Terug

Deel deze pagina:

[Gesloten] Transfersoap Zeefuik

Door Sven Heikens 75 reacties

I.v.m. de vele reacties hebben we besloten een nieuw topic te openen.

In dit artikel kan enkel nog gelezen worden.

 

Vriendelijke groet,

BM-Mod

Update maandag 20 juli - In gesprek met RTV Noord vertelt Zeefuik na de eerste training dat hij niet meer met zijn hoofd bij FC Groningen is maar zo snel mogelijk naar Duitsland (Hertha BSC) wil. Voor zijn gevoel wordt hij (indirect verwijzend naar Mark- Jan Fledderus) nu tegengehouden om de volgende stap te maken. 

 In een ander interview van vandaag legt Fledderus aan RTV Noord uit dat zolang er geen club is die het juiste bedrag op tafel legt, er niets gaat gebeuren.

Update maandag 22 juni - Het Engelse Sky meldt dat FC Groningen en Hertha nagenoeg akkoord zijn over de transfersom. Het zal gaan om een bedrag rond 3 miljoen euro en daarbij 1.5 miljoen euro aan eventuele bonussen. Eerder werd er nog een verschil tussen vraag en aanbod van 3 miljoen euro gemeld, maar dit zal verholpen zijn door de 1.5 miljoen aan eventuele bonussen.

Update donderdag 18 juni - De Duitse krant Kicker meldt deze ochtend dat Zeefuik akkoord is met Hertha BSC. Volgens het medium zijn zowel Southampton als Augsburg afgezegd. De verschillen in vraag en aanbod liggen echter nog flink uit elkaar. FC Groningen vraagt zes miljoen euro maar Hertha BSC is bereid maar drie miljoen te betalen. Mochten FC Groningen en Hertha er niet uit komen zijn zowel Hertha als Zeefuik bereid een jaar te wachten zodat Zeefuik transfervrij naar de Duitse hoofdstad kan vertrekken. 

Update dinsdag 9 juni - Meerdere clubs hebben zich bij FC gemeld om Zeefuik over te nemen. Hertha BSC en Southampton lijken het meest concreet. Technisch manager Mark-Jan Fledderus bevestigt tegenover het DvhN dat de kans groot is dat Deyo zijn laatste wedstrijd voor FC Groningen heeft gespeeld. Het wachten is nu min of meer op de juiste prijs. Deze is naar verluidt tussen de 3 tot 4 miljoen euro. Zeefuik diens contract nog een jaar doorloopt ambieert om op een hoger niveau te gaan voetballen.

Eerder schreven we:

Volgens het Duitse Bild is Hertha BSC zeer geïnteresseerd in Deyo Zeefuik. De 22-jarige rechtsback zou volgens, het doorgaans betrouwbare Bild rond de 3 miljoen euro moeten kosten.

Deyo Zeefuik heeft nog een jaar contract bij de FC en ligt zeer goed in de markt. Eerder waren er al geluiden van o.a. Stade Reims en Southampton. 

Overigens zal FC Groningen het verkoopbedrag niet geheel zelf kunnen houden. De eerste 350.000 euro is voor Groningen, over het meerendeel zal de helft moeten worden afgedragen aan Ajax. Deze optie is bedongen in plaats van de terugkoopoptie van Ajax tijdens de transfer van Kaj Sierhuis

Reacties:
08-06-2020 om 10:16

Veel te weinig drie miljoen dat moet fc groningen niet mee akkoord gaan zes miljoen dat is beter dat moeten er voor gaan 

08-06-2020 om 10:21

Het bedrag lijkt mij aan de lage kant, zeker aangezien je de helft aan Ajax moet overmaken. 1,5 miljoen voor je beste speler... En daarnaast, zelfs Sierhuis leverde meer op dan 3 miljoen. 

08-06-2020 om 10:57

Was die afspraak met Ajax niet afgekocht bij de verkoop van Sierhuis?

brummie08-06-2020 om 11:26

spitsen leveren over het algemeeen meer op dan verdedigers, en Sierhuis had een nog langduriger contract.

08-06-2020 om 14:28

@Grunnfanatic
Bij de overeenkomst met Sierhuis is afgesproken dat de terugkoopclausule uit het contract van Zeefuik (waarbij Ajax hem voor een paar ton terug kon kopen) werd geschrapt. In "ruil" daarvoor werd afgesproken dat Ajax en Groningen de transfersommen voor Sierhuis en Zeefuik zouden delen. Voor Sierhuis was het rond de 4 miljoen (dus elk ongeveer 2). 

08-06-2020 om 15:52

Bij mijn weten zijn de transferrechten waaronder Zeefuik bij FC-Groningen is komen te voetballen, bij verkoop van Sierhuis, volledig bij de FC-Groningen gekomen. Dus als deze speler verkocht wordt, voor welke prijs dan ook, hoeft de club niet met Ajax te delen en komt de gehele transfersom aan FC-Groningen toe. Maar in de schimmige wereld van het profvoetbal is niets zeker, vooral omdat er eigenlijk nooit iets los gelaten wordt over transfersommen. Voor supporters is het daarom altijd maar natte vinger werk hoe een en ander tot stand komt. We zullen zien wat hiervan tercht komt bij verkoop van Zeefuik. Voor mij persoonlijk zie ik liever dat deze speler naar Engeland gaat. Daar houden ze van bikkelen en daar is zeker Zeefuik een ster in.

Hoekie08-06-2020 om 16:41

Diverse bronnen melden dat Ajax wel degelijk een fiks percentage dan wel de helft van het transferbedrag opbrengst minus € 300.000 uitbetaald krijgt. Dit houdt in dat bij een verkoopbedrag van 3 miljoen euro Ajax de helft krijgt van 2.700.000.Overmars is een handig zakenman door destijds een terugkoopbedrag van Zeefuik te hebben vastgelegd van 800.000 euro. 

08-06-2020 om 19:52

Ra,ra wat is de waarheid in deze!!!!

Hoekie09-06-2020 om 19:16

Ik wil daar wel een weddenschapje afsluiten dat Groningen niet de volledige transferrechten heeft van Zeefuik. 

08-06-2020 om 10:22

Laat ze maar mooi tegen elkaar op bieden. Het gaat vast hoger worden dan 3 miljoen.

brummie08-06-2020 om 11:20

3 miljoen lijkt me aardig marktconform. Alles wat meer wordt, is bonus. Zeefuik heeft nog maar 1 jaar contract en dat heeft zeker invloed op verkoopprijs.

