Terug

Deel deze pagina:

Grote schoonmaak bij FC Groningen

Door Thijs Faber 30 reacties

Aanstaande zomer gaat de bezem door de selectie bij FC Groningen, dit maakt de club vandaag bekend, hier een samenvatting: 

Tom Hiariej zijn toekomst is nog onduidelijk, de club gaat in gesprek met hem.

Jason Davidson zal volgend seizoen niet direct deel uitmaken van de selectie van FC Groningen, de club zal de optie tot koop niet lichten maar 'blijft in gesprek'.

Desevio Payne gaat FC Groningen verlaten deze zomer, zijn contract wordt niet verlengd. De rechtsback werd gezien als de vervanger van de vertrokken Hans Hateboer, echter is Payne dus door de technische staff te licht bevonden. 

Hedwiges Maduro zal ook de club verlaten, zijn aflopende contract wordt niet verlengd, dit zal voor niemand als een verrassing komen.

Ajdin Hrustic blijft bij de FC, zijn contract wordt verlengd.

Update donderdag 23 maart 19.45 uur - Ook de overeenkomst die de club met Kasper Oldenburger heeft wordt in huidige hoedanigheid niet verlengd. FC had een (eenzijdige) optie om de talentvolle vleugelaanvaller te verlengen maar maakt hier geen gebruik van. Kasper Oldenburger herstelt van een kruisbandblessure. FC Groningen onderzoekt nog wel de mogelijkheid voor een eventueel langer verblijf. 

Een mogelijke nieuwe verbintenis zal dan waarschijnlijk onder minder goede condities zijn. (red BM) 

 

Reacties:
23-03-2017 om 14:58

Raar verhaal dan in de winterstop roepen,we lossen de rechtsbackvacature intern op en laten payne ervaring op doen. 2 maanden later word ook zijn contract niet verlengd. Maar wel in gesprek gaan met good old tommie , als tommie slim is gaat hij ook eens verder kijken dan grunn.

23-03-2017 om 15:26

Hiariej mag van mij wel blijven een goeie speler om achter de hand te hebben en je hoort hem nooit klagen als die niet speelt en doet geen gekke dingen.

Davidson hoeft van mij ook niet weg sinds dat hij weer een basis plek heeft is de linker kant vaal gevaarlijke geworden.

Payne die moeten ze gewoon wat meer de kans geven of verhuur hem voor seizoen en kijk daarna of die moet blijven of niet.

Maduro heeft in mijn ogen niet laten zien wat ik er van had verwacht en is niet een speler die snel word gemist.

Hrustic ben ik blij om dat ze zijn contract hebben verlengt heb een aantal keren zien spelen bij jong FC Groningen en daar vind ik hem altijd de beste speler die daar rond loopt, ik hoop echt dat Faber hem nog een kans geeft dit seizoen.

 

 

23-03-2017 om 15:52

Dat Payne weg mag is heel vreemd.Twee maanden geleden opvolger van hateboer, nu gratis weg. Niet genoeg vertrouwen gegeven. Zonder.  

23-03-2017 om 16:19

Payne is gewogen en te licht bevonden. Helaas, op naar de volgende.

Lijkt toch aardig wat te gaan gebeuren qua samenstellen selectie voor volgend seizoen. En afgaande van de meeste commentaren hier de afgelopen maanden is dit positief! 

De bezem er door en opnieuw beginnen!

23-03-2017 om 17:45

Te licht bevonden is flauwekul. Kijk naar Sanga, Alves en dat soort backs. Payne heeft echt potentie, hij komt er wel. Alleen jammer niet bij de Fc. 

23-03-2017 om 16:24

Payne is duidelijk een speler met potentie. Onbegrijpelijk dat ze hem niet langer houden. Tom is een nuttige speler. Werkt altijd hard, zeurt niet bovendien als hij op de bank zit. Zou het jammer vinden als Davidson vertrekt, de enige echte linksback in de selectie en doet het niet slecht. Ik hoop maar dat er een plan is, want dit is een wel erg grote schoonmaak zo. In de winterstop zijn ook al spelers vertrokken zonder dat er wat tegenover stond.

