Terug

Deel deze pagina:

Wat trainer Ernest Faber betreft was Lars Veldwijk de afgelopen transferperiode vertrokken

Door Redactie 32 reacties

Na de verloren wedstrijd tegen Vitesse was er op onze site een interview te lezen met onder meer Lars Veldwijk. Vandaag kwam via het DvhN naar buiten dat Veldwijk tijdens de winterstop (om zijn levensstijl - red BM) mocht vertrekken van trainer Ernest Faber. Op 30 januari werd hij binnengeroepen bij de trainer die hem vertelde dat het beter was dat hij naar een andere club zou gaan. De aanvaller zou in de belangstelling staan van twee buitenlandse en één Nederlandse club. De clubleiding stond er niet om te springen, Veldwijk bleef.

Ron Jans bevestigt aan DvhN grotendeels het verhaal van Veldwijk en zegt onder meer dat een trainer niet eindverantwoordelijk is voor het vertrekken of halen van spelers. Op tijd goede vervanging halen (tegen het sluiten van de window - red BM) is altijd lastig, de buitenlandse belangstelling werd nooit concreet en de Nederlandse club wilde alleen maar een speler ruilen met een andere speler. FC vond dat geen optie.

Jans ziet in Veldwijk nog steeds als belangrijke speler, ook al is het momenteel geen hosanna. Hij zal zich terug moeten knokken.

Lars Veldwijk wil nog steeds slagen bij FC Groningen. 

Reacties:
05-02-2018 om 17:46

Helemaal met Faber eens (voor het eerst bijna). Nog nooit een meer waardeloos mens (qua inzet en respect naar supporters toe) gezien in de Euroborg. Al kwam nicklas Pedersen in de buurt

Walgelijk luie speler. Er moet wel iets extreems voorgevallen zijn wil zijn instelling op het veld te begrijpen zijn

RKR05-02-2018 om 18:37

Ja, ik snap Faber, maar 30 Januari is wel wat kort dag en de selectie is al veel te smal. Had dit dan voor de transferperiode besproken.

Probleem is nu, Veldwijk is mentaal al zeer zwak en best wel een huilebalk gebleken, hij zal dit als de zoveelste klap ervaren en nu waarschijnlijk helemaal geen pepernoot meer raken. Je wist wat je met deze clubhopper in huis haalde, nergens gepresteerd op een half seizoen Zwolle na (waarschijnlijk dankzij medespelers als Thomas, Mokthar etc.. weet niet meer precies wie er toen speelden). Heeft Jans hem bovendien niet een keer buiten de selectie gelaten om disciplinaire redenen?

Ik snap deze transfer vanaf dag 1 niet. Alleen leek het tegen Heerenveen nog ergens op.

RKremer05-02-2018 om 18:52

Van een club met topaanvallers , althans die ook geld opbrachten of goals(Nevland/Suarez/Berg/Matzav) gaan we naar een kerkhof voor spitsen(Zeefuik/Sorloth/Veldwijk/v.Weert)

Zeer zwak wisselbeleid van de trainer zorgt voor onzekere spelers. Ben geen fan van Veldwijk maar een echte kans heeft hij niet gehad, zet hem 5 of 6 wedstrijden in de basis en maak dan de balans op. Waarom krijgt zo'n van Nieff wel telkens de kans terwijl hij geen FCG niveau heeft.

 

05-02-2018 om 21:05

ik denk: leg ze allemaal bijelkaar onder een steen, tekst erbij: "Hier liggen <ZeeLoth en Veldweert,  invallers bij FC Groningen>" en maak er geen woorden meer aan vuil, anders kost de gegraveerde teksr nog te veel.

05-02-2018 om 18:59

Jammer elke speler wordt onder Faber niet beter elke week weer een andere spits daar wordt je niet beter van .