De zogenaamde 6 miljoen van Southampton lijkt me onwaarschijnlijk. Aan het begin van afgelopen seizoen kon Zeefuik verkassen naar Ligue 1,

en heeft Fledderus hem binnenboord kunnen houden. Zeefuik kostte maar 300.000, en kunnen het meervoud er nu voor krijgen.

Dat Ajax eventueel deel krijgt is part of the deal geweest. Vergeet ook niet dat onze club ook nog verschillende clausules heeft lopen en recht

heeft op inkomsten bij transfers van oud spelers. 

08-06-2020 om 11:40

Nee  je moet niet voor die drie miljoen gaan laten ze maar tegen elkaar op bieden Engeland en herta bc dan haal je er meer uit FC groningen is altijd goedkoop geweest en de andere strijken straks met groot geld er van door 

marcelfcg08-06-2020 om 15:23

Fledderus zal blij zijn met je waardevolle tip....

08-06-2020 om 11:41

Zeefuik verkopen voor 3 miljoen en dan Diemers en Van Heck van NAC ophalen. Lang jarig contract aanbieden en als hij zo goed is als men zegt weer met winst verkopen later.

08-06-2020 om 11:56

Van de heck gaat na buitenland maar ze moeten meer eruit halen voor zeefuik drie miljoen dat is een kattenpis daar moet je zeker niet voor gaan kijk schouhemtem had ook belang bij en hun bod lag hoger dan herta bc dus laten ze maar eerst lekker tegen elkaar opbieden 

08-06-2020 om 12:45

Jammer van die afspraak met Ajax,want denk dat velen het een prima bedrag zou vinden als FCG het volledige bedrag zou incasseren.

 

Als opvolgers/vervangers van Deyo zeefuik denk ik op dit moment aan 2 namen : Fernando Lewis en Felix Passlack. 

08-06-2020 om 12:56

3 milj ook aan de lage kant, is met afstand de beste speler van de FC (ik vind hem zelfs een potentiele oranje klant)

Ik zou als de fc nog even wachten, ondanks de corona moet het bedrag zeker richting de 6 milj

Hoekie08-06-2020 om 16:48

Tante Jannie zou gelijk hebben gehad als Zeefuik nog een contract had gehad van 2 of 3 jaar. Met nog 1 contractjaar te gaan is 3 miljoen of iets meer een reeel bedrag helaas. De transferwaarde wordt namelijk een stuk lager bij spelers die uit hun contract dreigen te lopen.

08-06-2020 om 13:06

Inderdaad 

08-06-2020 om 13:06

Inderdaad 

08-06-2020 om 13:06

Inderdaad 

08-06-2020 om 15:47

Inderdaad.

appie happie08-06-2020 om 17:02

Inderdaad

08-06-2020 om 17:16

Inderdaad 

08-06-2020 om 17:26

Weet iemand toevallig hoeveel seizoenskaarten er vorig jaar rond deze tijd zijn verkocht?

Momenteel zijn er 6900 verkocht en 500 gedoneerd dus in totaal 7400. 

Vorig seizoen waren er 9250 verkocht dus wr zijn op de goeie weg, weet alleen niet of dit een goed gemiddelde is momenteel.

Als er nou even duidelijkheid komt over de komst van diemers kan dat ook een boost geven natuurlijk.

Momenteel doneren amateur verenigingen in Groningen en omstreken ook seizoenskaarten, daar zullen er ongetwijfeld meer van volgen.

Komen er nog andere leuke initatieven?

Vaderdagactie en snackbar euroborg zijn mooie initiatieven en binnenkort natuurlijk de veiling van de supportersvereniging, gaan er nog dingen gebeuren?

En zijn de seizoenskaarten van het geld van de pubquiz al aangeschaft?

08-06-2020 om 19:31

Sinds men volledig eigenaar is geworden van FC Groningen Horeca BV zie ik steeds meer leuke initiatieven voorbijkomen. Eerder deze week zag ik bijvoorbeeld op de LinkedIn van Wouter Gudde dat het voor middelbare scholen nu ook mogelijk is om diplomauitreikingen te organiseren in het stadion. De geslaagden (en dat zijn er momenteel nogal wat vanwege de coronacrisis) kunnen op de middenstip op de foto met hun klasgenoten en docenten. 
Ik verwacht de komende weken meer van zulke initiatieven vanuit de horecatak! 

08-06-2020 om 17:38

Weet iemand of die snacktribune een beetje loopt? Ik was er laatst en was redelijk druk.

08-06-2020 om 18:05

Groningen heeft te lang gewacht met aankondigen Diemers,want VI meldt dat Feyenoord zich nu ook gemeld heeft en dat Diemers nu moet kiezen tussen Groningen en Feyenoord en dan lijkt mij dat het Feyenoord wordt.

 

Bron : Feyenoord meldt zich officieel voor Diemers - Voetbal International

appie happie08-06-2020 om 18:15

Ik denk dat niemand weet dat (volgens mij) alles al in kannen en kruiken is..en dat,dat Feyenoord bericht gewoon flauwekul is.Hij komt naar Groningen , ze brengen het alleen nu nog niet naar buiten!! 

 

Zo is dat..

08-06-2020 om 18:20

@appie happie : Ik hoop van harte dat je gelijk hebt,maar Stefan Bleeker meldde vandaag al in podcast van RTVNoord dat Diemers het te lang vindt duren en nu ook zou gaan praten met andere clubs 

appie happie08-06-2020 om 18:55

Oooow niet gehoord..( ik luister daar nooit naar)

In dat geval  kon t wel lastig worden..

 

Ik hou trouwens ook nooit van getreuzel..

Kijk in de kuip of in de euroborg  voor een speler van buiten   is dat wel een verschil.

Maar eigenlijk is Feyenoord nu nog een (halve) topclub en ik denk dat hij daar niet goed genoeg voor is.

Maar MarkJan vanavond  rond maken..als t nog kan.

08-06-2020 om 19:19

Ze wachten veel te lang met Diemers. Als hij mag kiezen gaat ie naar Feyenoord en lopen we weer een goede speler waar al jaren behoefte aan is mis. Dom dom dom.

appie happie08-06-2020 om 19:22

En hoe zit het  eigenlijk met Asoro,Ikatura en ik vergeet nog wel een paar...

