat te laat dick Lukkien moet straks een opstelling kunnen maken als een huis met CERMENT niet zonder CERMENT dan valt het om het is nu nog te matig

Boerentrien13-07-2023 om 09:02

Bouwe, je  hebt een en bedoelt het allemaal goed. Ik ben het vaak met je eens.  Maar je stukjes zijn zo lastig te lezen, ook al zie ik af en toe wel 3 puntjes tussen hele lange zinnen. Dat helpt al iets. Zoals al eerder gezegd: maak kortere zinnen; eindig die met een punt en begin de volgende zin met een hoofdletter.

Dan lees ik je bijdragen met plezier en hoef ik mij niet zo in te spannen.

Milko4ever12-07-2023 om 23:36

Denk vast dat je een goed hart hebt Douwe maar je manier van schrijven is hoogst irritant. Je schrijft waarschijnlijk zoals je praat, een punt of een komma in een zin gebruiken ben je niet gewend te gebruiken. Gelukkig snap ik een beetje wat je bedoeld. Denk allen niet dat als je naar de Gamma gaat ze weten wat Cerment is. Je bedoeld vast dat spul tussen de stenen waar een huis mee wordt gebouwd.....

Steve Goble13-07-2023 om 18:54

Ik ben het met Milko en Boerentrien eens dat Bouwe zijn stukjes niet makkelijk te lezen zijn. Is het niet zo dat daar een tijd geleden ook op werd gereageerd en dat het daarna stuk beter ging? @ Milko, met alleen cement kunt je geen huis bouwen... Je metselt de gevelstenen met metselmortel, cement is daarvan een belangrijk onderdeel. Overigens hoop ik dat Irandust eindelijk ons cement tussen de stenen wordt... Alweer geblesseerd, tjongejonge.. Hoop ook dat Hove blijft ipv Bacuna. 

BROMBEER13-07-2023 om 08:05

Kasanwirjo mag al weer vertrekken bij feijenoord, heeft volgens slot mentaal en qua discipline niet het gewenste niveau.

nou dat hadden wij hem ook we kunnen vertellen, Mooi 2 miljoen in the pocket voor die stumper

slchan13-07-2023 om 08:26

Is Armenteros geen optie

BROMBEER13-07-2023 om 09:07

ZIJN ZE MEE IN GESPREK GEWEEST, WIL EERST ANDERE OPTIES AFWACHTEN.

Reactie verwijderd door redactie

Herman Badkuip13-07-2023 om 14:09

Bas Dost óf Sydney van Hooijdonk, kopsterke spitsen! 

Fan op afstand13-07-2023 om 16:31

Even ter herinnering. De FC is nu een KKD club tegenwoordig. 

Herman Badkuip13-07-2023 om 16:50

Met een gezonde ambitie om binnen één jaar weer terug te zijn in de eredivisie toch?

Boerentrien13-07-2023 om 16:55

En wat is er leuker voor een speler om te promoveren en/of kampioen te worden

BROMBEER13-07-2023 om 17:51

@ badkuipie en trientje 

 

Dan zullen er nog wel een aantal kwaliteitsspelers door woutertje uit de hoge  hoed getoverd moeten worden,  want met deze aanvallers ga je het gewoon niet redden. 

Fan op afstand14-07-2023 om 09:31

Helemaal mee eens. Maar het lijkt wel of men nieuwe goocheltrucs aan het leren is want het is angstvallig stil, zelfs geen geruchten.

grunn196714-07-2023 om 06:35

Ja leuk de KKD ! 

Lekker tegen jong Az, jong Utrecht, Dordrecht, Telstar.

Vooraf kun je alle toeschouwers de hand schudden bij sommige uit wedstrijden.

Niveau is nog 10 x droeviger dan de eredivisie, is een veredelde amateur competitie.

Lekker om 19.00u met bord schot naar de KKD kijken.

Grote ploegen als jong Ajax en jong PSV op bezoek met grote namen ?

Ik heb er veel zin in het nieuwe seizoen, van mij mag het beginnen.