Van Nief zet hij er ook steeds in en laat hem steeds staan en maakt ook steeds dezelfde fouten en daar hoor je niks van 

Ronnie 05-02-2018 om 19:03

Faber is zijn grip op de selectie kwijt. Al voordat hijzelf had besloten om te stoppen, had hij wel door dat de fc wilde stoppen. En terecht, want doelstellingen bij lange na niet gehaald.

aankondigen dat je gaat betekent dat je weg bent. Niemand neemt je meer serieus en Faber verliest de grip,op de ploeg. Dat wordt alleen maar erger want de chemie is al lang weg. Niemand gaat nog voor Faber door het vuur, die vlogger voorop.

dan rest nog maar een ding. Contract afkopen en redden wat je kunt redden. Want met deze trainer in combinatie met deze ploeg betekent degradatie. Ingrijpen dus.

debultjes05-02-2018 om 19:12

Wat een gelul zeg, wat is de voornaamste taak van een trainer?, spelers beter maken!. Als het de trainer dan niet lukt dan sturen we de speler maar weg?. Faber faalt al van het begin af aan, hij heeft geen enkele speler beter gemaakt en gezien het feit dat hij elke week van opstelling verandert zijn de spelers gewoon bang om fouten te maken omdat ze anders de volgende week niet spelen. Spelers bepaalde opdrachten geven is toch niet zo moeilijk, Bacuna niet op 8 meter dekken, sjokken, in de bal komen etc. Volgens mij ziet hij zijn spelers elke dag.....

05-02-2018 om 19:22

Hahaha mooi verwoord! Precies dat! Het zit hem in zulke kleine dingen... je zou inderdaad toch denken dat je als trainer tegen je spelers wel duidelijk moet kunnen maken om bijvoorbeeld minder te sjokken en wat korter te dekken haha. Ik vraag me ook af of hij weleens tegen zo'n Drost zegt dat hij als aanvallende middenvelder veel meer het spel naar zich toe moet trekken ipv verstoppertje spelen en twee keer per wedstrijd een pass geven (die dan soms nog wel beslissend is in zijn geval).

Zorg dat je kort dekt, ballen durft te vragen en durft in te spelen, maak duidelijk dat spelers fouten mogen maken en geef vertrouwen door ze ook te laten staan wanneer ze een fout maken, speel met enthousiasme, plezier en werklust en het publiek is tevreden. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar zorg dat je een trainer haalt voor volgend seizoen die zoveel mogelijk van deze simpele punten kan overbrengen op de groep...

06-02-2018 om 17:08

Mee eens Debultjes en LeoFCG, Drost en Bacuna spelen allebei een beter seizoen dan vorig seizoen maar toch zie je dat als ze kleine dingen in hun spel veranderen dat ze veel meer gewaardeerd zullen worden door de suporters en belangrijker kunnen zijn voor het team. En dat haalt Faber op dit moment niet uit deze spelers. Ben benieuwd of de nieuwe trainer de potentie die er in deze jongens echt wel in zit er meer uit kan krijgen.

05-02-2018 om 19:23

Er is het laatste halfjaar behoorlijk wat "stront aan de knikker" bij de club. Een trainer die niets presteerd en de spelers idem dito. Een Nijland die er bij staat en er naar kijkt en niks doet. Een Ron Jans die ogenschijnlijk de boel ook niet meer zo scherp ziet. En de club van commissarissen die lijdzaam toeziet hoe deze club steeds verder wegzakt in de krochten van de eredivisie. Is dit mijn FC-Groningen???????. Tjonge wat hebben de beleidsmakers er een rotzooi van gemaakt. En nu beveelt al een trainer(passant) dat ene Veldwijk mag vertrekken. De omgekeerde wereld.

RKR05-02-2018 om 19:47

Het is op zich ook niet zo moeilijk, alleen zijn er van die trainers die het gouden ei proberen uit te vinden. 

Kijk naar Bayern Munchen. Die Ancelotti begon op een gegeven moment als een gek te schuiven en te rouleren. De spelers waren er wel klaar mee en het spel leek nergens meer op. Met als dieptepunt die oorwassing in Parijs. Die Heynckes komt terug, een man van de oude stempel, die doet helemaal niet zoveel bijzonders. Hij zet alles weer logisch neer en benut de beste spelers, dus 4-2-3-1. Met Lewandowski als afmaker en James als aanvallende middenvelder, Robben en Coman op de flanken. Alaba en Kimmich als full backs die in balbezit verkapte buitenspelers zijn. Tegenstanders worden sindsdien weer opgerold. Die ploeg begon in de competitie te winnen, staat inmiddels weer een straatlengte voor, en won tussendoor ook vrij eenvoudig van Paris Saint Germain.