08-06-2020 om 20:57

De optie van Asoro moest eigenlijk in mei worden gelicht, maar daar hebben ze uitstel voor gekregen. De optie betrof een bedrag van ongeveer 1 miljoen euro volgens mij en dat kan FCG nu sowieso niet betalen. Ze willen proberen hem nog voor een lager bedrag te krijgen maar daarover moeten ze nog onderhandelen met Swansea. Zoals ik het begreep is er een goede kans dan Ko volgend jaar wel nog in Groningen speelt. City wil hem nog een jaar verhuren en Ko heeft het hier wel naar z'n zin

appie happie08-06-2020 om 22:58

08-06-2020 om 19:38

Een werknemer van Fortuna Sittard meldt dat Feyenoord zich NIET bij hen heeft gemeld,maar dat ze zich alleen hebben gemeld bij management van Diemers en dat deal met FCG in de afrondende fase zit.

 

 Bron : Tim Geurts op Twitter: "Fortuna laat weten dat Feyenoord zich wel al bij Diemers maar nog niet bij Fortuna heeft gemeld. De club koerst voorlopig dus nog volledig op Groningen laat Ivo Pfennings weten. “Daarmee zijn we in de afrondende fase.” #FortunaSittard #Limburgersport" / Twitter

08-06-2020 om 20:16

Kijk dat is mooi! Laat mark maar lekker nr groningen komen hier waarderen we hem tenminste wel.

08-06-2020 om 21:01

Krijgt Bouwe toch gelijk?

08-06-2020 om 21:01

Krijgt Bouwe toch gelijk?

09-06-2020 om 14:54

Krijgt Bouwe toch gelijk?

09-06-2020 om 15:13

het interesseert mij net zo weinig wat de verkoopopbrengst van Zeefuik wordt ... als de taxatiewaarde van het huis vcan de buurman!  Daar bedoel ik mee dat alle gedachten die voortkomen uit ( mogelijke en speculatieve ) handelswinst, straks  helemaal wegvallen na het moment dat "geld gecashed wordt.  Daarna moet namelijk de sportieve kant en het succes van een speler, of nieuw aan te trekken speler, voor de club  nog helemaal waargemaakt worden.  Zeg dat voor de toekomstige  transferopbrengst van Zeefuik, 2 nieuwe spelers worden gecontracteerd,  dan zal het effect hiervan t.o.v. maar een nieuwe extra speler,  op de stand ranglijst van het nieuwe seizoen, maar heel beperkt zijn:  2 plaatsen omhoog op z'n grootst, zo schat ik in.  En we hebben ook tegenvallers bij nieuwe spelers FCG leren kennen...

 Ik bedoel maar:  het achterliggende meerjarenbeleid is veel belangrijker voor de club dan die ene speler erbij, al kan ieder natuurlijk als fan van een speler  daar anders over denken...

Uitzondering is in het geval  een nieuwe aanvaller er 20+ doelpunten inschopt in één seizoen.  Maar dat is een unicum bij Groningen.

09-06-2020 om 15:59

Off-Topic :

 

Las dat FCG samen met FC Utrecht en FC Twente interesse zou hebben in Cyril Ngonge van Club Brugge. Ngonge is de topscorer van Jong PSV van dit tussentijds stopgette seizoen.

 

Bron : FC Utrecht heeft Jong PSV-topscorer op radar; City plukt Van Sas (16) weg | Transfer talk | AD.nl

09-06-2020 om 20:30

Je moet het niet altijd goedkoop wegdoen FC groningen doet het HEELVAAK te goedkoop weg kijk wat de andere clubs doen dan zijn wij altijd de goedkoopste aanbieder dat moet niet laten ze maar lekker tegen elkaar op bieden schouhemtem en herta bc lekker bieden en gewoon afwachten dan komt er van zelf een mooie reëel bedrag 

09-06-2020 om 22:46

Mooie club dat Schouhemtem. Ik zou het wel weten...

10-06-2020 om 06:46

Marco09-06-2020 om 20:45

Jeugd international mag je wel 5 voor vragen. Zeefuik is aanvallend vrij uniek.

Asoro afscheid van nemen. Heeft slechts in 2 wedstrijden iets laten zien. Scoort weinig ook weinig assists. 

09-06-2020 om 23:22

Je houdt anderhalf miljoen over aan Zeefuik? Is nog een seizoen in Groningen dan niet waardevoller? Attractief voetbal en meer kwaliteit in het team.

10-06-2020 om 06:53

Maar je houdt hem nu niet meer tegen, en dat begrijp ik ook. Die jongen kan nu naar een mooie club en meer verdienen. En voor groningen is dat natuurlijk wel geld, zeker in deze tijd.

Vorig jaar is zijn opvolger al binnnengehaald, hoe zit het met de vorderingen van Strunck ?

Zou er bij Matusiwa een vergelijkbare vergoeding voor Ajax zijn afgesproken? 

10-06-2020 om 07:52

@ metworst:

"een ezel ( lees: MJF ) stoot zich in het algemeen niet 2x aan dezelfde steen" !

Rob197010-06-2020 om 09:27

Een jaar in Coronatijd met lege tribunes, zou ik Zeefuik niet nog een jaar houden. Als ik het voetbal in Duitsland zie, dan zijn de clubs die het meest uit de organisatie voetballen, de bovenliggende partij. Oppertunisme is niet echt de manier van voetballen. 

brummie10-06-2020 om 09:51

Zonder constructie met Ajax had simpelweg Zeefuik nooit in het groen/wit gespeeld. 

Dat men nu "zeurt" over constructie met Ajax begrijp ik niet goed. Aan het begin van het seizoen heeft Fledderus een overgang naar een Ligue1 club tegen gehouden op sportieve gronden.  Dat heeft goed uitgepakt, want Zeefuik heeft in afgelopen seizoen ook zijn beste seizoen voor FC gespeeld, waar ook wij als supporters van genoten hebben, toch?

Ook Fc maakt bepaalde constructies met andere clubs , zoals doorverkooppercentages, waar we aardig wat extra centjes door hebben gekregen. Daar klaagt men toch ook niet over?

Zeefuik heeft nog 1 jaar contract, en daar kun je simpelweg niet meer de hoofdprijs voor vragen. Maar een kleine 2 miljoen is nog aardig wat geld voor onze club. En TD heeft terugkoopclausule kunnen schrappen van 800.000 toen Sierhuis verkocht is, anders hadden we een stuk minder opbrengst gehad.

