Terug

Deel deze pagina:

MATCHDAY! FC Groningen - PEC Zwolle

Door Daan Schiphorst 75 reacties

Na de interland periode is het weer tijd voor clubvoetbal! FC Groningen speelt vandaag thuis tegen PEC Zwolle.

In een interland periode waar oud fc’er valente debuteerde voor het Nederlands elftal, de gebroeders Bacuna zich plaatste voor het WK met Curaçao en Vaessen helaas op de bank zat en Suriname niet kon helpen met een directe WK kwalificatie is het weer tijd voor een klassieke zondag middag eredivisie wedstrijd! PEC Zwolle komt op bezoek. De nummer 15 van de eredivisie maakte op de eerste 2 wedstrijden na een teleurstellende seizoensstart waar ze maar in 2 wedstrijden punten pakten van hun eerste 5. De ploeg van der Vegt heeft oud FC’er Thijs Oosting op leen die tot nu toe alle wedstrijden in de basis speelde en daar in scoorde hij 1 keer en gaf hij 1 assist. 

 

De basis elf van FC Groningen zal waarschijnlijks het zelfde zijn als die van de afgelopen wedstrijden. De FC mist alleen Travis Hernes en voor de rest is iedereen fit en speelgerechtigd.

 

De wedstrijd tegen PEC wordt om 16:45 afgetrapt in Euroborg COME ON FC!

Reacties:
campesino23-11-2025 om 08:20

Dit zijn in theorie toch wel de potjes waarin je 3 punten moet pakken. En dan ga je lekker over AJAX heen. Maar dat dacht ik tegen zwolle ook. 

hermank196923-11-2025 om 09:43

Ze moeten vandaag nog tegen Zwolle Campesino

Boerentrien23-11-2025 om 10:39

We konden inderdaad al vaker over Ajax heen. Als we vandaag winnen ook en tegelijkertijd nemen we dan wat afstand van de brede middenmoot ( vooral als NEC verliest bij Feyenoord). Maar ik hoorde één van de analisten zeggen, dat FC Groningen wellicht lijdt aan ranglijstangst. Laten we hopen, dat ze behalve beide helften goed spelen, ook dat onder contrôle krijgen. Dit weekend hebben een aantal laagvliegers al gewonnen, dus ik ben er niet helemaal gerust op vanmiddag.

campesino23-11-2025 om 12:15

Ik was nog niet goed wakker denk ik.

Dat moest natuurijk Sparta zijn

HermanBadkuip23-11-2025 om 11:07

Het was weer een zotte zaterdag gisteren in de Vrendenloterij Eredivisie! Hele verrassende uitslagen, Heracles verslaat thuis Go Ahead met 4-2, Excelsior zorgt er voor dat de Johan Cruijff Arena stil valt door met 1-2 van Ajax te winnen en Volendam speelt thuis gelijk tegen FC Twente! En onze concurrenten om plek 6, Sparta en Fortuna Sittard spelen met 1-1 gelijk....Vandaag 4 wedstrijden, waarin de zogenaamd zwakkere broeders ook weer punten kunnen pakken. Telstar thuis zou zo maar het FC Utrecht van Ron Jans kunnen verrassen, Heerenveen kan thuis AZ verslaan en NEC verrast misschien vriend en vijand in de Kuip tegen Feijenoord. Oók ons eigen FC Groningen moet écht flink aan de bak tegen PEC Zwolle met gevaarlijke spelers als Jamiro Monteiro, Dylan Mbayo, Koen Kostons en Kaj de Rooij in hun team! En misschien wil onze eigen Thijs Oosting ook bewijzen, dat hij onterecht is uitgeleend aan PEC Zwolle.....

Maar nu even géén doemdenken meer, een goed gemotiveerd FC Groningen moét vanmiddag thuis in de eigen Euroborg de Zwollenaren kunnen verslaan als je kijkt naar de kwaliteit in het team van Lukkien! Lijkt mij echt een typische wedstrijd voor onze spitsen als Brynjólfur Willumsson en Oskar Zawada! Maar ik ben bang dat zij pas na de rust worden ingezet als het spel in de eerste helft tegenvalt én FCG oppertunistisch moet gaan voetballen....

Véél plezier allemaal in de uitverkochte Euroborg óf voor de buis.....laten we met z'n allen duimen voor een goed resultaat! Come on FC Grunn, altied kop d'r veur én scoren!

Heiky23-11-2025 om 16:40

Er wordt in ieder geval (weer) gestart zonder spits. 

HermanBadkuip23-11-2025 om 16:59

Volgens mij staat Thom van Bergen in de spits....

Heiky23-11-2025 om 17:15

Ik bedoel een scorende spits Herman. Van Bergen prima maar is geen scorende spits he

HermanBadkuip23-11-2025 om 17:00

Lastige omstandigheden voor de spelers van FCG en PEC Zwolle...hoop toch wel dat de wedstrijd door gaat....

Oeleoptak23-11-2025 om 17:03

Wedstrijd gestaakt vanwege sneeuw terwijl er wel met sneeuw werd begonnen. Was eerdere jaren nooit een punt geloof ik. 
FC begint zonder kopsterke spits. Vind ik ook jammer. Denk dat dit met deze omstandigheden een voordeel kan zijn. Bovendien heeft Willumson een goed schot, prima met een gladde bal

hermank196923-11-2025 om 17:19

Vindt Lukkien nu wel irritant worden, weer starten met v/d Werf en weer geen spits. Sla mij maar lek want ik snap er niks meer van.