Natuurlijk is Bayern van een andere orde, en hebben ze iets meer mogelijkheden en was de potentie met dat materiaal er al. Maar je ziet wel wat een wisseling van de wacht kan doen met een ploeg. Groningen heeft geen geweldige selectie en ontbeert routine, maar volgens mij is er wel meer uit te halen. Je zou zeggen dat zulke jonge spelers veel enthousiaster en hongeriger moet zijn. Ik denk inderdaad dat hier een soort angst is om te falen, en met constant schuiven en wisselen krijg je geen automatismen en vertrouwen binnen een selectie. Er is meer uit te halen. Geen top 8 maar een 9e of 10e plaats momenteel had gekund.

skjipke05-02-2018 om 20:17

Bayern is misschien wel van een andere orde, maar ook in Duitsland bestaat de competitie uit 18 ploegen. Ook in Duitsland heb je het verschil tussen de top en de ploegen die allemaal van elkaar kunnen winnen.

Net als in Nederland dus. De top en de rest van de ploegen die allemaal van elkaar kunnen winnen. Dit is dus in ieders competitie hetzelfde, toch?

 

RKR05-02-2018 om 20:09

Met het materiaal dat we hadden zou ik Veldwijk in de spits laten staan (ben geen fan maar we hebben niet anders), Mahi en Idrissi op de zijkanten. Doan als aanvallende middenvelder met Jenssen (nu vd Looi) en Reis erachter. Te Wierik en Warmerdam als backs, centraal achterin Memisevic en Larsen. Of Reijnen, geen liefhebber van maar alles beter dan die Van Nieff. Durven laten staan, ook na een mindere wedstrijd.

Idrissi is weg, dus dan kun je misschien ook Mahi in de spits zetten, en dan een blok erachter met Doan en Drost hangend, v/d Looi en Reis erachter. Mahi zelf wil het liefst in de spits en hij is ondanks alles wel onze beste speler. Je zag het ook thuis tegen Vitesse, hij is de enige die iets forceert of een wedstrijd kan kantelen.

  

05-02-2018 om 20:57

Weet je wat jammer is je huurt een Mexicaan waarvoor je gebruikt hem niet eens jammer voor het geld 

05-02-2018 om 21:13

Typisch nijland , leuk voor de aandacht en misschien wat extra seizoenskaarten voor een 'talenr' van m city.

RKR05-02-2018 om 21:59

Tja. Ze krijgen een gedeelte van de transfersom als hij wordt verkocht. Maar zo'n jongen wordt alleen verkocht als hij goed opvalt. En ik moet zeggen, ik vind het eigenlijk niks. Hij heeft geen body, loopt vooral zichzelf voorbij en doet niet bijster veel. Dit is gemiddeld vee van City. Hier hebben ze er 50 van. En er is altijd wel een Unal of 3 die ze dan 14 miljoen per stuk oplevert. Dan maken die flops als Rusnak en mogelijk Antuna niet veel uit. Krijgt FC Groningen straks 100.000 voor die Antuna.

05-02-2018 om 20:59

Dus toch...een doorlopende probleem ( na die aanvaring met Mahi ) over de profmentaliteit van Veldwijk.  De man mag het zichzelf ook aanrekenen:  schiet hij die ballen erin in plaats van ernaast, dan heeft hij gelijk meer credits: zo werkt dat namelijk ook! In plaats van een rookmagiër ( Djurovski ) zouden we dan nu een alfa-mannetje-vlogger hebben ...en dan vooral over zijn Monica, die,  zwanger als zij is, wel af en toe haar hormonale ups en downs  per vlog met de wereld wil delen

Maar de andere kant is ( en dat is hierboven al genoemd door RR ) het ook merkwaardig dat op voorspfraak van Jans/Faber deze speler kwam, zelfs bezocht werd in Noorwegen, en nu dus alweer door  trainer Faber minder gewenst wordt..en dat daar dan niet erg op geacteerd wordt door Nijland ....Nijland hoor je sowiezo ja bijna niet  de laatste tijd.  