 

Hoekie10-06-2020 om 10:21

Ik ben het met Brummie eens dat zowel Sierhuis als Zeefuik relatief goedkoop hier naar toe zijn gehaald. De keerzijde is dat Ajax de FC als etalage gebruikt om deze spelers in waarde te laten stijgen. Overmars doet goede zaken en dat geldt ook voor de FC. Als de FC rijker was geweest dan was deze constructie niet nodig geweest. Dan hadden ze veel meer moeten betalen dan 3 ton euro.

10-06-2020 om 11:12

FC Groningen heeft een langjarige traditie om potentiële toppers ( al zichtbaar tijdens de FC Groningen tijd) voor te weinig geld te laten gaan. Gedrag van een provinciaal clubje. Dat begon al bij Suarez, vervolgens o.a. Tadic, Virgil van Dijk. Nu zou dan Zeefuik zo’n 3 miljoen waard zijn? Wederom amateurisme, hij is zo ongeveer de beste rechtsback van Nl, samen met Dest en Dumfries. Zouden die ook voor 3 miljoen te koop zijn? Mensen die roepen dat we immers veel winst maken omdat hij slechts voor 300.000 gekocht is hebben weinig zakelijk inzicht. Hij is wat mij betreft 5-6 miljoen waard. 

Overigens hebben we zo nu en dan ook spelers verkocht waarvan de transfersom eigenlijk te hoog was, bijv. Steven Nijland. Het is ontzettend jammer dat we geen geldschieter hebben zodat we onze (potentiële) toppers toch wat langer zouden kunnen houden. Maar het heeft er ook mee te maken dat een kleine hand snel gevuld is, de leiding heeft er altijd wel begrip voor dat een speler een stapje hoger wil voetballen. 

Hoekie10-06-2020 om 12:54

Ik ben het deels met je eens dat de FC spelers soms onder de waarde gaat verkopen en/of heeft verkocht. Zeefuik met Dest en Dumfries vergelijken heeft weinig zin. Belangrijk is hoeveel contractjaren een speler nog te gaan heeft en het allerbelangrijkste de positie van de club. Clubs als Groningen krijgen nooit de bedragen die topclubs ontvangen. Spelers bij die clubs hebben bewezen onder hogere druk te kunnen presteren. Hoe hoger op de ranglijst des te meer kans op een hogere transfersom. Als Diemers straks bij Feijenoord goed presteert gaat hij naar de 8 a 10 miljoen euro. Zo werkt dat. Dat geldt ook voor Zeefuik die als hij naar PSV toe zou gaan ook voor boven de 10 miljoen verkocht gaat worden. Strootman was destijds te koop bij Sparta voor rond de miljoen euro. 

Hoekie10-06-2020 om 12:54

Verwijderd

marcelfcg10-06-2020 om 17:07

Idrissi en Linssen ook onder de prijs de deur uit gegaan

10-06-2020 om 14:06

Huntelaar niks voor ons?

10-06-2020 om 14:39

Ja, kan misschien als investeerder de club opkopen. Als voetballer is deze speler "te oud" en te duur voor af en toe een invalbeurt. Niet dus!!!

10-06-2020 om 14:54

Laat ze wel een doorverkooppercentage opnemen in het contract zodat de FC mooi centen ontvangt zodra Zeefuik de duurste back in de voetbal geschiedenis wordt.

FCG-Forever10-06-2020 om 18:33

Troupeé als vervanger ophalen bij Utrecht 

Nogutsnoglory111-06-2020 om 21:25

Goed idee vond hem het goed doen bij Utrecht voordat hij gepasseerd werd  door Claiber. Is vast niet te duur en wil het graag laten zien. Centjes die we daarbij overhouden investeren in een goede spelbepaler en/of spits. Die maken het echt het verschil op de ranglijst. Zo'n type als Chery in zijn toptijd of een Lovre die maken het verschil. 

Nachtwacht18-06-2020 om 16:24

Troupee heb ik regelmatig zien spelen, maar die komt in mijn ogen echt te kort.

Marco10-06-2020 om 23:13

Laat overmars maar Zeefuik verkopen. Het ajax label lever al snel een paar miljoen meer op, waarvan ook Groningen profiteerd.

11-06-2020 om 17:38

Stel als Zeefuik verkocht wordt, zou ik Jeremie Frimpong (Celtic) als aanvallende rechtsback wel willen zien spelen in Groningen, die wordt over een paar jaar best veel waard en is (volgens mij) een type Zeefuik.

 

18-06-2020 om 12:13

snap zeefuik niet, herta meest saaie ploeg in de duitse competitie, vreselijk stadion. er toch wel wat beters voor hem.

zal wel een deal worden van 3,5 milj + een flinke doorverkoop %.

18-06-2020 om 12:42

Zeker niet waar! Hertha heeft een eigenaar met zeer ambitieuze plannen en ze doen het na de coronastop ook goed. Hertha heeft toch ook redelijk wat sterren rondlopen met oa: Piatek, Cunha, Dilrosun, lukebakio, Plattenhardt en volgend jaar Tousart. Stadion is naar mijn insziens prachtig met zoveel historie. Ze krijgen alleen wel een nieuw stadion, dus jij ook blij. Berlijn is natuurlijk ook een fantastische stad waar van alles te beleven is + spelen in de Bundesliga lijkt me toch ook niet verkeerd. Zie geen rede waarom Deyo daar niet heen zou willen.

18-06-2020 om 13:27

Een beetje pokeren van FCG en Fledderus,maar denk dat FCG en Hertha BSC elkaar zullen middelen en dus gaan uitkomen op een bedrag van 4,5 miljoen wat echt een uitstekend bedrag is voor een speler als Deyo.

FCG zou bij 4,5 miljoen dus 2,4 miljoen krijgen en Ajax de overige 2,1 miljoen.

 

Laten we zeggen dat FCG tussen de 33 en 50% van die 2,4 miljoen gaat investeren in nieuwelingen dan kan het leuk worden komend seizoen.

18-06-2020 om 13:55

Lijkt mij dat we niet teveel moeten pokeren want voor je het weet loopt hij volgend jaar gratis de deur uit en  lopen we minimaal 2 miljoen mis. Als je handelen op die manier maar lang genoeg volhoudt gaan we vanzelf naar de knoppen. Twee verdedigers zijn dit jaar al gratis de deur uitgelopen wat al spijtig is. Er is om welke reden dan ook al misgegokt met Diemers laat dat nu een les zijn. En zeker in deze rare tijden. Daarbij komt dat van bieding competitie geen sprake meer is want Zeefuik wil alleen maar naar Hertha. Anderen afgezegd. Dus graag realistisch blijven MF.