JopieGall23-11-2025 om 17:21

Zonder Willemsen winnen ze niks meer. Tom is geen spits! 

hermank196923-11-2025 om 17:29

Nou als ze vandaag geen 3 punten halen verdienen ze ook niet om bij de 1e 8 te komen.

Heiky23-11-2025 om 17:52

En vervolgens maakt hij een prachtgoal:) maargoed, dat kon jij ook niet weten :)

hermank196923-11-2025 om 18:08

Heiky, dat veranderd niks aan mijn standpunt en denk meerdere.

Oeleoptak23-11-2025 om 17:23

Met dit aanvalsspel gaat FC niet scoren. Terwijl ze inmiddels achter staan. Gaan veel door het midden waar het zeer druk is. Het elftal zal ook niet met meer vertrouwen voetballen nu het achter staat. Ik mis ook wat agressie en gogme. Dom vastlopen of bal inleveren. 
3 doelpunten in de laatste 4 wedstrijden. Dan moet je echt wat veranderen in je opstelling. Zo wordt het elftal steeds slechter omdat het vertrouwen steeds verder afneemt. 

JopieGall23-11-2025 om 17:31

Ze voetballen prima. Eindstation mist. Ik vind dit echt een beperking van de trainer. 

Oeleoptak23-11-2025 om 17:37

Gelukkig hebbik wel eens ongelijk. Maar gezien de vele corners ook zou ik er toch een kopsterke spits bij zetten. 1-1

Heiky23-11-2025 om 18:04

Nou hopen dat Groningen eens een keer het 'spook van de 2e helft' van zich af kan schudden.

hermank196923-11-2025 om 18:14

Gaat lekker Heiky he

grunn196723-11-2025 om 18:15

Kopie past 2e helft. Gaat in het hoofd zitten.

5 wissels oa blokzijl speelt belabberd 

 

hermank196923-11-2025 om 18:16

Hoeveel kansen moeten ze nog hebben en Lukkien, WAAR BEN JIJ MEE BEZIG!!

campesino23-11-2025 om 18:23

Zawada er ook rap in en met 2 spitsen spelen

Heiky23-11-2025 om 18:28

Absurd zwaar gestraft maar Zwolle met tien nu. Kijken of het kansen biedt

King Poffel23-11-2025 om 18:46

Niet mee eens. Vind die Bos een gigantische k.. scheids maar hier deed hij iets wat meeste scheidsrechters nalaten, namelijk gewoon geel geven voor een overtreding die ook gewoon geel waard is. Te vaak dat ik me irriteer dat scheidsrechters spelers sparen omdat ze al een gele kaart hebben, geel is gewoon geel en als het je tweede is dan is het gewoon je eigen fout.

hermank196923-11-2025 om 18:39

Welke kansen? Ze doen er niks mee.

En beginnen met 0 spitsen en als het moet is het te laat! Lukkien weer door jou weer 0 punten zo

Heiky23-11-2025 om 18:52

Tsja, als Zwolle met het hele elftal voor het doel gaat liggen is het lastig doorheen voetballen

Oeleoptak23-11-2025 om 18:42

De volgende wedstrijden zou ik toch met een echte centrumspits beginnen. Of twee spitsen, want al die kansen levert mooi niks op. 

hermank196923-11-2025 om 19:07

Doet Lukkien toch niet!

HermanBadkuip23-11-2025 om 18:43

En weer een tijdelijke staking...gaan we nog een resultaat halen?

King Poffel23-11-2025 om 18:48

Hoop dat er nog een mooi resultaat gehaald gaat worden. Had er echter vooraf al een hard hoofd in vanwege de sneeuwwedstrijd, trauma sinds Willem 2 uit in 2008.

HermanBadkuip23-11-2025 om 19:06

Jammer dat FCG geen drie punten heeft gepakt in het thuisduel tegen PEC Zwolle...wat een spanning in de laatste fase van deze zenuwslopende wedstrijd! Uiteindelijk toch nog een dikverdiend gelijkspel voor de youngsters van Lukkien!

hermank196923-11-2025 om 19:10

Nou wat zijn we blij Herman. Weer punten verloren. Als je het spel zo domineerd, waarom niet wekelijks met een echte spits! Keer op keer die Werf er in waarvan je al weet dat het niks wordt.

Heiky23-11-2025 om 19:24

Denk ook dat tegenstanders het 'spelletje' van de FC een beetje te beginnen te doorzien. Elke wedstrijd met dezelfde 11 beginnen, zelfde tactiek, zelfde wissels op nagenoeg dezelfde momenten. In het begin van de competitie leverde dat verrassende uitslagen op omdat tegenstanders hier geen antwoord op leken te hebben. Dit lijkt nu een beetje uitgewerkt te raken.

HermanBadkuip23-11-2025 om 19:23

Misschien een les voor Lukkien om volgende week uit tegen Ajax wel met Willumsson te beginnen? Al moet ik eerlijk zeggen dat onze eerste spits Thom van Bergen met twee goals niet heeft teleurgesteld. 

Hoekie23-11-2025 om 20:03

 Willumsson miste trouwens net als vorige wedstrijd een grote kopkans. Het is mij te gemakkelijk om hem als de redder te zien. Thom van Bergen maakte 2 knappe goals. 

JopieGall23-11-2025 om 20:01

Heiky slaat de spijker op zen kop. Dit moet dikkie nog even leren toe te passen....