Jantje23-03-2017 om 16:51

juiste keuze om deze spelers weg tedoen. en wat mij betreft gaan er nog meer spelers weg. ook Jensen valt mij erg tegen.

23-03-2017 om 17:17

Wordt dus een drukke zomer

@Jantje, Jenssen doet het echt niet slecht hoor....

23-03-2017 om 17:41

Die Sorloth mag van mij ook weg

 

23-03-2017 om 17:59

Ach ja... sörloth... Hoe oud is Kees Kist nu? Misschien interessant...

Woltjer23-03-2017 om 18:51

Prima om de bezem te doen bewegen in deze stoffige selectie. Wat belangrijker is wat koop je er voor terug. Gaan ze weer vissen in de vijver van de Action of kiezen ze nu een keer voor de wat duurde en betere segment !?

23-03-2017 om 20:18

Ben vanmiddag nog bij de Action geweet, maar zag nog geen geschikte speler in de schappen staan. Misschien alweer uitverkocht???? Dan maar wachten op de volgende vrachtwagen, misschien zit daar nog iets geschikts tussen. 

Woltjer23-03-2017 om 18:51

Prima om de bezem te doen bewegen in deze stoffige selectie. Wat belangrijker is wat koop je er voor terug. Gaan ze weer vissen in de vijver van de Action of kiezen ze nu een keer voor de wat duurde en betere segment !?

23-03-2017 om 19:03

De action heeft vaak wel koopjes daar is nijland dol op de laatste jaren , (schet, zeefuik, antonia, vd laan , reijnen , maduro , en noem maar op). De rekening moet wel vol staan zo,, maar zullen vast een aantal transfervrije spelers komen en of gehuurd.

Cantona23-03-2017 om 19:07

Davidson doet het behoorlijk, ik snap niet dat zijn contract niet verlengd wordt.

Hiariej mag wat mij betreft ook wel blijven op het middenveld doet hij het niet zo slecht

Sorloth, van Weert  en van Nieff mogen wat mij betreft wel aan het lijstje worden toegevoegd

Thijs_Faber23-03-2017 om 20:53

Van Weert? Is dit een grap?

campesino23-03-2017 om 19:07

Beetje rare kop dit "grote schoobmaak" in feite de enige verrasing payne, de rest wisten we al en dat groningen davidson niet wil kopen lijkt me logisch. miscchien nog een jaartje huren.

24-03-2017 om 03:14

De grote vraag is natuurlijk wat de club met spelers als Linssen, Drost en De Vos en Payne en Van Nieff  op het oog hebben.  Je mag spelers niet afbranden op een of meer matige optredens of een periode van stilstand, maar het rendement van deze spelers over een heel seizoen houdt niet over.  Anders gezegd: je wint hier geen prijzen mee. Mijn moeder zei altijd: niet geschoten is altijd mis...maar anderzijds vrees ik toch voor de serie komende wedstrijden met dit materiaal... te beginnen met volgende week AZ uit ! 

23-03-2017 om 20:14

Zoveel reacties, zoveel meningen, Prima, maar een aantal spelers die weg moeten daar begrijp ik de reden niet goed van. Payne werd bewierookt toen Hateboer de kuierlatten nam en nu kan hij opzouten. Hieariej kon voor het begin van de competitie ook uitkijken naar een andere club en mag nu weer bijtekenen. Sorloth word nog niets over gezegd terwijl hij als spits volledig heeft gefaald. En zo is er nog bij een aantal spelers de wacht aangezegd, waarvan ik niet begrijp wat de reden is om te verdwijnen. Kijk, een Maduro, da's logisch, die kan nog geen knikker meer voorbij komen, maar zo' n speler als Davinson is toch bewezen een goede linksback te zijn. Kees heeft het al meermalen gezegd dat de leiding van de club een ad hoc beleid voert. Bij deze is dat nu al voor de zoveelste keer bewezen. Onbegrijpelijk!!!!!!!