Het is me wat met die trainer. Veel kunst en vliegwerk zal nodig zijn voor de punten, en daar kan je gewoon een volwassen ( nou ja...een "beetje" volwassen ) voetballer-spits  niet bij missen in dit jeugdteam.

 

Groen hart05-02-2018 om 21:07

Ongelooflijk hier dat Faber nu de schuld krijgt van het falen van Veldwijk . Die mislukte Hollywood ster Veldwijk moet zich doodschamen. Schijt aan de supporters en alles voor zijn eigen eer . Heilige Jans wist zijn status 

05-02-2018 om 21:11

De. Heer nijland heeft te lang achter deze nare man faber gestaan , ook bij nec ging hij met heisa weg. Jans mag je het aanrekenenen dat hij veldwijk bij de club heeft gehaald , foutje moet kunnen. Faber heeft teveel foutjes gemaakt en teveel spelers kapot gemaakt bij de fc.

05-02-2018 om 21:20

Donderdag is het team weer door elkaar gehuseld.. ben benieuwd of Bacuna er weer in staat te huppelen.. van Nieff te kijken naar de tegenstander en Wie staat er in de spits?? Gewoon Veldwijk en v. Weert

Groen hart05-02-2018 om 21:34

Veldwijk is afgeschreven voor Faber .

05-02-2018 om 22:39

En het duurt niet lang dan is Faber afgeschreven. Haalt hij het einde van het seizoen niet. Komt zo langzamerhand op een eiland te staan. Volgens de FC watchers.

appie happie05-02-2018 om 22:53

Wordt 8 man voor de goal  zg bus parkeren...tegen Rotjeknor...en dan 1 punt stelen..

 

O ik droom te veel  Fc is geen Vvv..

05-02-2018 om 23:51

en je schreef sdat ik de weg kwijt was? haha  Nou dromen zijn bedrog, Appie Nee een winst tegen F zit er echt n iet niet in.; daarna ADO, en als de gifbeker ( waanneer ga je weer naar Italië?0 helemáál leeg moet, dan krijgt Faber vast z'n ontslag...

appie happie06-02-2018 om 11:51

Italie diurt nog ff Kees  nog niet warm genoeg..alhoewel in regio Calabria is het zo'n 15 graden nu maar over een maand tikt het daar zeker de 20 aan.dus de volvo moet straks maar een beurt .. en dan zie ik het wel..

 

Eerst moet de fc veilig zijn !nog 3 x winnen dacht ik zo ongeveer..ado en vvv pakken we zeker..en Feyenoord is ook in slechte  doen..dus wie weet

 

Eerst de schaatsen maar uit het vet..en dan even naar de Rijpstjerkerpolder..daar rijden ze nu al(aan de kant dat eel).

FCG-Forever06-02-2018 om 07:04

Van mij had Veldwijk lekker naar Amerika mogen gaan en had ik zelfs Hoesen hier het laatste half jaar liever zien spelen. Die vent is zo lui en respectloos naar supporters die graag Groningen strijdlust zien tonen. Ik erger me elke keer weer aan die vent. Minder met zn haar bezig zijn en vlammen en werken voor je geld!! Hoesen toonde tenminste altijd inzit en was nooit lui. En Veldwijk ruilen tegen een andere speler kan nooit snel een achteruitgang zijn 

06-02-2018 om 07:25

Het komt regelmatig voor dat spelers zèlf de nieuwsbron zijn in plaats van de leiding bij de club waar ze spelen.  Alleen is er een opvallend verschil de laatste jaren...via nieuwe media, FOX en twitters/vlogs en wat niet al,  gedragen ze zich als  supersterren. 

Ik vind het heel prima dat de lichtpuntjes worden benoemd: zonder optimisme en zelfvertrouwen bij spelers kan je niet presteren, ook niet bij deze club. Maar we zitten wel in gevaarlijk vaarwater. Oplettend zijn alléén is niet genoeg,  Feyenoord mag verliezen van VVV, de eerstvolgende wedstrijd van de FC G in Rotterdam en die tegen ADO, daar is optimisme het enige wat overblijft. 