HermanBadkuip23-11-2025 om 20:10

Ondanks de matige prestatie tegen PEC Zwolle staat FC Groningen nog steeds prima in het linkerrijtje met maar liefst 20 punten uit 13 duels! Natuurlijk het had vanavond nog beter gekund, we hebben weer volop kansen op een doelpunt gehad, maar met veel onfortuin wilde de bal niet in het netje van de tegenstander. Positief is dat het team van Lukkien zichzelf in elke wedstrijd veel kansen schept, met een beetje meer geluk vallen de doelpunten straks vanzelf.....Volgende week tegen Ajax misschien al, als FCG op de counter snel uit kan komen om te scoren? We gaan 't meemaken, zou wél Brynjólfur Willumsson in de basis opstellen en David van der Werff even laten banken! 

Heiky23-11-2025 om 20:52

Alles mooi en nog aardiger Herman, gelukkig zijn er in het begin veul punten gepakt maar als je wedstrijden op deze manier blijft spelen gaan er nog wel aardig wat punten verspeeld worden. Ik heb Lukkien hoog zitten maar begin eens met een andere basis. Dit begint een beetje voorspelbaar te worden. 

Boerentrien23-11-2025 om 20:21

Ik heb gewoon een leuke wedstrijd gezien met gezien de omstandigheden prima spel. Ja, en het blijft inderdaad heel jammer, al die kansen, die er (net) niet ingaan, maar dat doet niets af aan het goede veldspel. Het was op en top spannend, precies waarvoor je naar een stadion gaat.  En wat kun je blij zijn met een gelijkmakend doelpunt in de slotminuten. 

Durovski23-11-2025 om 20:30

Gelukkig nog 2-2. Maar zou toch eens weer met Willemsson gaan spelen. En ophouden met die opkomende backs, waardoor er te weinig verdedigers staan bij counter van de laffe tegenstanders. Die graven zich in en wachten op hun kansje en op de slappe 5 minuten van de FC na de pauze.

Ajax volgende week maar over de knie leggen. 

Marco24-11-2025 om 00:09

De laatste wedstrijd van het seizoen verloren we kansloos bij Zwolle, dan is een punt meegenomen.

Inmiddels zijn de verwachtingen hoger dan is een gelijkspel een beetje matig in een thuiswedstrijd. Voor het publiek wel een leuke wedstrijd, met 2 mooie doelpunten van Van Bergen. 

 

HermanBadkuip24-11-2025 om 09:02

Nog vier hele mooie affiches voor de winterstop.....zondag 30-11 Ajax uit, vrijdag 5-12 Excelsior uit, zaterdag 13-12 Volendam thuis én zondag 21-12 Go Ahead uit! Dan hebben wij alle tegenstanders uit de Eredivisie gehad en kunnen we de voorlopige balans opmaken. Na 13 wedstrijden hebben de mannen van Lukkien 20 punten bij elkaar gescoord, mijn verwachting is dat zij na 17 wedstrijden op 25 punten staan.....

Voor de wedstrijd tegen Ajax moet Lukkien nog wel even aan de basisopstelling sleutelen, want het is géén winning team meer op dit moment, dús tijd voor verandering! Zou zeker gaan starten met Brynjólfur Willumsson in de spits i.p.v. David van der Werff óf Younes Taha in de voorste linie. Ook zou ik starten met Tyrique Mercera op rechts én Wouter Prins op links, laatstgenoemde viel ijzersterk in tegen PEC Zwolle! Misschien eens in een verrassende 4-4-2 formatie gaan spelen tijdens de komende uitwedstrijden met Willumsson én Zawada als spitsen?

Op doel Vaessen, achterin Mercera, Blokzijl, Janse en Prins, midden van Bergen, Resink, de Jonge en Schreuders én in de spits Willumsson met Zawada.

Oeleoptak24-11-2025 om 16:48

In deze opstelling zit Taha niet. Ik zou hem achter de centrale spits (Bonnie) laten spelen en Thom op rechts zetten. 
Over de verdediging kun je niet echt tevreden zijn de laatste wedstrijden. Denk dat nu Prins beter is op LV. Peersman was bij eerste doelpunt man kwijt en de twee CV's zagen het gevaar van de voorzet onvoldoende. Zag er slecht uit. Mss is Peersman of Rente beter als CV, met name op het aspect neerzetten en bewaken van de verdediging. Peersman is sowieso meedogenlozer dan de huidige twee. 
Ben benieuwd naar de opstelling komende wedstrijd. 

Stadjer8124-11-2025 om 09:13

Het veldspel is prima, al loopt de ploeg wel te makkelijk in het mes. Lukkien houdt vast aan zijn succesformatie, maar tegen welke prijs? De ploeg heeft thuis al een paar maanden niet meer gewonnen en sowieso maar 2 uit de laatste 8?

Lukkien heeft gewoon 2 goede afmakers in de selectie. Maar als je beide niet gebruikt, dan krijg je wedstrijden als dit met wel veel kansen en veel druk, maar geen goals. Uiteindelijk scoren ze 2x uit opportunisme omdat ze in de achtervolging moeten. Beide spitsen zullen ook weinig zelfvertrouwen hebben momenteel. Ze worden beide de nek omgedraaid zo.

De ploeg verliest net als tegen Twente gewoon weer 2 punten in eigen huis. En net als tegen Sparta, NEC, Twente krijgt het de goals kinderlijk eenvoudig tegen. Omdat de ploeg inmiddels wel is geanalyseerd. Over onze linkerkant is de FC kwetsbaar bij balverlies. 

 

Ajax uit weet je al wel, daar wint iedereen momenteel maar FC Groningen niet. Dus moet je de 6 punten pakken bij Excelsior en thuis tegen Volendam. Maar alleen als de ploeg met aanvallers gaat spelen.