appie happie23-03-2017 om 20:48

Nou ja heren,  er is op het veld nagenoeg  niks  te beleven   dan zijn de randverschijnselen interessant. ..nou ja ik vind er helemaal niks aan, soms denk ik , ga wel lekker de volgende wedstrijd kijken...maar vlak er voor herinner ik me de vorige desastreuze wedstrijd en bedenk me net op tijd.en ga mooi niet en ik ven NIET de enige...Wordt echt tijd voor de voorjaars schoonmaak. .komt een heel nieuw elftal..Ter Wierik  en Bruns ,Linsen Heracles 2 in Stad. ..tis me wat.Mahi en Jensen...Dat wordt het hart...daarom heen zoeken ze nog opvulling liefst in de uitverkoop ga dan bij Barca winkelen. En niet bij mvvv of na of cambuur...

Ach laat ok me niet druk maken....laat maar..!! Ik ven dr net als de meeste hier en gewoon DOODZIEK van..Dat halve gedoe allemaal.

Fijn weekend mooi ff zonder voetbal..

24-03-2017 om 02:43

Heel verstandige opmerking Appie:  het is veel Half Werk bij FC Groningen.

brummie23-03-2017 om 21:07

Payne werd voornamelijk bewierookt door een deel van de supporters toen hij inviel voor Hateboer en in betreffende wedstrijd scoorde. Fc moet gewoon keuzes maken, en als hij te licht is bevonden, nu gewoon afscheid nemen.

Davidson ben ik ook nog niet van overtuigd, vind hem nogal onrustig verdedigen. 

Wat Sorloth aangaat, die heeft een contract tot 2020. Deze jongen heeft in mijn ogen zeker kwaliteiten. 

Dat Nijland en co alleen op koopjes uit zijn is onzin, voor bijv. van der Laan is dik betaald, en zeefuik was ook niet echt een koopje. Maar spelers die goedkoop zijn gehaald zoals Reijnen en Mahi zijn prima spelers gebleken voor FC. Het aantrekken van dure spelers is ook niet altijd een succes (Drost). Kan alleen maar toejuichen dat FC goed aan het door selecteren is en kritisch kijkt naar de selecties. 

Prima dat Hrustic contract verlengd gaat worden. En Hiariej is gewoon een ideale man voor een selectie. Op meerdere posities inzetbaar. Maar wat wil hij zelf?

Ad Hoc beleid zie ik niet terug in het beleid van de FC. Ad Hoc is als je geen toekomstvisie hebt, en je selectie uit een dozijn huurlingen bestaat. FC is bezig met een inhaalslag in proffesionalisering van onze club. 

Spelers in de bovencategorie, zoals Kostic en Tadic zal je bij FC, en in de eredivisie denk ik niet snel meer zien. Deze spelers worden nu gescout door clubs met meer geld in leagues met meer exposure. Je krijgt (helaas) gewoon meer middelmaat, niet alleen bij FC , maar ook bij andere clubs in de eredivisie. Kortom onze erdivisie is gewoon middelmaat. Voorlopig de huidige standaard. Koester daarom maar spelers als Mahi en Idrissi, creatievelingen waarvoor je naar het stadion komt.

 

harley23-03-2017 om 23:05

Brummie@ helemaal eens met je post. Alleen zou ik Davidson wel vastleggen.