Ik zie nog zeker wat leuke wedstrijden, en die vind ik op zich  belangrijker dan de stand op de ranglijst.  De club is lichtelijk in paniek. Een jaar geleden zei NIjland nog dat het de moeilijkste periode was in 20 jaar...( ik denk dat hij die onzint zelf niet gelooft hoor !! ) Maar..hoe ziet hij DIT seizoen dan aflopen? Ach, allemaal woorden en gedachten... als de trainer Faber er geen rotzooi van maakt dan breekt het voorjaar wel weer door. 

Wanneer?    JOOST mag het zeggen   

06-02-2018 om 09:11

Ja zet hyballa voor de groep die krijgt dit soort spelers misschien wel eens aan het werk

06-02-2018 om 09:32

We hebben al een nieuwe naam voor het stadion... denk dat het tijd wordt voor een nieuwe clubnaam ook...FC TITANIC

men is het helemaal kwijt bij de fc .

Dit is het resultaat van jarenlang centjes op de knip houden, gokken op een talentje ieder seizoen... die je dan weer kunt doorverkopen. Maar als zo een speler er niet is ... krijg je dit . 

Dit mag je Nijland voor een groot deel aanrekenen. Hij is eindverantwoordelijk... zo ook nu met faber ... liever aanmodderen en nog meer seizoenkaarten die niet verkocht worden volgend seizoen ... dan ingrijpen en hem afkopen ..

06-02-2018 om 10:27

Aan het begin van het seizoen was iedereen toch nog aardig optimistisch en vond men dat er goede aankopen waren gedaan... Warmerdam, Antuna, Doan, Veldwijk, Te Wierik, Kane... En ik betwijfel of deze aankopen allemaal maar als miskopen kunnen worden betiteld. Doan begint nu steeds beter zijn draai te vinden, Warmerdam en Veldwijk leken op het eerste gezicht prima aankopen maar presteren nog niet zo als bij hun vorige clubs en Antuna heeft tijd nodig, maar dat wisten we van tevoren. Te Wierik presteert overigens vrij degelijk en Kane heeft pech gehad met al die blessures. 

De spelers die in de winterstop weg zijn gegaan lijken mij geen probleem, op Idrissi na, maar dat bedrag was nodig om het gat in de begroting te dichten, dus had Nijland geen andere keuze. Afgelopen zomer had Nijland wel wat meer voor Linssen kunnen vragen misschien, maar die had nog maar een jaar contract. Verder hadden alle spelers die vertrokken vrij weinig perspectief bij Groningen. Het is dan treurig dat zo'n Sorloth het nu zo goed doet, maar Hans Nijland had het dan toch blijkbaar goed gezien toen hij hem hierheen haalde en Faber heeft hem gewoon verkloot... Zoals bij zoveel spelers gebeurt heb ik het idee door al dat gewissel. Ik vind het dus niet terecht om Hans Nijland op het geschutter van FC Groningen af te rekenen.

Ik ben benieuwd wat er was gebeurd als Ron Jans de afgelopen drie jaren trainer was geweest met dit materiaal. 

06-02-2018 om 10:46

LeoFCG warmerdam is een prima speler hoor, niks mis mee

harley06-02-2018 om 12:54

Jans is verantwoordelijk voor het elftal dat er nu staat..dat zegt wel genoeg lijkt me.

Jantje06-02-2018 om 11:01

Veldwijk is gewoon de beste speler die groningen heeft. alleen door wissel beleid krijgt geen 1 speler vertrouwen in de trainer.

en als je dan ook nog eens Van Nieft gewoon laat staan ,dan is het niet gek dat dit gebeurt. De fc laat faber gewoon op zijn plek omdat het anders veel geld zal kosten.Maar beste was gewoon gelijk afscheid nemen van deze trainer. als speler was Faber geweldig maar als trainer erg matig. 