18-06-2020 om 14:44

Verkopen voor 3 miljoen betekend dat er maar 1.65 voor Groningen overblijft. De andere 1.35 gaat dan naar Ajax. Voor dat geld kan je hem beter in Groningen houden, zelfs als dat betekend dat hij vorlgend  jaar transfer vrij de deur uit loopt. Een zeefuik in vorm levert indirect namelijk meer op. Hij is een speler die met zijn mentaliteit en acties zowel verdedigend als aanvallend punten pakt voor Groningen, zowel individueel als teamgenoten worden daar beter dan, daar heb je maar zo geen betere opvolger voor. Met zijn instelling komen er ook meer mensen naar het stadion (zodra dit weer is toegestaan) alles bij elkaar levert dat met op dan een te lage transfer som. Ik zou dus zeggen voorlopig vast houden aan de 6 miljoen en niet lager dan  tot 5 zakken

allartboer18-06-2020 om 14:54

Ik lees zojuist op de site van VI het commentaar van Zeefuik, desnoods blijf ik nog 1 jaar bij fc Groningen en vertrek ik in 2021 voor niks naar Hertha BSC. Dat is dan de dank van een speler die alle kans heeft gekregen van zijn huidige club om zich te ontwikkelen tot de speler die hij geworden is, sjonge jonge wat een mentaliteit. Dat is de reden dat ik inmiddels kotsmisselijk ben van al deze figuren in het bijzonder en van het hele wereldje wat betaald voetbal heet. 

hermank196918-06-2020 om 15:04

Idd dit riekt naar chantage ofwel de Fc met de rug tegen de muur. Niet doen zoals wij willen dan volgend jaar maar geen transfersom. Ik zit er niet mee.

Maar laten we maar afwachten. Die 6 milj prima prijs.

18-06-2020 om 15:31

Ik heb respect voor zeefuik,niet muiten zoals matusiwa maar gewoon zijn contract uitdienen als het moet,natuurlijk komen herta en FCG tor deal bied 3 wil 6 en we gaan akkoord voor 4.5 rustaaag mensen komt goed!

18-06-2020 om 15:31

Ik heb respect voor zeefuik,niet muiten zoals matusiwa maar gewoon zijn contract uitdienen als het moet,natuurlijk komen herta en FCG tor deal bied 3 wil 6 en we gaan akkoord voor 4.5 rustaaag mensen komt goed!

18-06-2020 om 15:31

@allartboer? Waarom zo negatief? Zeefuik is juist een voorbeeld van hoe je het netjes kan afhandelen met elkaar.

Hij geeft eerlijk aan dat hij het naar zen zij heeft in groningen en dat hii best nog een jaar wil wachten en dan transfervrij nr berlijn vertrekken.

Als hij maar 3 miljoen kan opleveren. Waar dan nog 1,25 van naar ajax gaat heb ik deyo liever nog een jaar in groningen. Daar zijn veel redenen voor zoals martijn al vermeld hierboven

18-06-2020 om 15:43

Daarom is het o zo belangrijk om in te zetten op de jeugdopleiding. wat  de FC-Groningen al een poosje doet en nog nadrukkelijker moet intensiveren. Zeefuik was een "nono" toen hij twee jaar geleden bijde club kwam. Meneer is nu "gesetteld" als zijnde een o.a karakterspeler en meer van zulks superlatieven en begint nu "branie" te krijgen en de club te chanteren. Gauw weg met die knakker, voor welke prijs dan ook. 25 April 2018 kwam hij met hangende pootjes bij Ron Jans om te vragen of hij een contract kon krijgen bij de FCG en nu.........? En dit hebben we allemaal te danken aan Jean-Marc Bosman uit 1995 en een uitspraak van het Europese hof van Juatitie. "Zum Kotsen" op z'n Gronings. 

brummie18-06-2020 om 15:51

Met verbazing lees ik negatieve reacties m.b.t. Zeefuik. En dat noemt zich supporter? Onbegrijpelijk. 

Er is helemaal geen sprake van chantage. Hertha en FC zullen eerst tot akkoord moeten komen. Dat Zeefuik persoonlijk al rond is betekend dat hij van FC al in gesprek mocht lijkt me. 

Ik verwacht gewoon witte rook m.b.t. deze transfer. En ook al zou Zeefuik nog 1 jaar blijven. Dan zou ik zeggen, geniet nog even een jaartje van deze speler! 

18-06-2020 om 16:13

Het schijnt dat er nog mensen zijn die niet weten dat er verschillen zijn in opvattingen wat betreft het hele transfergebeuren. Afgaande op het bovenstaande verhaal zijn er positieve en negatieve menigen. Schrijf je positief dan ben je een echt supporter, schrijf je negatief, dan ben je ploteseling geen supporter meer. Gelukkig is er in dit land nog steeds (hoe lang nog?), vrijheid van meningsuiting. het is even wennen maar het is er nog steeds.  

18-06-2020 om 19:31

ik krijg sterk het idee dat ( waar MJF het afgelopen jaar schutterde met het ontwijken van vragen over transfers en al helemaal geen transferbedragen noemde) , dat er nu een PR offensief wordt gelanceerd om wekelijks zo niet dagelijks de club dichter bij de supporters te krijgen vanwege seizoenkaartenverkoop en sponsoring... Allemaal Ok, maar er zijn kennelijk meerdere redenen om Zeefuik dan nu voor goed geld  te verkopen en zoniet om hem ( met zgn inmstemming van beide partijen ?? lijkt mij onzin dan nog weer een seizoen  in Groningen te laten spelen... tja,... wel een erg omslachtig gedoe , waarbij Fledderus niet nóg een keer "nee" aan Zeefuik kan verkopen na vorige jaar.  Ik denk dat een transferafspraak voor-over-een-jaar niet de normale procedure is...het riekt naar ijdelheid en chantage; Het zou ook een nieuwe deal voor de toekomst in de weg kunnen staan.  hij (zeefuik)  kan trouwens ook nog  z'n pezen afscheuren om volgend seizoen een nog betere deal met een andere club af te kunnen sluiten...ik bedoel maar:

Mij lijkt de stelling houdbaar dat als Hertha nu géén goede prijs wil betalen dat nu eerst andere clubs nu voorrang moeten krijgen... tot eind augustus is er nog tijd.    En daarop volgend  denk ik daarom dat die Duitse club er WEL  uit komt met de FC over die  transfer van Zeefuik. zo duidelijk als wat.