24-03-2017 om 02:40

De enige juiste opmerking in dit "beleid"" is dat er steeds veel mutaties komen, en om dit nou professionalisering-sec te noemen gaat mij echt te ver. In het geval van doorselecteren zou er plaatsgemaakt moeten worden voor goede jonge spelers...die zijn er niet, en wat er aan stond te komen, dat wordt weer net zo gemakkelijk losgelaten. Die doelstelling van 2018 om 50 % eigen spelers in de selecgtie te hebben die halen ze zeker niet. Ik noemde het Ad Hoc beleid, helaas, zeg ik erbij,  met een toevoeging  dat de opportuniteit van het geld steeds boven de kwaliteit gaat. Kijk je naar de totale spelerswaarde van de selectie dan neemt die sinds jaren  ieder jaar af. Ik ben helemaal niet verrast dat deze mutaties in de as zomer er gaan komen, wel stoort het mij dat er -bijvoorbeeld als je het met SCHeerenveen vergelijkt die na ondanks geldproblemen en een teleurstellend seizoen nu weer een prima selectie heeft!- niet voldoende weer geinvesteerd wordt in spelers, of er zou deze window een uitzondering gemaakt worden.  In dat geval zeg ik: dikke prima...maar ik denk dat deze lijst niet compleet is: Mahi, Padt, Tibbling en Hiariej kunnen ook zomaar weg  zijn.  En wat Brummie hierboven beweert: je glas kan ook overlopen als je je ogen sluit voor de werkelijkheid. 

27-03-2017 om 08:14

het wordt een afgezaagd verhaal, maaer als de Eredivisie gewoon middelmaat is volgens jou, wat is FC Groningen dan... er zit eigenlijk geen enkele speler bij die op het veld het elftal aanstuurt, die ongeveer brengt wat er bij de conteractondertekening van hem werd verwacht en waar de trainer zoveel keuzes kan maken om wedstrijden te winnen.  DFat is een situatie waar je steeds kan zeggen:  FC Groningen doet mee met de middelmaat, maar is dat een doel op zich? Ik ben bang dat men de supporters een rad voor de ogen draait dat het allemaal beter gaat worden door proffesionalisering, dat Groningen zich daardoor van andere clubs gaat onderscheiden...en de praktijk leert dat Heerenveen ( met Schaars ) of Utrecht of andere clubs die beter presteren, dat daar flexibiliteit en  beweging in zit.  Bij Groningen gaan spelers graag of makkelijk weg, om de een of andere reden.  en ik zeg erbij: komen ze ook niet graag ( te Wierik is een goede speler )

ronald197623-03-2017 om 21:27

In landen als bulgarije roemenie servie hongarije zijn vaak nog talenten te halen voor weinig geld jongens tot 18 jaar.  Fc moet nu eens spelers voor 1 selectie kopen tussen de 24 en 28 jaar die zich toch ergens al bewezen hebben bij een redelijke club geen afdankertjes. 

23-03-2017 om 23:46

Das nog erger brummie dat er dik voor betaald is capitaalvernietiging. Hoe kan jij payne zo makkelijk afschrijven na een paar wedstrijden? En sorloth niet? Geniet hij een voorkeur bij jou? Ik zit niet in de staf , werk niet dagelijk met ze dus kan het moeilijk beoordelen. De rest ben ik volkomen met je eens, zou davidson lekker laten lopen en mahi en idrissi behouden. En de komende jaren weer hopen dat de lijn hiermee naar boven word ingezet.

24-03-2017 om 06:55

Het wordt in ieder geval een spannende zomer , ik dat men nu bezig zijn om bruns bimmen te hengelen maar bruns gaat liever naar vitesse .afwachten maar!

Davidson&hiariej mogen blijven , zit je op  17 man A selectie maar ik verwacht vertrek van minimaal 3 spelers ( padt,tibbling&mahi).

Mahi heeft een nieuw contract geweigerd en dat je alleen als je weg wil.( nieuw contract betekend hoger salaris)

Volgende vraag is wat is het plan met Hrustic nog 1 jaar bij O23 ok doorschuiven naar de A selectie?

Kom je uit op 14 en er loopt buiten Hrustic niemand rond die naar de A selectie dus terug bij af en we hebben dus nog 6 a 7 spelers.

Bruns volgende?

brummie24-03-2017 om 07:32

Kees,  een ander gezegde is dat het gras altijd groener is aan de overkant. Vind dat ook Heerenveen maar een middelmatige selectie heeft. Ze hebben een spits, ghoochannejhad die veel doelpunten maakt, en larsson voorin die het verschil kunnen maken. Verdediging erg matig inclusief de keeper. Deze ploeg heeft nu ook al 8 x achter elkaar niet gewonnen. Niet inzien dat eredivsie breed het niveau dalende is, en aan geld en aantrekkingskracht voor spelers minder interessant wordt, dat is pas de ogen echt sluiten voor de werkelijkheid.