06-02-2018 om 11:27

Hier een mooi lijstje van een aantal mislukte voetballers van Groniningen

 op 1 stond reijnen 

2 warmerdam

3 Memicevic

4 ter wierik

5 Veldwijk 

6 van weert 

 

Bacuna is de laatste wedstrijden idd niet in vorm maar zo'n jongen is

nog erg jong en kan nog veel leren geef hem nog wat tijd enige Fc waardig op dit moment is padt en mahi

06-02-2018 om 17:03

Volgens mij zijn er een paar lijstjes door elkaar gehaald ...

06-02-2018 om 20:49

Kan jij nadenken? Memisevic is prima speler, ter wierik en warmerdam zijn gewoon spelers geen uitblinkers maar doen het ook zeker niet slecht.

06-02-2018 om 11:47

@Janwillem5

Ben ik het niet mee eens. Reijnen is de enigste speler die als mislukt kan worden beschouwd. Warmerdam, Memisevic en Ter Wierik zijn gewoon goede voetballers. Veldwijk in potentie een goede speler maar moet meer van zichzelf eisen en om beter te worden, maar zeker geen miskoop. van Weert heeft bewezen een goede spits te zijn, dus geen miskoop. De manco bij de club is dat spelers bijna nooit op hun positie spelen, elke week is de opstelling weer anders, daar moet wat aan gebeuren maar zolang deze trainer nog voor de groep staat zal dat niet gebeuren. Jij wilt dat Bacuna "nog wat tijd" krijgt want hij is nog zo jong. Waarom krijgen die anders spelers van jou dan geen tijd. Ze zijn even jong en spelen net een halfjaar bij de club terwijl Bacuna al meer dan 80 wedstrijden voor de club heeft gespeeld. Het is natuurlijk makkelijk om iemand als miskoop te bestempelen, maar jouw redenatie hierboven raakt kant nog wal.

harley06-02-2018 om 13:01

Laat Veldwijk eens tenminste 10 wedstrijden staan! Of het wordt de zoveelste spits die door een trainer/systeem wordt verneukt.

 

Ik vind Reijnen geeb miskoop..heeft goede westrijden voor ons gespeeld.

Drost vind ik wel een miskoop. (meehobbel) Bacuna geeft af en toe een prachtige pass en vindt af en toe een goede openening (eerlijk is eerlijk)..maar verder? Zie jij een gretige jonge hond? zie jij veel meerwaarde?

Doorselecteren:

Doan vastleggen

Drost weg

Bacuna weg 

Antuna weg (is snel maar voegt verder niets toe).

Haal een ervaren VM en zet daar 1 van de jonkies (Reis/v/d Looi) naast..

 

Vooral Reis..17 en dan zo volwassen voetballen..(net als Seedorf toen hij 16/17 was bij dat clubje uit het westen)..LANGDURIG VASTLEGGEN DIE JONGEN

06-02-2018 om 13:54

Precies. Heb nog niks gehoord over contractverlening van Reis, zou ik maar snel doen als ik FCG was. Reijnen vind ik een voetballer van niks maar was wel een prima speler voor de breedte, net als Van Weert. Die is gratis opgehaald bij Excelsior. Prima spelers om erbij te hebben, maar geen basisspelers voor Groningen als je structureel in het linkerrijtje wilt spelen. 

06-02-2018 om 14:24

Laat van weert maar 10 wedstrijden staan. Kvind hem 1 klasse beter dan veldwijk.

Hij is sneller

Heeft n Betere aanname

Wint meer kopduels

Geeft álles. En haal altijd een goed gemiddelde. Vorig jaar deed hij het 6 wedstrijden heel aardig toen hij het vertrouwen kreeg raakte helaas geblesseerd. Zeer prima spits vind ik.

06-02-2018 om 15:04

off topic:

De knieblessure van Ludovic Reis valt mee. Is al lichtelijk weer in training op de fiets.

06-02-2018 om 15:37

Laat Faber lekker zelf oprotten !! Schijtbak ...geef spelers wat meer vetrouwen ipv steeds te wisselen... Als Ron trainer was geweest had veldwijk het beter gedaan... Zie Zwolle!!  Net als Sorloth trouwens ,Tibbling....juist degene die er op raak prutsen laat ie staan! ! Hoef geen namen noemen, is wel bekend! Juist een aanvaller heeft vetrouwen nodig ...snapt ie niet en nog velen hier ...