1 ding is wel duidelijk een grotere puinhoop dan afgelopen seizoen kunnen ze er niet van maken.

Hup groningen hup

Denk dat veel grote namen staan te trappelen om bij de FC te gaan spelen.

BOUWE14-07-2023 om 06:44

Nou eerst maar eens spelers erbij halen die er nog nodig zijn het liefst zo snel mogelijk..want nu kunnen ze nog inspelen plaats van op het laatste moment dan gooi je ze gelijk voor de leeuwen 

Fan op afstand14-07-2023 om 12:27

Wat mij opvalt is dat het al een kleine 2 weken heel rustig is bij de FC aangaande binnenkomende transfers. Zelfs geruchten zijn niet te vinden. Opvallend zeker gezien het aantal nieuwe spelers die men nog binnen wil harken.

Herman Badkuip14-07-2023 om 17:38

Vast stilte voor de storm....volgens mij gaan ze na het trainingskamp de spelersgroep evalueren en daarna, indien noodzakelijk, nieuwe spelers aantrekken voor FCG!

Reactie verwijderd door redactie

BOUWE14-07-2023 om 14:09

Inderdaad twee weken hoor je niks meer over aankoopen..ze wouden totaal 10 nieuwe spelers halen we zijn nog maar op de helft

ChiChi14-07-2023 om 15:40

Het is inderdaad al weer 10 dagen geleden dat de laatste aankoop(Peersman) werd gepresenteerd.

En er zijn ook helemaal geen geruchten over nieuwe spelers. (Behalve Bacuna)

Milko4ever14-07-2023 om 15:50

Misschien kunnen ze Tadic halen als flankspeler 

Heiky14-07-2023 om 17:41

Ik denk dat hij wel terug wil naar zijn 'oude liefde'. Moet ie alleen wel 99,9 % van z'n salaris inleveren maar dat lijkt me geen probleem

BOUWE14-07-2023 om 20:58

Ik vindt dat fc Groningen het is net dat alles stil ligt dat we alleen Nick bakker en misschien bacuna erbij krijgen dan vindt ik voorin weer dun oke we hebben Kruger en van veen en mááttá op links maar rechts niemand en wie vervangt dan hove dus fc Groningen werd nu eens duidelijk waar jullie mee bezig zijn 

Heiky14-07-2023 om 23:45

Net als zovelen hier al gezegd hebben BOUWE: gebruik nou in vredesnaam eens interpuncties (punten, komma's) in je betogen. Maargoed. Ik denk dat er achter de schermen echt wel gewerkt wordt aan de selectie voor komend seizoen maar waarom zou je alles naar buiten moeten brengen? Anderen wijzer maken?

Hinderk15-07-2023 om 00:14

Sta op de camping in Den Nul vlak bij Epe aan de andere kant van de Ijsel.

Fietste vrijdagavond naar de camping vanuit Epe,zat de gehele technische staf op een terras een ijsje te eten.

Even met onze trainer gepraat en op de foto.

Er was vrijdag drie keer getraind dus het evalueren vind ik kon zeker wel even op een terras.

Zeer positief ingesteld en verzekerde mij dat het wel goed komt,een fijne man om even met te praten en nog fijner het kin gewoon in het grunnegs.

Was ook zeer content met het aantal verkochte seizoenskaarten zodat er voor een nagenoeg volle Euroborg gevoetbald gaat worden.

Heb er een zeer positief gevoel aan overgehouden.

Hinderk

Hgz15-07-2023 om 00:30

Mooi dat je zo positief bent. Dick lukkien is het probleem ook niet, goeie kerel. Ben zelf minder positief over de scouting . Ben bang dat ze dezelfde fout weer maken als de afgelopen jaren door weer heel laat de selectie rond krijgen waardoor je geen ingespeeld team krijgt en weer de verkeerde spelers halen en niet door hebben welke spelers echt nodig zijn

Hgz15-07-2023 om 00:30

Mooi dat je zo positief bent. Dick lukkien is het probleem ook niet, goeie kerel. Ben zelf minder positief over de scouting . Ben bang dat ze dezelfde fout weer maken als de afgelopen jaren door weer heel laat de selectie rond krijgen waardoor je geen ingespeeld team krijgt en weer de verkeerde spelers halen en niet door hebben welke spelers echt nodig zijn

hermank196915-07-2023 om 01:53

Dus je zegt in principe dat Veldmate er niks van kan? 