24-03-2017 om 11:20

Volgens mij toont het verloop van het seizoen bij H'veen aan hoe belangrijk een regisseur op het middenveld kan zijn. Met Stijn Schaars in de selectie werden er reultaten gepakt. Zonder Schaars is het daar een stuk minder. Verder denk ik ook dat het geforceerd inpassen van Odegaard, hoe groot zijn talent ook is, impact heeft op het spel daar en de resultaten. De FC mist zo'n speler die de rest van het elftal beter laat voetballen. Spelers als Strootman en El Ahmadi, maar dan een treetje lager qua niveau en salaris. Maduro heeft dat helaas niet gebracht. Jensen vind ik zeer hard werken en erg nuttig, maar ook hij geeft niet nèt dat beetje extra aan het team.

25-03-2017 om 13:10

Het gras is dus groener in Engeland en in Duitsland en in België en in Frankrijk...het glas ( scheelt maar een letter, toch?) is half leeg of half vol...het is me watr die beeldspraak.  Maar realiteit en fantasie verhouden zich niet erg dat we sinds een lange reeks van plaats 7/8 nu dit niet gaan halen.  Op zich wil ik dat best zien als een tijdelijke situatie, maar dat hangt dus wel samen met hoeveel geld en spelers men weer gaat  investeren in de Eerste selectie ( dwz voor het volgende seizoen ).  Als men een visie heeft voor de komende jaren vindt ik dat best OK, heeft men dat niet dan moet je toch spreken van een teleurstelling als we de concurentie in Onze competitie, zoals je wilt,  op Óns gras, de baas kan blijven...Dat is de bedoeling van sport.  Ik ben er klaar voor, seizoen 2017/18 met FC Groningen   

24-03-2017 om 16:32

Jep precies 2 echte leiders die de rest beter laten voetballen ,en de lijnen uitzetten in het veld. Dit zal al een wereld van verschil maken op de ranglijst. 

Robba24-03-2017 om 18:04

Groningen houdt er ook wel van om spelers uit Leeuwarden te halen.. van de Streek? Eigenlijk is nog geen enkele speler vanuit Cambuur geslaagd.

Toen we Europees voetbal speelden, moest de selectie worden vergroot.. echter, alles wat toen is aangekocht, is geen meerwaarde gebleken.

Voor de vleugel zou ik die Manu wel willen zien.. Maarja, aan de andere kant realiseer ik me dat de FC goed aan het doorselecteren is, maar dit opgevuld gaat worden naar wat schijnt veel transfervrije spelers..

We gaan het zien.. Bruns? Dan kunnen we beter Hoogma bellen en gaan fuseren. Larsen vind ik ook geen topper, onrustige verdediger, maar dat terzijde.. ik hoop op 2/3 leiders, die de rest beter laten voetballen 

Woltjer24-03-2017 om 18:54

Het gaat alleen om aflopende contracten zoals ik het lees. Ik denk dat er nog een aantal spelers mogen uitkijken naar een andere club. Gezien de stand in de ranglijst lijkt me het ook niet verstandig om matige spelers met een doorlopend contract van de hand te doen.

Woltjer24-03-2017 om 18:54

Het gaat alleen om aflopende contracten zoals ik het lees. Ik denk dat er nog een aantal spelers mogen uitkijken naar een andere club. Gezien de stand in de ranglijst lijkt me het ook niet verstandig om matige spelers met een doorlopend contract van de hand te doen.

Roelofsky24-03-2017 om 19:13

Wat mij betreft mogen er 4 spelers blijven Padt, de balkanslager, Jensen en Tibling de rest mag weg ..... zijn te ligt geen winnaars.

Begin nou eens met een goede as maar ja ik begrijp van dit TS beleid geen kloten meer.