 

skjipke06-02-2018 om 15:54

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik vind Veldwijk in potentie ook één van de beste spelers van Grunn momenteel. Laat de beste man idd 10 wedstrijden staan, geef hem het vertrouwen en hij zal dit terugbetalen. Ik zou er, als ik zijn schoenen stond, ook helemaal moedeloos van worden steeds geslachtoffert te worden en zou ook met de handrem erop spelen. Als hij dan nog niet presteert, dan heeft hij in ieder geval de gelegenheid gehad zichzelf te laten zien. Die kans heeft hij nog niet gekregen van Fabertje.

Van Weert mist een kans tegen Vitesse, Veldwijk ook. Maar wat een verschil in reacties. Bij Veldwijk ligt het dan gelijk aan het feit dat hij een vloggend vriendinnetje heeft en niet leeft als een prof. Mischien doet van Weert nog wel veel gekkere dingen en loopt hij de dag voor de wedstrijd in een leren string, wie zal het zeggen?? Maar hij heeft geen vloggende vriendin, dus zal het waarschijnlijk niet in de openbaarheid komen.

(dit is maar een voorbeeld he? )

Ik zou Veldwijk samen met Mahi in de spits zetten en van Weert als aanvallende middenvelder er achter. Hij kent zijn eigen tekortkomingen, maar  is  één van de weinige voetballers die altijd heel hard werkt, er altijd voor gaat en op het middenveld de gaten kan dichtlopen, maar ook aanvallend zijn steentje kan bijdragen. Nu nog een goede verdedigende middenvelder, maar ja.... dan moet de hand van de knip.

06-02-2018 om 17:33

Met het oog op volgend seizoen komen er nog 13 spannende wedstrijden aan, want zoals Jans al heeft aangegeven is het vooral zaak dat spelers zich dit seizoen nog verder zullen ontwikkelen. In mijn ogen zijn er dan ook in elke linie spelers die zich zullen moeten laten zien om er volgend seizoen bij te zijn. 

In de verdediging vind ik Memisevic, te Wierik en Warmerdam zekerheidjes voor volgens seizoen. Ze kunnen alle 3 een hoger niveau halen (en zullen dat ook moeten) maar dat kan over alle spelers uit de selectie gezegd worden. De vraagtekens vind ik Absalem, Zeefuik en Larsen. Gaan deze jongens speeltijd krijgen en gaan ze het ook laten zien in die tijd. Van Nieff zou van mij mogen vertrekken aangezien ik ook niet zo snel een andere positie op het veld zie waar hij het beter zou doen.

Op het middenveld zijn voor mij Drost, Bacuna en Reis de zekerheidjes, de eerste twee liggen vaak onder vuur maar kunnen op de juiste positie met de juiste instructies zeker nog beter worden. De vraagtekens: Doan, Hrustic en van de Looi. Voor Doan zal een transferbedrag neergelegd moeten worden wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren aangezien deze jonge wel potentie heeft en het al best vaak laat zien in zn eerste halve seizoen aan de andere kant van de wereld! Van de Looi is nog erg jong en doet het tot nu toe prima. Hrustic zal het nog wel moeten laten zien en heeft tot nu toe een beetje hetzelfde als Idrissi, goede wedstrijden afwisselen met slechte.

In de aanval zal het erg spannend worden wie het dit jaar laat zien en er bij blijft. Mahi zal sws vertrekken maar van Weert en Veldwijk zullen dat ook kunnen doen. Afwachten dus wat de laatste wedstrijden nog zullen brengen. 

Antuna heeft nog niks laten zien maar zal waarschijnlijk gewoon blijven aangezien Groningen dan in de toekomst meedeelt in de transfersom.