 

 

 

 

 

 

Boerentrien25-11-2025 om 15:38

Volgens mij gaat het achterin mis, als Blokzijl mee naar voren gaat. Dat wordt onvoldoende opgevangen. Het duo Blokzijl en Janse oogt  momenteel ook wat minder sterk dan in het begin.

HermanBadkuip25-11-2025 om 21:22

Denk dat jij helemaal gelijk hebt Boerentrien, Thijmen Blokzijl en Dies Janse ogen de laatste wedstrijden minder overtuigend. Misschien moet ons jonge centrale duo de komende duels even banken? Laat Marco Rente en Marvin Peersman tegen Ajax in de Arena maar centraal achterin spelen, zijn volgens mij beter opgewassen tegen de gemene trucs van Wout Weghorst! Tyrique Mercera op rechts en Wouter Prins op links zou ik zeker een aantal wedstrijden tot de winterstop willen zien voetballen. 

HermanBadkuip28-11-2025 om 20:34

Thijs Oosting moeten we in de winterstop weer naar Groningen halen hoor, zeker als Stije Resink voor 6 miljoen naar Ajax gaat! 

Oeleoptak29-11-2025 om 22:20

Dat lijkt me een vreemde opmerking. 
in de eerste plaats omdat de een controlerend middenvelder is en de ander in het aanvallend segment speelt. 
in de tweede plaats kon Thijs hier geen potten breken. Kan gebeuren, doorschuiven maar, niet terughalen. 

marcelfcg30-11-2025 om 08:24

Mag toch hopen dat we niet weer dezelfde fout maken als bij Valente om een topspeler voor een fooi te laten gaan.

 

Hoekie30-11-2025 om 11:05

Een vreemde opmerking voor een ex-scout van FC Groningen. Totaal verschillende spelers. Ook de opmerking dat Blokzijl en Janse maar even moet banken is belachelijk. Jij moet toch ook weten dat een team gebaat is bij vastigheden en het uit elkaar halen van een ingespeeld duo spelers onzeker maakt en het bij lange na niet zeker is of de vervangers dat nivo wel gaan halen. Bovendien gaat dan de gehele verdediging op de schop. 

Fan op afstand30-11-2025 om 09:54

Resink mag voor een gelimiteerd bedrag de deur uit. En dat is volgens mij rond de 6 a 7 miljoen. Alleen moet 020 eerst verkopen heb ik begrepen. 

Boerentrien30-11-2025 om 11:34

@Hoekie: inderdaad het duo Blokzijl/Janse niet laten banken na een wat minder sterk optreden. Ze zijn nog jong, dus logisch dat er wat mindere optredens tussen zullen zitten. Dat geldt trouwens voor het hele team. Gelukkig hebben we wat vet op de ribben om dat op te kunnen vangen. Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd van vanavond. Normaliter een ingecalculeerde verliespartij in de hoop het verlies beperkt te houden.Maar nu valt er niets van te zeggen. Ook onze FCG is niet in hun allerbeste doen.

hermank196930-11-2025 om 13:24

Beetje een slecht excuus, ze spelen de laatste tijd niet goed. Dus niet zeggen dat er een keer zo'n wedstrijd tussen zit.

HermanBadkuip30-11-2025 om 13:19

Hoop dat jullie gelijk hebben over ons jonge, centrale duo achterin....zelf hou ik toch mijn twijfels. Resultaat tegen Ajax zou mooi meegenomen zijn, misschien hangt er wel een verrassing in de lucht?

hermank196930-11-2025 om 13:27

Hoop dat onze LB die snelle rechts buiten van Ajax in toom kan houden. Is een rappe speler die op mij veel indruk maakte. 

Hoekie30-11-2025 om 16:04

Off topic@ Kijk naar Telstar Feijenoord. Keeper Koeman speelt een fantastische partij. Kun je niet zeggen van Offerhaus die hier vaak genoemd wordt als aankoop voor Groningen. Grossiert in slechte ballen. 

hermank196930-11-2025 om 16:13

Dus jij denkt dat iederw speler wekelijks minimaal een cijfer 8 moet krijgen? Heb Offerhaus in veel wedstrijden goede dingen zien doen, mag hij ook een keer door de mand vallen?

HermanBadkuip30-11-2025 om 16:49

Keeper Ronald Koeman keepte zeker een sterke partij, mocht Etienne Vaessen naar Feijenoord gaan, dan hebben we met Koeman een prima vervanger! Guus Offerhaus speelde misschien geen ijzersterke partij, toch is het een speler met veel overzicht, rust in z'n spel en heeft hij een prima pass over grote afstand! 

Heiky30-11-2025 om 17:01

Met Stubljar is de (eventuele) vervanger van Vaessen al binnen neem ik aan. Interessanter vind ik de vraag: met welke basis gaan ze de Arena in vanmiddag. Ik hoop op enige creativiteit want met de standaard opstelling, die elke week de wei in wordt gestuurd, is de verrassing er wel vanaf. Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe Vaessen wordt 'ontvangen' aldaar. Zit nog aardig wat oud zeer bij die club.

TomOkker30-11-2025 om 20:24

Dit laat maar weer eens zien dat we het vuurwerk net als in België gaan verbieden. 

TomOkker30-11-2025 om 20:25

Ik ga lekker Handbal kijken succes ermee, stomme idioten.

campesino30-11-2025 om 20:29

Kutzooi 

Gewoon 3-0 overwinning Groningen.

 

no guts no glory30-11-2025 om 20:40

Tja daar sta je dan in het uitvak. Zijn gewoon blijven zingen. De groene hel staat in brand, boeren vechten voor stad en ommeland. Je moet toch wat. Wordt een latertje vannacht. 