TomOkker15-07-2023 om 06:58

Te laat of niet door hebben? Volgens mij is FCG in de persoon van Gudde maar ook een Lukkien, daar heel duidelijk over geweest. Dat het volgens sommigen allemaal lang duurt is ook helder uitgelegd. Ik snap het gejank van een aantal dan ook absoluut niet. Maar goed het noemen van Bas Dost of v Hooijdonk is natuurlijk net zo hilarisch. Valt mij nog mee dat Zivkovitsch niet genoemd wordt. Daarbij als FCG dezelfde fout maakt als vorig jaar dan weet jij dat je geen seizoenkaart meer hoeft te kopen toch? Ik acht de kans klein en heb er alle vertrouwen in maar of ik naar de KKD ga kijken dat denk ik dan weer niet. Verwacht hier wel weer veel hilarische jankmails, in ieder geval iets om naar uit te zien.

Boerentrien15-07-2023 om 09:53

En toch denk ik, dat sommige spelers die het vorige seizoen niet goed uit de verf kwamen in een goede teamsamenstelling én een betere instelling ( laat dat maar aan Lukkien over) beter voor de dag kunnen komen. Een goed op elkaar ingespeeld team is belangrijk, daarom hoop ik wel dat de definitieve selectie snel vaststaat.

Herman Badkuip15-07-2023 om 10:45

Heb heel veel vertrouwen in onze nieuwe trainer Dick Lukkien en zijn Groningse trainersstaf! Weet zeker dat zij met de spelers, die zij in hun selectie hebben, een sterk team zullen formeren met de juiste wedstrijdinstelling voor de KKD! 

BOUWE15-07-2023 om 11:19

Ik zeg ook niet dat ik geen vertrouwen heb in dick Lukkien of Henk veldmate..maar ik vindt dat je de selectie nu moet versterken..je bent nu met de voorbereiding bezig.. straks zien we weer op de laatste transfers windows dat er nieuwe spelers gehaald worden.. terwijl de competitie aan de gang is..ik vind je hoort niks er over . laten ze eens informatie geven..van we zijn daar mee bezig..Johan hove hoor je ook niks over gaat hij weg of zit hij nog bij de groep..dat soort informatie hoor je ook niks over ..en bij de persconferentie zeiden ze we willen tien nieuwe spelers erbij halen..ze zitten nog maar op vijf ..en de competitie komt steeds dichterbij 

TomOkker15-07-2023 om 13:15

Dit is allemaal keurig uitgelegd Bouwe. De posities die ze zoeken is blijkbaar lastig en is allemaal duidelijk gecommuniceerd. Daarbij hoeven we niet alle wedstrijden winnen. Dat jij er er een tijd aan koppelt is voor je eigen rekening en nu ophouden met zeuren stresskip.

Bayco15-07-2023 om 15:57

Mee eens..

 

Johan hove moet je nu zien als speler zonder contract bij fc groningen. Heeft een clausule voor 1.5 miljoen. Hij sluit niet meet aan bij de fc. Het schijnt dat hij aandacht genoeg krijgt. Dus hij en zijn zaakwaarnemer gaan rustig kijken wat het beste voor hem is. Als dat afgerond is krijgt fc keurig zijn geld. 

Is heel.jammer... maar als een speler niet wil dan lekker weg gaan. Dat geld wat vrij komt kan je miss wel meteen investeren in bacuna als die wil..transfer vrij.. dus je kan een leuk loon bieden..