Verder denk ik dat Groningen met het oog op volgend seizoen goede zaken heeft gedaan in de winterstop. Veel overbodige spelers hebben ze laten gaan en daarvoor hebben ze niet direct wat terug gehaald. Dit geeft ze de kans om eerst de nieuwe trainer+assistent aan te stellen (waarschijnlijk Buijs en Spijkerman) en vervolgens met deze twee te overleggen over nieuwe aankopen, in plaats van spelers te halen waar de trainers niet op zitten te wachten. Daarnaast hoeft er in de zomer niet eerst iemand te vertrekken voordat er spelers aangetrokken kunnen worden, wat in voorgaande jaren vaak wel het geval was!

harley06-02-2018 om 23:02

Drost en Bacuna zekerheidjes?...pfff..jij en ik zien voetbal heel anders..

07-02-2018 om 07:37

Nou, ik ben het wel met kelderklasse eens. Je weet precies wat je aan beide middenveldets hebt. Vastlopen op de tegenstander, matig mee verdedigen en onnauwkeurige passes. En van Drost af en toe een assist. Dat dan wel weer.

07-02-2018 om 11:11

Het kan best zijn dat je wat tegen beide spelers hebt en dat is natuurlijk niet erg. Maar om te zeggen dat Bacuna onnauwkeurige passes heeft dan kan ik je gelijk niet meer serieus nemen. Bacuna heeft met een pass nauwkeurigheid van 74% aangekomen passes de beste passing van alle spelers van de FC. En dan speelt hij ook nog bijna elke bal naarvoren in plaats van destijds Sparv met een tikkie opzij of terug naar de keeper, het is maar wat je liever ziet. (Normaal hebben de CV altijd de beste passing door de korte makkelijke passes.)

07-02-2018 om 13:47

Bacuna mag nog niet in de schaduw staan van Sparv!! !!haha 

07-02-2018 om 16:54

Sparv was zwaar onderschat haha. Hij speelde vaak tikkie breed en tikkie terug daar heb ik me inderdaad ook vaak aan geërgerd maar hij was super belangrijk voor de balans in het elftal. Ik zag laatst een overzicht van spelers van FC Groningen van het grootste aantal balveroveringen in een wedstrijd en Sparv stond drie of vier keer in de top 10 met 14/15 balveroveringen in een wedstrijd

07-02-2018 om 18:23

Dat bedoel ik... En altijd strijd!!! En geen gesjok ...

06-02-2018 om 21:43

Het siert de club dat ze geen paniekvoetbal spelen. Dat wil zeggen geen wanhopige mutaties omdat ze maar een paar puntjes boven de gevarenzone staan. Maar er moet wel een keer gewonnen worden, ADO en NAC thuis moeten worden gewonnen. VVV uit het liefst ook. Dan speel je je als club wel ongeveer veilig en kun je zorgeloos met het volgende seizoen bezig gaan. Laat ik positief zijn en zeggen dat we eind Februari op 31 punten staan.

Wat de selectie betreft. Er zijn nu al 2 trainers die niet het beste uit Drost kunnen krijgen. Ik weet het niet met hem. Zeefuik lijkt wel over de juiste mentaliteit te beschikken.

Het liefst zie ik een nieuwe voorhoede. Ik heb het met beide spitsen wel gehad. Vind ze allebei te statisch. 

07-02-2018 om 15:20

Heel leuk al die statistieken over bacuna.

Ik vond hem 3 wedstrijden voor de winterstop goed spelen. Hij werkte eindelijk. Maar zoals gewoonlijk had hij daar ook weer snel genoeg van. De beste man staat vaak van 8 meter toe te kijken hoe zijn man het balletje erin prikt. (2de goal Vitesse). 

Laatst zag ik tegen Heracles 1ste helft reis knullig bal verlies lijden. Maar hij ging gelijk de sprint aan om zijn fout goed te maken. Dit getuigt van inzet iets wat ik graag zie. Als bacuna nou Messi was en vaak scoorde alla. Maar meestal leidt hij op domme momenten bal verlies sjokt dankzij terug en ziet zijn man gevaarlijk worden. Ook staat hij totaal niet kort te dekken waardoor de tegenstander meer aan voetballen toekomt.

07-02-2018 om 20:10

Sparv is niet voor niets op de radar van Midtjylland gekomen. Die ploeg scout puur op statistieken. Zij hebben die ongewoon hoge aantal balveroveringen ongetwijfeld gezien.

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!