Boerentrien30-11-2025 om 20:48

Als het zo doorgaat, zijn jullie vroeg thuis. Wat een shitzooi.

Fido30-11-2025 om 20:55

De verslaggever zei het al de supporters zijn de baas in huis ondanks de beveiliging toch vuurwerk in het stadion.

Boerentrien30-11-2025 om 20:58

Dit zijn echt geen supporters. Noem ze alsjeblieft niet zo. Dit zijn relschoppers, criminelen en ééncelligen, tuig van de richel.

Boerentrien30-11-2025 om 20:58

Gelukkig staan we dankzij Dies Janse niet met 1  - 0 achter.

no guts no glory30-11-2025 om 21:09

Tja definitief gestaakt. En nog heel lang wachten voordat je als allerlaatste het uitvak mag verlaten. 
Nog even afscheid nemen met Thijmen Blokzijl tut tut tut tut tut. Doet het wel goed in Amsterdam 

hermank196930-11-2025 om 21:23

Onder het motto van een overleden fan. Nou amehoela, heeft er mijn inziens niks mee te maken. Dit is pure vandalisme en als die overleden fan van hetzelfde niveau is dan in elk geval 1 minder. 

HermanBadkuip30-11-2025 om 21:52

Heel triest allemaal, denk inderdaad drie punten voor FCG, want geldboetes én stadionverboden wordt om gelachen....Komen zo'n vijftig duizend supporters voor 6 minuten naar een voetbalwedstrijd. Het uitvak hield de stemming er nog een beetje in, maar ook zij zitten zo'n 6 uur in de bus voor zo'n wedstrijd! Belachelijk dat ze al dat vuurwerk de Arena hebben in gekregen, stond waarschijnlijk een nooddeur open voor de wedstrijd......

Martini30-11-2025 om 22:32

Zat in het stadion in vak 401, schuin boven de F-side met mijn dochter voor een leuke avondje voetbal. Heerlijk verknalt!! Wat een teleurstelling en ontiegelijk balen voor spelers en vooral uitsupporters. Rest van het seizoen een leeg vak. Supporters zijn met vuurwerk via bestorming naar binnen gekomen. Publiek reageerde heel gelaten toen het gebeurde. Deze supporters hebben teveel macht. Niemand doet wat. Zucht! 

Martini30-11-2025 om 22:32

Zat in het stadion in vak 401, schuin boven de F-side met mijn dochter voor een leuke avondje voetbal. Heerlijk verknalt!! Wat een teleurstelling en ontiegelijk balen voor spelers en vooral uitsupporters. Rest van het seizoen een leeg vak. Supporters zijn met vuurwerk via bestorming naar binnen gekomen. Publiek reageerde heel gelaten toen het gebeurde. Deze supporters hebben teveel macht. Niemand doet wat. Zucht! 

Oeleoptak30-11-2025 om 22:34

Dinsdag wordt het overgespeeld, zonder supporters

Boerentrien30-11-2025 om 22:39

Dan worden wij dus flink de klos. Spelen zonder onze eigen supporters en vrijdagavond al weer tegen Excelsior. 

Fan op afstand30-11-2025 om 22:57

Ze zijn hartstikke gek bij de FC dat ze dit accepteren.  Gewoon een reglementaire winst voor de FC met 3-0. Watjes.

Boerentrien30-11-2025 om 23:01

Ik denk, dat de KNVB dit er door gedrukt heeft. Maar ik begrijp niet  waarom onze supporters er niet bij mogen zijn. Alhoewel lang niet iedereen zal kunnen op dinsdagmiddag. Het is echt enorm balen dit.

Fan op afstand30-11-2025 om 23:17

Gewoon je oren laten hangen naar de KNVB. Wel die gasten die daar zitten bij de KNVB hebben het buskruit uitgevonden en de zwarte schoenveter.  Komende week nagelen ze Vaessen zonder pardon. 

Blijkt dat voor de wedstrijd tijdens de veiligheidsbespreking al bekend was dat er zeker 2 keer vuurwerk afgestoken zou worden. Daarnaast was het onder de supporters al langer bekend want er zijn heel veel toegangskaarten via het internet voor deze wedstrijd aangeboden voor weinig en er was heel weinig animo voor de aangeboden kaarten. En dan wordt het door de KNVB weer met de mantel der liefde afgedaan. Volgende keer is er weer een fan gestorven en heb je die ellende opnieuw. Gewoon regel van maken dat als de wedstrijd gestaakt wordt de club van de supporters die die ellende bewerkstelligen laten verliezen want boetes en een keer niet mogen komen liggen die supporters echt niet wakker van. Maar goed de mening van een geest van een niet doorgestudeerd persoon.

Boerentrien01-12-2025 om 11:59

Ja, ooit was ook bij ons al lang en breed bekend, dat er vuurwerk zou worden afgestoken. Ook in een tijd, dat het voetbal niet om aan te zien was en er slechte resultaten werden behaald. Volgens mij had ook dat er mee te maken Klaarblijkelijk lukt het dan toch niet om het gevaar te bezweren. Maar ik ben het met je eens, dat de thuisspelende ploeg voor de gevolgen op moet draaien. Worden de 1200 meegereisde supporters door Ajax financieel gecompenseerd, denk ik dan. Net als de FCG zelf. Die moeten nu 2x kosten maken.