  

brummie18-06-2020 om 16:27

Iedereen mag uiteraard schrijven wat hij of zij wil. Ik vind het gewoon onnozel dat een speler zoals Zeefuik, die zowel binnen als buiten het veld zich altijd  uitstekend ingezet heeft voor de FC,  zo negatief wordt neergezet. 

 

 

Nogutsnoglory118-06-2020 om 23:29

Helemaal mee eens. Zeefuik heeft zich altijd op en top voor Groningen ingezet. En hij is het niveau van Groningen duidelijk ontstegen . Het is een utopie om te denken dat hij nog bij zou tekenen. Hij kon vorig jaar al weg en bleef gelukkig nog een jaar behouden voor ons. 

18-06-2020 om 16:46

Naast Zeefuik zou mogelijk ook de 2e rechtsback in de selectie kunnen vertrekken,want Brondby IF zou interesse hebben in Nicklas strunck Jakobsen.

 

Bron : Ali Daraei ???????????????????????? op Twitter: "Nicklas Strunck Jakobsen, tidligere fcn spiller, rygtes til BIF. Kan I fortælle noget om ham! @casperdelinde @stupidpussy @LKarstenberg @BoldMongolen #transferDK #sldk #BrøndbyIF" / Twitter

18-06-2020 om 17:43

Natuurlijk heeft een ieder recht op een eigen mening maar gratis de deur uit laten lopen volgend jaar  is toch niet echt wat de FC zich kan veroorloven lijkt mij. Tuurlijk heel netjes om je contract uit te dienen en we kunnen nog een seizoen van Zeefuik genieten maar heb nog nergens gelezen dat het schip met geld binnen gevaren is in Groningen. Dus dat bedrag van minimaal 1,7 miljoen kun je toch best gebruiken lijkt mij. (Ajax krijgt de helft van de verkoopprijs minus €300.000,00). Maar ja misschien zie ik het wel verkeerd.

Hoekie18-06-2020 om 19:10

Natuurlijk loopt Zeefuik niet gratis de deur uit. Dit is puur een strategische opstelling van Hertha BSC en management Zeefuik om de prijs te drukken. De transferwindow duurt nog lang. De FC moet echt proberen daar nog een 1 miljoen bij te krijgen. Aan het eind van de transferwindow kun je altijd nog zakken met de prijs. 

18-06-2020 om 19:35

@fc LICHTBOEI 

Daar zou je dan mooi aan verdienen! Hij heeft nog een 3 jarig contract, mag van mij vertrekken maar heb hem ook nog geen minuut zien spelen haha.

Lijkt me sterk dat Brondby IF strunck wil overnemen voor een hoog bedrag

Marco18-06-2020 om 19:36

De clubs komen er wel uit. 3 milj is te weinig.

De tv gelden worden verdeeld op basis van de eindstand. Een plekje hoger of lager scheelt ook al snel 1 miljoen. 

Nu Groningen zonder makkelijk scorende spelers zit, is een achterhoede die de nul houd, bijna een voorwaarde om komend seizoen mee te doen in het linkerrijtje. Als Zeefuik zou blijven, is ook een manier om tv geld te verdienen, zeker als een transfer opbrengst gedeeld moet worden.

FCG-Forever18-06-2020 om 19:43

Niklas Strunck de kans geven, heeft zich prima ontwikkelt afgelopen seizoen bij jong 

18-06-2020 om 20:18

Ja met NIKLAS STRUNCK hebben we wel een goede vervanger in huis maar er moet nog een goede spits bij komen 

18-06-2020 om 20:21

3.5-4 miljoen strik erom en wegwezen. Risico is te groot als hij nog een jaar blijft, zal je net zien dat hij geblesseert raakt en dan zit je met de gebakken peren. Nee hoor, geld vangen en er een vervanger voor zoeken.

18-06-2020 om 20:42

Een lastige dit.

Zeefuik doet het zogenaamd netjes door aan te geven dat hij anders zijn contract uitdient. Daarmee ondermijnt hij wel de onderhandelingspositie van de fc. Heel slim. Dat de andere gegadigden zijn afgezegd bevestigt dit nog extra dat hij ze zo onder druk zet. Hij staat volledig in zijn recht, maar zet zijn werkgever wel klem.

Dat er van de 3 miljoen maar 1,35 miljoen voor de fc overblijft is jammer, maar wel part of de deal. Wij zijn de gene die ons rijk rekenen met deze speler. De fc moet nu wikken en wegen waar ze uiteindelijk het meeste uithalen, nu verkopen of met zeefuik volgend jaar hoger eindigen en ook meer seizoenkaarten verkopen. Niet onbelangrijk zoals hierbover aangegeven. Stel nou dat dit de schakel is  voor een europees ticket, dat is weer een overweging waard.

Als zeefuik echter blijft, is Ajax de grootse verliezer, die krijgen dan niks en hebben ook niets aan hem. Daar ligt de kans van MJ om er meer uit te halen. Geef aan Ajax aan dat onder deze voorwaarden zeefuik niet verkocht word. Biedt aan dat je overweegt hem te verkopen als zij water bij de wijn doen. Gelijk ook aan Herta aangeven dat ze iets meer moeten bieden, dan komen deze drie er samen wel uit lijkt me.

18-06-2020 om 22:31

@ metworst

Ook zo'n scenario is nog mogelijk in het "wild transfer-geraas"... Ajax zie ik niet als vriend van FC Groningen als het om geld gaat...(en dat gaat het altijd).  Maar ze hebben Zeefuik naar FC Groningen destijds weggedaan omdat er toen geen plaats was achterin bij Ajax-1 

FC Groningen heeft de laatste jaren een etiket gekregen van een kleine(re) club te zijn..jammer maar is de realiteit. Dat vergt jaren voordat er weer een subtopselectie staat.  Ze leken op de goede weg, maar een nieuw tussenseizoen is gewoon een statusquo, 

Maar laat ze nog maar even door-rommelen...Ajax paaien en doorschakelen...   Hertha kan trouwens ook afvallen, bedoel ik maar.