 

 

Verder denk ik dat achterin nog wel mutaties komen. Gevoel dat balker miss weg gaat ... en schijn ook intresse te zijn voor blokzijl maar of die ook gaat dan ....hoop het niet

 

Ook maatta wordt het en der genoemd.. mag van mij wel blijven maar dan op links voor 

 

Verder denk ik dat suslov en duarte nog zullen vertrekken.

 

 

 

TomOkker16-07-2023 om 09:59

We kunnen allemaal wel wat willen maar FCG zit niet op de 1e rij, overigens zaten ze dat al lang niet meer, en het spelen in de KKD helpt ook niet mee. Daarbij spelers moet ook echt willen zoals bijvoorbeeld een Rente. Dat er interesse is voor een aantal spelers hecht ik niet veel waarde, clubs zijn op zoek naar koopjes en denken dat bij 'laagvliegers' en gedegadeerde clubs te vinden. Ik las dat Suslov is weggestuurd door Lukkien, volgens mij had dat 3 jaar geleden al moeten gebeuren. Ik herinner mij nog een stukje van ik dacht Brombeer over de dissonanten binnen en buiten het team en het feit dat je achteraf hoort dat spelers niet fit genoeg waren, geeft wel aan dat gedrag van spelers een groot invloed op de sfeer en dus prestaties kunnen hebben. Maar goed genoeg achterom gekeken het echte verhaal komen wij toch nooit te weten. In ieder geval gaat Lukkien zijn carriere niet op het spel laten zetten door personen die denken boven de club te staan.

Hove is al weg, Balker vertrekt niet voor een appel en ei. Blokzijl blijft. Pelupessy en Oratmangoen konden wel eens keyspelers worden. Met de posities die FCG nog wil uitbouwen en/of versterken, wat geen sinecure is, denk ik dat er een sterk team komt te staan. Ik hoop dat FCG op zoek naar versterkingen de tijd neemt want de transfer 'deadline' levert bij spelers zonder club, spelers die stiekum weg willen en makelaars in het bijzonder, altijd stress op.

RKR17-07-2023 om 16:57

Lastig te zeggen waar we staan. Aan de ene kant is deze voorbereiding wel beter dan de vorige, die was abominabel en eigenlijk al een goed voorteken op wat zou gaan gebeuren. Maar aan de andere kant zegt een voorbereiding niet vaak wat. Toch zie ik wel een FC dat conditioneel beter voor de dag komt, meer inzet toont en helder strijdplan lijkt te hebben.

Ik denk dat deze ploeg niet per se had hoeven te degraderen, maar we waren ook zeker geen top 8 materiaal. Plek 13 had denk ik haalbaar geweest (Fortuna, GAE en Volendam waren kwalitatief niet zozeer beter) en ik sluit niet uit dat Wormuth dat allicht gewoon had gehaald. We stonden veilig toen hij werd ontslagen, en hij heeft geen kans gekregen met winter versterkingen. Ik denk dat we geluk hebben dat zowel PEC en Heracles zijn gepromoveerd, en met Almere de hele top 3. Op Willem II na was de rest van die competitie beduidend zwakker. Er ligt kans voor ons.

Ik denk dat het dus zal gaan tussen Cambuur, Emmen, FC Groningen en Willem II en natuurlijk promoveren er 2 clubs direct. Daarvan vind ik ons wel de beste en grootste club. Ik denk dat onze ploeg van vorig jaar al boven Emmen en Cambuur had moeten finishen, maar dankzij incidenten, blunders en van der Ree verliep het anders. Met een goede trainer, betere scouting en beleid op zich moeten die ploegen een haalbare kaart zijn. Je ziet aan het oefenduel tegen GAE, een ploeg die volop in de voorbereiding voor een nieuwe ED seizoen zit. Die willen echt niet verliezen van een KKD ploeg maar kwamen er niet aan te pas.

Het is dus zaak om direct te promoveren en als dat lukt, dan hebben we de middelen, achterban en stadion om meteen weer middenmoot/subtop te spelen zoals Twente doet. We werden in 2021 nog 7e. Is heel kort geleden. Het is door Fleddie verknald. Ik hoop dat het gezien kan worden als een incident.

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!