HermanBadkuip01-12-2025 om 12:26

Vind eigenlijk dat alle supporters, behalve het vak van de F-side Hooligans, door Ajax gecompenseerd moeten worden! Zat zélf ook in het stadion [vak 112] samen met mijn zoon Jelmer en zijn vrienden én ook mijn dochter Marloes met haar man en twee jonge dochters gingen voor 't eerst naar de Johan Cruijff Arena. Zij zaten in vak 419 naast het Grunniger sfeervak en keken vol verwachting uit naar een topwedstrijd tussen Ajax en FC Groningen....Vandaag zou Wout Weghorst voor een ontmoeting met mijn oudste kleindochter Isabella naar het Emma-kinderziekenhuis komen, maar ook dat is afgezegd omdat de Ajax-selectie vandaag moet trainen! Zomaar een klein voorbeeld van teleurstellingen, die werden veroorzaakt door halve garen die zich Ajax-supporters noemen.....Tis toch allemaal te triest voor woorden!

Boerentrien01-12-2025 om 13:20

Ja, zeg dat wel. Voetbal hoort liefde voor je club te zijn en geen oorlog.

RooieRed01-12-2025 om 14:32

Ach, zoals zo vaak vervelend Randstad gedrag. Daar durft men toch niets tegen te doen. Het zij maar zo.

Veel kwalijker waren de arbiters van dienst in deze paar minuten. Ik heb alleen maar (onterechte) beslissingen gezien ten nadele van FCG. Een grens die er bovenop staat geeft een uitbal, terwijl de bal duidelijk nog in was. 

Morgen als statement maar niet naar 020. 

RooieRed01-12-2025 om 14:32

Ach, zoals zo vaak vervelend Randstad gedrag. Daar durft men toch niets tegen te doen. Het zij maar zo.

Veel kwalijker waren de arbiters van dienst in deze paar minuten. Ik heb alleen maar (onterechte) beslissingen gezien ten nadele van FCG. Een grens die er bovenop staat geeft een uitbal, terwijl de bal duidelijk nog in was. 

Morgen als statement maar niet naar 020. 

Fan op afstand01-12-2025 om 17:03

Volgens Bleeker moet de FC gewoon opdraven vrijdag in Rotterdam.  Geen verplaatsing.  Zoals verwacht. Stelletje prutsers bij de KNVB.  En laat ik het daar maar bij laten.

HermanBadkuip02-12-2025 om 14:11

Nóg een klein half uurtje en de wedstrijd Ajax tegen FC Groningen gaat van start.....wat zondagavond zo mooi had kunnen zijn, een uitverkochte Johan Cruijff Arena, vol en enthousiast sfeervak met FCG-supporters werd na zo'n 5 minuten al volledig verstoord door een stelletje halve garen in het F-Side-vak! Heb eigenlijk helemaal géén zin meer in deze wedstrijd, voor mij is de lol er af! Hoop uiteraard wél dat ons FCG vanmiddag een resultaat gaat halen! 

Heiky02-12-2025 om 14:38

Voor mij ook. 'Gelukkig' moet ik zo naar de tandarts :) En dan lees of hoor ik het wel na afloop. 

grunn196702-12-2025 om 14:56

Wat is die blokzijl gruwelijk traag, 3 wedstrijden op rij wordt hij er uit gelopen met een doelpunt tot gevolg.

Eredivisie onwaardig.

Doelpunt gaat de FC niet maken, wat weer hopeloos.

Verder wel aardig veldspel 

marcelfcg02-12-2025 om 18:26

Hij staat niet goed gepositioneerd en daardoor komt hij in deze situatie terecht.

hermank196902-12-2025 om 14:59

Als wij het niet doen, doen zij het wel. Weer een fout van Blokzijl! Als je weet dat hij sneller is dan moet je verder terug om hem op te vangen!

hermank196902-12-2025 om 15:09

Weer Blokzijl, misschien maar een keer banken!!

grunn196702-12-2025 om 15:13

Dat jongetje is aardig de kluts kwijt, sinds hij geroepen heeft " ik wil hogerop "

hermank196902-12-2025 om 15:14

Hij mag wel oppassen dat hij geen bankzitter wordt i.p.v. hogerop. 

hermank196902-12-2025 om 15:16

Dit Ajax is echt wel te pakken, wat ik nu zag zouden ze teleurgesteld moeten zijn als het zelfs maar remise wordt.

Oeleoptak02-12-2025 om 15:28

Blokzijl idd te langzaam. Eerder pleitte ik al voor meer organisatie achterin. Als je niet snel bent moet je extra om de positie denken. Zou pleiten voor Peersman centraal, daar luisteren ze wel naar. Prins op links heeft zich ook wel bewezen op de positie van LB. 
Aanvallend gaat het net steeds te traag, pass/ voorzet net te traag waardoor block of herpositionering tegenstander. 

hermank196902-12-2025 om 15:41

Willemson stelt ook teleur misschien Zawada maar proberen?

hermank196902-12-2025 om 15:47

Wie kan mij nu eens vertellen waar het aan ligt? Je dicteerd eigenlijk de wedstrijd maar door kansloze spelers toch 2-0 achter!

Hoekie02-12-2025 om 15:57

Ik dacht dat jij de oplossing had? Wekenlang roep je om Willumsson.

hermank196902-12-2025 om 16:06

Dat klopt Hoekie omdat hij een spits is maar als je had gelezen schreef ik ook al dat ij teleur stelt!

Hoekie02-12-2025 om 17:28

Het is mij dus te gemakkelijk om Lukkien overal de schuld van te geven want Willumsson waar ik overigens wel een fan van ben mist  nu (2 keer als invaller) voor  de derde wedstrijd op rij mooie kansen. 

grunn196702-12-2025 om 15:50

Grootste probleem is er is geen afmaker

Deze wedstrijd is gespeeld. Kopjes gaan al hangen

Begint een kansloze serie te worden.