19-06-2020 om 00:31

Heel slim idee, maar met in het achterhoofd dat Groningen in de toekomst ooit weer spelers van Ajax kan overnemen die zich hier kunnen doorontwikkelen met soortgelijke constructies als zeefuik, is het wel belangrijk om de relatie met Ajax goed te houden en geen fratsen uit te halen 

18-06-2020 om 23:09

Klopt Kees, maar als ze ajax de keuze voorleggen : een miljoen of niks is een miljoen ook een bult geld. We weten niet helemaal hoe het zit met deze afspraak, maar ajax vangt naast de 50% mogelijk ook nog een bijdrage opleidingsvergoeding.

Als Herta er nog een miljoen bij zou doen kan het dan zo uitpakken dat groningen 3 vangt en ajax 1.

Ik denk dat Zeefuik niet meer met andere clubs wil handelen.Die heeft blijkbaar hier zijn zinnen op gezet. Maar geld kan natuurlijk alles weer veranderen, zie Diemers.

Ben benieuwd, maar we zullen de cijfers natuurlijk weer niet te weten komen onder het mom van: we hebben afgesproken geen details over de financien te geven.

19-06-2020 om 00:09

las net in DvhN ( 19-6  21:00 ) dat in de bieding van Southampton, de "Engelse ploeg een veel beter bod heeft gedaan dan Hertha BSC, maar dat Zeefuiks voorkeur is om voor de Duitse club te spelen"... dat klinkt toch iets anders dan de kop van dit BM item  suggereert.   Laatste woord is hier naar mijn  idee nog   niet over gezegd 

Als FC G  maar niet steeds de zelfstandigheid van beslissen verliest aan elke buitenlandse club of aan Ajax, PSV of Feyenoord

19-06-2020 om 01:09

1,35 miljoen word ik niet wild enthousiast van. Kun je net zo goed hem een jaar laten spelen bij ons. Levert ook veel op: aantrekkelijk  voetbal en goede verdediging. Levert zo 4 plaatsen op ranglijst op.

19-06-2020 om 04:42

De vraag is hoeveel je aan Zeefuik gaat verdienen als je hem in de ploeg houdt. Hij wil ongetwijfeld net als Matusiwa een volgende stap maken en naar het buitenland. De FC kan geen geld verdienen aan het mooie spel van een speler in de vorm van tickets, want het duurt nog hartstikke lang voordat mensen in het stadion mogen. De FC kan beter meewerken aan deze transfer om toch nog wat geld te verdienen voordat Zeefuik gratis de deur uitloopt.

19-06-2020 om 06:01

Waarom heeft FCG in godsnaam 600k voor die struck betaald? voor dit soort bedragen moet een speler er direkt in de basis staan zo"n strunck moet toch gewoon uit onze jeugdopleiding komen,lozen die hap TEAB !!

19-06-2020 om 09:33

achterom kijken heeft geen zin !

 

Maar over Zeefuik ben ik fel:  Als het hoort bij de serieuze onderhandelingen dat Zeefuik andere in hem geinteresseerde clubs afwqijst, dan komt er een moment dat FC Groningen,  formeel- dat wel - een  beter bod dan in de PL van Southampton als richtinggevende eis gaat stellen.  Transferprijzen ontstaan in de markt en niet in het hoofd van Zeefuik alleen.

De constructie om Zeefuik nog een jaar bij FCG te laten spelen en de FC G op te zadelen met een afschrijving van een paar miljoen, is op z'n zachts gezegd in deze corona tijd stuitend vanwege kameleonitisch gedrag ( je wisselt van kleur naar gelang de situatie )  A;ls Zeefuik zo dankbaar is wat de club hem heeft "gegeven" dan zou hij ook een verbeterd en verlengd contract bij FCG  kunnen tekenen ( bijv een ruim hoger salaris ) in  plaats van de huidige door hem zelf ( en hijgerige zaakwaarnemer ) gekozen belachelijke constructie.

Komt nog bij dat Zeefuik eerder aangaf dat hij  CL of in ieder geval Europaligue wil spelen, het liefst in de PL.  Daarom is het vreemd dat opeens  ( voor de buitenwereld ) Southampton of Franse club "bedankt wordt

 

Ik hoop en verwacht dat alle partijen alsnog tot inkeer komen dat alleeen vraag en aanbod in de concurrentie van verschillende clubs, vooral de doorslag moeten geven bij de onderhandelingen tussen clubs. 

Robba19-06-2020 om 09:37

Ik las gister dat 5 oktober de markt gaat sluiten.. We hebben ook nog wel even en er zijn kopers genoeg.

Robba19-06-2020 om 11:41

Pomp schrijft vandaag in DVHN dat het bod van de Engelsen,  lees Southampton ,vele malen hoger ligt dan die van Hertha. Daarbij geeft hij wel aan dat er met beide partijen nog steeds geen akkoord is. Staat nergens dat Zeefuik de rest bedankt heeft

19-06-2020 om 11:53

had ik ook al geschreven... zie mijn post van 19-6,  00,09 u

appie happie22-06-2020 om 20:45

1.5 miljoen bonus  echte bonus of evt.bonus en moet Ajax daar ook iets van.

Allemaal nog te vrijblijvend en onduidelijk..

22-06-2020 om 21:12

gewist

appie happie22-06-2020 om 22:24

Wat heb je gewist?Kees!!

23-06-2020 om 05:14

Ha Appie

Ik vind dat getrek om de centen, en dan maanden achtereen, vanwege die vreemde spelerscontracten, doorverkoop%% en (spelers)bonussen, en nog oude rechten uit opleiding en vorige clausules...en zaakwaarnemers-fee...hoe bedenk je het !!

Wmb kan dit allemaal de prullenbak in... ( zoiets schreef ik , met muziek van Muddy Waters blues band (keihard) op..

Dus: dikke sponsor of clubeigenaar betalen maar gewoon wat de speler in de markt waard is... en verder :  KLAP erop... iedereen blij.

appie happie23-06-2020 om 07:25

Nou zit die Matusiwa ook weer te kloten..wil absoluut weg.wat is dat toch met datbkut volk dat zo doet..

Ik word er sjag van..hij stuurt aan op ern breuk,nou 5 miljoen of gewoon op de bank zetten( hij dan) heeft nog een paar jaar kontakt  dus  een lesje leren..

Marco22-06-2020 om 22:08

Voor Zeefuik mooi dat hij bij een grote bundesligaclub het mag laten zien. Zeefuik ging altijd voorop in de strijd waarbij we zijn felheid en inzet zeker gaan missen.

Spelers die Groningen heeft gehaald komen steeds meer bij grotere clubs en competities. 