 

Ronnie 25-03-2017 om 14:48

Brumme en anderen, bedankt dat jullie onze zorgen hebben overgebracht aan hans Nijland.

vandaag stond er in het dagblad vh noorden een artikel waarin nijland beloofd een eredivisiewaardig goed elftal neer te gaan zetten samen met zijn maatje jeltema en co.

aangezie nijland altijd eerlijk de waarheid spreekt en nooit onzin vertelt, kan iedereen op deze fansite gerust zijn siezoenkaart verlengen.

want zeg nou zelf, nijland zal dit soort teksten toch niet uitkramen omdat hij ons over wil halen een kaart te kopen? Dat doet ie anders nooit.....

Rob197025-03-2017 om 16:48

Ik heb er ook zo veel vertrouwen in, als ik deze woorden lees in het Dagblad, Fc Groningen gaat zich stevig roeren op de transfermarkt, prachtige teksten. Er zullen veel nieuwe spelers bijkomen, Jeltema en Co komen lauter met topaankopen. Allemaal volgens de kwaliteitseisen van de scouting. Dus maak jullie borst maar nat. Het wordt zweten, als je je seizoenskaart niet voor de deadline verlengt, de kans op een seizoenskaart kan in augustus nog wel eens moeilijk worden. Eerste wedstrijd tegen wederom Feyenoord (de kampioen) wordt een feestje met de volgende opstelling: Lamprou, Koppers Memisevic Reijnen, Te Wierik, Bacuna, Jensen, Bruns, Drost, Sorloth en van Weerd. OP=OP, vol is vol, zal het weer galmen door het Noordlease stadion en het bordje uitverkocht kan zeker weer uit de kast. Ik kan niet wachten.

Mochten hierboven wat spelers missen, die zijn vertrokken, voor gigantische bedragen natuurlijk, maar dat kun je Nijland wel aan vertrouwen. 

25-03-2017 om 18:12

Ik neem aan dat bovenstaande teksten cynisch bedoeld zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat er ooit nog eens een topteam hier in Groningen op het veldkomt te staan zolang Hans Nijland en die "sufkop" Peter Jeltema de lakens uitdelen. Het zijn allemaal mooie teksten, alleen er komt nooitiets van terecht!!!!

Rob197025-03-2017 om 19:47

Inderdaad Rob Roy, dit is van mij cynisch bedoeld, maar het is wel de denkwijze van onze club. Ik zie deze zomer namelijk Padt, Tibbling, Larsen en Mahi verkocht worden. Groningen scout al sinds winterstop 2015/2016 op spelers uit concurrerende ploegen en hopen hier de transfervrije spelers weg te halen. En het lijstje ligt daarvoor klaar. De ene speler, te Wierik, wacht niet af, ( missschien invloed van Eijkelkamp ) maar andere willen toch nog interesse afwachten. Daarom kom ik ook op Koppens, maar ik had ook de linksback van Excelsior kunnen invullen. Allemaal spelers die onze technische mensen interessant vinden.

voor de breedte zal het allemaal kunnen, maar op de cruciale positie is een topper nodig, een bepalende middenvelder en een scorende spits, maar hier hebben we het al zo vaak over gehad. Mochten ze die vinden, dan pas word ik enthousiast voor het nieuwe seizoen. Niet nu, zolang de club vertrouwen heeft met een centraal middenveld, Bacuna/Jensen en een spits a la Sorloth. Menigeen is het hier niet met mij eens, maar jij wel denk ik, dat Sorloth veel, maar dan ook veel teveel, basishandelingen mist om een goede spits te worden. Hij is nog jong lees ik dan, maar de juiste talenten met de juiste leeftijd zijn bij hem niet van toepassing. Op zijn leeftijd kun je alleen door veel te spelen beter worden, techniek is te verfijnen, maar niet meer aan te leren. Wat ik ook niet aan hem kan ontdekken is, dat hij een killer voor de goal is. Dit in tegenstelling tot Matavz, die mocht hij op doel schieten, ten minste iets tussen de palen probeerde. En als ik kijk naar de overige clubs, enkele spelers met bovenliggende kwaliteiten maken het verschil. Dus met een selectie van eenheidsworsten maakt je niet het verschil en speel je een kleurloos seizoen.