 

Fan op afstand02-12-2025 om 16:04

Het wordt tijd dat de Veendammer wind uit een andere hoek gaat waaien. Aan alle complimenten heb je niets als je geen punten haalt. Als je 62% balbezit hebt en 19 doelpogingen en dan nog steeds niet gescoord hebt dan zit er iets fundamenteel niet goed. Ben zolangzamerhand zover dat ik liever heb dat ze bagger spelen maar wel met de punten gaan strijken. In deze competitie sta je zo in het midden van het rechterrijtje als je jezelf niet beloond, en daar is de FC al een tijdje druk mee bezig. Hopelijk gaan ze vrijdag wel met de 3 punten aan de haal want anders wordt echt heel vervelend.

hermank196902-12-2025 om 16:08

Nou Fan, ben er bang voor want scoren zijn ze verleerd

Heiky02-12-2025 om 16:15

Ik vraag me serieus af waar de 'vechtersmentaliteit' uit het begin van de competitie gebleven is. Zelden een elftal zo in elkaar zien storten gaandeweg de rit. Lijkt wel of er bijna niets meer van over is. Hoe kan dat toch?

PDI02-12-2025 om 16:32

Van Bergen wordt naar mijn mening overschat, mist de killermentaliteit, geen overzicht onder hoogspanning. Als hij die bal aflegt naar Willumson, heeft hij een simpele intikker, maar nee geen overzicht en gaat voor eigen glorie. Willumson staat veel scherper en nee maakt ze ook niet op dit moment, maar is veel meer een killer, rommelaar in het strafschopgebied. En dan wordt Eggens gebracht( die ik het echt wel gun), maar weer geen Zawada, waarom in de vredesnaam niet????

hermank196902-12-2025 om 17:01

Grotendeels mee eens PDI maar Bergen had hem zelf moeten maken, waarom van zo dichtbij hoog in het doel willen schieten, keeper ging eigenlijk al bijna liggen. Van Bergen is een loper maar loopt zichzelf voorbij, steek je energie in het afmaken! Romario was een luie voetballer, had een pest aan lopen maar scoorde makkelijk. 

Lukkien gaf net zelf aan dat het te voorspelbaar is. Dus Lukkien, jouw taak om veranderingen aan te brengen. Dit is toch jouw taak!

Fan op afstand02-12-2025 om 17:28

Laten we hopen dat er ook inderdaad wat veranderd want we jagen tegenstanders geen angst aan want we ballen lekker maar halen er geen enkel redement uit. Dus tijd dat we links en rechts wat gaan roleren lijkt mij. Alleen te hopen dat de trainer daar net zo over denkt.

Marco02-12-2025 om 17:29

Wonderdokter Groningen is weer langs geweest en heeft de crisis bij de tegenpartij verholpen.

Het eeuwige domme en naieve Groningen wat de kansen niet pakt als er wat te halen valt. 

 

Fan op afstand02-12-2025 om 17:52

Op het internet begint de FC ook al een beetje het lachertje van ED te worden, Heel veel onbegrip dat je zoveel kansen kunt missen en Ajax laat leven.  Maar dat vele kansen missen speelt al langer. Kan er nog een heel epistel over schrijven maar zolang Lukkien op de een of andere manier niet ingrijpt zal er vrees ik niet veel veranderen. 

hermank196902-12-2025 om 19:03

Als je de afgelopen wedstrijden bekijkt konden ze zeker minimaal 6 tot 9 punten bij tellen. Zo jammer dit! Deels door Lukkien die wekenlang niet met een echte spits speelde. Maar ook de CV zoals Blokzijl had ik al eerder laten banken en 1 van de 2 backs op zijn positie laten spelen, meer ervaren meer gogme.

JopieGall02-12-2025 om 21:20

Wie is spitsen trainer bij de Fc? Afmaken is een mentale kwestie en kun je leren. Naïef spel en slechte tactiek hoort bij Lukkien. Bouwen kan hij wel maar verder brengen niet. 12e plek zal t wel worden. 

JopieGall02-12-2025 om 21:20

Wie is spitsen trainer bij de Fc? Afmaken is een mentale kwestie en kun je leren. Naïef spel en slechte tactiek hoort bij Lukkien. Bouwen kan hij wel maar verder brengen niet. 12e plek zal t wel worden. 

Hoekie02-12-2025 om 23:14

De beste stuurlui staan weer aan de wal. Eerst Mo Allach, daar deugde helemaal niets van. Daarna de scouting, die scoort ook onvoldoende. Lukkien is al een tijdje de gebeten hond. Weigert spitsen op te stellen. Wisselt te laat en noem het verder maar op. Nu is de zelfs de spitsentrainer aan de beurt. Jij kunt afmaken gewoon leren, wordt hier gezegd. Vanaf de laptop worden met het grootste gemak de oplossingen aangedragen. Was het maar zo gemakkelijk. Zelfs Liverpool met 300 miljoen aan aankopen zit in een enorme dip. 

Feit is dat het voetbalgedeelte enorm is verbeterd met aanvallend voetbal. Ook het drukzetten is geweldig en de hoeveelheid kansen per wedstrijd zijn enorm gestegen. Keerzijde van dit risicovolle spel is dat de tegenpartij zich daar op instelt en met gevaarlijke counters de achilleshiel gevonden heeft. De verdedigers van de FC zijn namelijk niet de snelste. Het lijkt mij goed dat er wat meer verdedigende zekerheden moeten worden ingebouwd.