23-06-2020 om 05:16

nou nog voor meer geld verkopen als ze bij de FC  weggaan

brummie23-06-2020 om 07:46

Lijkt me een behoorlijke deal met Hertha. Met 1 jaar contract was dit wel het maximale denk ik.

Dessers, topscorer van de eredivisie afgelopen seizoen,  wordt door Heracles  verkocht voor 4 miljoen. 

Nachtwacht23-06-2020 om 09:52

Het maximaal haalbare denk ik. Was een prima aankoop... hebben we plezier van gehad en verdienen we ook nog wat aan. Misschien is het zo dat de bonussen wel volledig voor Groningen zijn. Als dat zo is, dan is het handig gespeeld.

campesino23-06-2020 om 10:40

Mooi bedrag, snel weg doen. En voor matisuwa een soortgelijk bedrag er uit peuren en nog sneller weg doen. En dsn kan flederus laten zien of hij wel over een fatsoenlijk netwerk beschikt. Heb er alle vertrouwen in. Liefst zie ik wat blonde scandinaviers een balkanslachter en een macedonische balgoochelaar.

23-06-2020 om 14:01

@Campesino,

Voorzichtig man, voordat je het weet wordt je voor racist uitgemaakt. Blonde Scandinaviér, Balkanslachter, Mecedonische balgoochelaar.......................mmmmm,,,,,,,,,,,net langs het randje. Heb je gister VI nog gezien waar de bruine en minder bruine medelander zich nogal in de kuif gepikt voelde naar aanleiding van opmerkingen van Johan.?

23-06-2020 om 16:25

Off-Topic :

Wim Masker heeft in een artikel op de website van de Gezinsbode een opsomming gemaakt van het verlanglijstje van Fledderus,Buijs en FC Groningen voor komende zomer.

 

Bron : FC Groningen met aardig gevuld boodschappenlijstje vakantie in | Groninger Gezinsbode

23-06-2020 om 17:21

IDD, kijk uit wat je zegt, heb gister ook VI gezien, manman wat een poppekast zeg, je moet tegenwoordig wel erg goed op je tellen passen, wat je zegt.

En wat betreft Zeefuik en Matusiwa, afscheid nemen en centen beuren. 

MJ vind wel weer geschikte opvolgers, hij zal ons nog wel verrassen eerdaags.

campesino23-06-2020 om 18:34

@ matter of honner. 

Nu je het zegt, is inderdaad op het randje. Derksen had het over groene ipv zwarte piet, dus ik zal het goede voorbeeld volgen. Dus laat die groene jongens maar snel vertrekken. Hebben gewoon een andere mentaliteit ( niet negatief bedoeld) dan de gronigse groen brood met pindakaas mentaliteit. Ik ben dat gejammer helemasl zat. Dus daarom liever blonde zweden en no nonsens balkanslagers in de verdediging, hoewel onze japanse vriend me ook kan bekoren. . Japanners jammeren ook niet zoveel ( of mag ik dat ook niet zeggen?).

Maar goed als ik dat lijstje van wim zo bekijk zijn er meer verdterkingen nodig dan ik dacht. Een lastige opdracht voor flederus, met een kleine beurs. Misschien toch weer spelers huren van ajax?

campesino23-06-2020 om 18:35

@ matter of honner. 

Nu je het zegt, is inderdaad op het randje. Derksen had het over groene ipv zwarte piet, dus ik zal het goede voorbeeld volgen. Dus laat die groene jongens maar snel vertrekken. Hebben gewoon een andere mentaliteit ( niet negatief bedoeld) dan de gronigse groen brood met pindakaas mentaliteit. Ik ben dat gejammer helemasl zat. Dus daarom liever blonde zweden en no nonsens balkanslagers in de verdediging, hoewel onze japanse vriend me ook kan bekoren. . Japanners jammeren ook niet zoveel ( of mag ik dat ook niet zeggen?).

Maar goed als ik dat lijstje van wim zo bekijk zijn er meer verdterkingen nodig dan ik dacht. Een lastige opdracht voor flederus, met een kleine beurs. Misschien toch weer spelers huren van ajax?

TomOkker23-06-2020 om 20:36

Prima prijsje voor een verdediger die geen international is en bij een middenmoot club speelt. Mogen onze handen dichtknijpen.

23-06-2020 om 21:25

wel jeugd/jongOranje  international en als ie zo doorgaat wordt ie ook Oranjespeler...vast !

23-06-2020 om 21:41

lees net op de site van HBSC, dat  FC G ein Angebot  UBER drei millionen euro entfangen meit dazu een 1,5 miliionen an m"gligen zukunftigen Boni...

Zou mij niks verbazen als de transfersom op richting 3,5 milj. komt en die bunussen ( die niet zeker zijn) maximaal tot. 1,5 milj.

De afdracht naar Ajax is bekend.

ALS dit verhaal klopt, is een tranfer bijna zeker, en denk ik dat Ajax naast de bonussen vist aangezien het een FC G speler betreft, maar hoe dan ook kan Zeefuik -als het wat meezit komende jaren  - in totaal tussen kleine 2 en ruim boven 3 milj voor FC opbrengen. Het karakter heeft Zeefuik i.i.g. wel om te slagen

marcelfcg24-06-2020 om 16:13

Waarom denk je dat Ajax naast de bonusopbrengst vist Kees?

25-06-2020 om 17:20

Ik vind overeengekomen bonussen altijd een schimmig gebied. Wanneer komt er een bonus. Als Zeefuik 10 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld of als hij het heeft gepresteerd 5 gele kaarten te scoren of een tegenstander het ziekenhuis heeft ingetrapt. Maar het zal wel precies zo gaan als het nooit iets zeggen over transferbedragen en dus ook niets over bonussen.  

Marco25-06-2020 om 18:25

Een beetje bundesligaclub heeft al snel 20 miljoen te besteden aan zomer transfers, het blijft een koopje voor een jeugdinternational. Vreemd dat de nl top geen interesse tonen. 3 miljoen is ook voor hun goed te betalen. Ajax zou hem voor 2 milj kunnen overnemen, alleen deelname CL levert ze al tientallen miljoenen. 

28-07-2020 om 16:47

Zoals het er nu uitziet bevindt onze FC zich in dezelfde positie als FS in de onderhandelingen met de FC. Fortuna was rond met de FC maar Diemers koos voor Feyenoord. 

Reacties zijn uitgeschakeld