Wel of niet scoren is een kwestie van zelfvertrouwen maar ook van kwaliteit. Normaal gesproken hadden Willumsson en van Bergen voor de rust Ajax op achterstand moeten zetten maar dat gebeurde dus wederom niet. Uiteindelijk ga je met dit voetbal resultaten boeken. Maar nu is het erg zuur dat je niet beloond wordt. 

 

no guts no glory03-12-2025 om 00:20

Helemaal met je eens Hoekie. Ik ben wel trots op de ontwikkeling van de ploeg. Nog niet zo lang geleden ging je naar Amsterdam met de wetenschap dat je met 4 of 5 nul ging verliezen. Nu waren alle statistieken in ons voordeel behalve de belangrijkste die van de goals. En natuurlijk is dat het belangrijkste maar je moet de ontwikkeling ook zien. Dat scoren gaat echt wel weer komen. Wij hebben meer scorend vermogen in de ploeg dan de laatste jaren. Ook Mo Salah scoort wel eens een poosje niet. Als wij dit voetbal kunnen volhouden tot het eind van het seizoen gaan we gewoon in het linkerrijtje eindigen. En dat is boven verwachting. De komende 2 wedstrijden gaan we gewoon winnen hoor van Excelsior en Volendam en dan liggen we nog steeds mooi op koers. 
Trouwens met de kritiek op van Bergen ben ik het helemaal niet eens. Het is in zijn hele voetbalcarrière nooit een veel scorende spits geweest en zal dat ook nooit worden. Maar wat is deze jongen belangrijk voor het team. Met name zijn loopacties zijn erg goed. Als verdediger wil je liever niet tegen hem spelen. Hij is constant in beweging en laat anderen ook beter functioneren. Ik zou voorlopig het koppeltje Van Bergen/Wilhelmson laten staan. Geef ze vertrouwen en dan gaat het scoren echt wel komen. Ze vullen elkaar goed aan. 

Boerentrien03-12-2025 om 11:17

Helemaal mee eens. Een wat mindere serie lag in de lijn der verwachting. Even door die zure appel heen bijten en bovenal het team zowel in goede als slechtere tijden blijven steunen. En dat slechtere is zeer relatief, want het voetballende deel blijft de moeite waard.

Stadjer8103-12-2025 om 07:50

Natuurlijk valt Willumsson tegen. Die is door de blessure, en door Lukkien uit zijn flow gehaald. Die heeft weer de status van vorig seizoen. En dus weinig speelritme en vertrouwen. Laat die jongen gewoon een paar weken staan, geef hem het idee jij bent de 1e spits.

Ploegen hebben de FC allang door, begonnen met Steijn. Ze anticiperen erop. Als je dan zelf zonder afmakers speelt krijg je structureel dit beeld. 

 

Tja en dit Ajax had behoefte aan een duel zonder publiek, waarin het ongegeneerd de bus kon parkeren zonder fluitconcerten.

King Poffel03-12-2025 om 11:20

Ik snap sommige ergernissen van een aantal supporters prima maar ik vind het vooral zonde dat de spelers zichzelf niet belonen, denk dat zij daar zelf nog meer van balen dan wij.

Lukkien zijn wisselbeleid is ook niet "je van het" maar dat kan ik wel accepteren, als hij dat onder de knie zou hebben dan had hij niet meer bij de FC gezeten. Er moet niet vergeten worden wat hij wél neerzet met deze rete jonge selectie, dat is nog steeds razend knap. Hij is ook degene die voor een omslag binnen de club heeft gezorgd door rotte appels niet meer te gebruiken en het op eigen jeugd te gooien, welke allemaal ook nog steeds in waarde stijgen. Ook zijn spelopvatting vind ik zeer te waarderen. Dus genoeg credits opgebouwd.

Neem in ogenschouw waar we anderhalf jaar terug stonden en waar we nu staan en dan is het gewoon heel goed, ik zie nog steeds wedstrijden die leuker en aantrekkelijker zijn dan de afgelopen 15 jaar hiervoor. Er staat een solide basis van waaruit we gewoon verder kunnen bouwen. Als alles perfect was dan hadden we meegedaan om CL-plekken, leuk maar op dit moment ook gewoon onrealistisch.

Al met al geniet ik dus nog van de wedstrijden, ben ik nog steeds tevreden en hoop ik dat onze jongens zichzelf wat meer gaan belonen.

Hoekie03-12-2025 om 14:50

Ik kan een flink eind meegaan in je verhaal King Poffel en in het verhaal van Stadjer. Wat Willumsson betreft: ik vind dat voornamelijk een geval van pech. Vooropgesteld: Ik ben fan van Willumsson die in een geweldige flow zat maar door 2 blessures in de wachtkamer is beland.

Inmiddels heeft hij 2 invalbeurten gehad en 1 keer een basisplaats. Duidelijk is geworden dat de flow totaal weg is en dat terugkrijgen een kwestie is van lange adem. 
Pech voor Willumsson is ook dat het spelnivo enorm omhoog is gegaan na zijn blessure. Ik kan Lukkien dus heel goed begrijpen dat hij lange tijd heeft gewacht met het inbrengen van Willumsson. Posters die wekenlang geschreeuwd hebben dat Lukkien Willumsson moet opstellen en na een matig optreden met hetzelfde gemak al weer roepen om een wissel (Zawada) hebben er in mijn optiek niet veel van begrepen. Met Stadjer eens dat Willumsson ook wat tijd nodig heeft om weer in zijn ritme te komen.

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!