25-03-2017 om 16:36

eerst zien en dan weer 2 kaarten

 

25-03-2017 om 18:13

Vorig jaar zeiden ze ook dat ze kwaliteit zouden halen met de hoofdletter K. Met de huidige scouting zie ik dat niet gebeuren.

Nogutsnoglory126-03-2017 om 00:20

Met een begroting die ongetwijfeld naar beneden gaat, zullen we het van voornamelijk transfervrije spelers moeten hebben zoals te Wierik. Maar in die vijver hengelt bijna elke middenmoter. Kunnen ze Zeefuik ook weer voordelig terug halen. In tegenstelling tot Sorloth kan hij in ieder geval wel een bal vasthouden. Verdediging zal niet veel in geïnvesteerd worden. Dus: Padt in de goal ( hopelijk blijft hij ) Te Wierik rechtsachter , Reijnen en Memisevic ( Larsen is te onrustig en opbouwend zwak ) in het centrum en waarschijnlijk Davidson toch linksachter . Van Weert zal waarschijnlijk bij gebrek aan beter de spits worden. Verder basisplaatsen voor Tibbling ( maar wel in de as! Faber ) en Mahi. Met van Weert in de spits kan Groningen denk ik beter 4-3-3 spelen met dan Mahi en Idrissi of Linsen op de flanken. Zo hoeft Groningen niet veel te investeren. Maar laten ze aub wel wat geld uitgeven voor een creatieve middenvelder a la type Chery. Iemand die een goede steekpass heeft en een aanvaller vrij voor het doel kan zetten. Het spel van Groningen is zo voorspelbaar. Een type Schaars met leiders capaciteiten is ook geen overbodige luxe. Hopelijk word er door het vertrek van de dure jongens als Maduro, Hoesen,van der Laan etc flink op de salarissen bespaard zodat er toch nog wat geïnvesteerd kan worden in een goede nr 10. 

26-03-2017 om 09:03

Drost hoor ik niet meer...is toch een raadselachtig figuur... Hij kan voetballen, zeker mar alleen in een ingespeeld team, en w\at er precies aan schofrt - dat het er niet helemaal uitkomt - dat blijft nog vaag.  Misschien als van de Weert terugkomt dat Drost hier een koppeltje mee gaat vormen.  Dat zou voor het team het beste ziojn...maar hetkan ook zomaar dat Drost wordt verhuurd een jaar...schat ik in.  Personele tegenvallers horen ook bij het voetbal, denk aan Zikvkovic bij Ajax,dus... we houden hoop ! 

Ronnie 26-03-2017 om 10:48

Nu de zomertijd weer is ingegaan maar even een positieve bijdrage hier.

gisteravond ook naar bulgarije tegen nederland gekeken? Dan is het voetbal van onze fc best nog wel aan te gluren. Daar zit zo af en toe nog wel wilskracht in.

Nijland kan maar beter ook kijken of hij toch niet een aanvaller of spelbepalende middenvelder kan huren. Dat doen andere ploegen ook en zij trekken de rest wel mee omhoog (lees transferwaarde van die anderen) Spelers van nivo cherry en suarez halen gaat de fc niet meer lukken, dat is wel duidelijk.

halfslachtige om in de goedkope visvijfer dat ene briljantje te vinden leiden tot niets, dan maar liever huren. Kijk maar naar twente hoe hoog je dan kunt eindigen (plus de bijbehorende eurootjes voor tv gelden) 

zolang de jeugd niet klaar staat, gericht aantrekken van potentiele spelers, huren waar je zelf het geld niet voor hebt (goed spits en spelbepaler) en de rest kan van nivo huidig fc groningen zijn. Doe je volgend jaar weer mee om de playoffs.

dit seizoen verder maar vergeten denk ik...

Nogutsnoglory126-03-2017 om 13:32

Prima verhaal, mee eens. Misschien Veiijnovic van Feijenoord huren? Heeft bij Vitesse laten zien dat hij wel een creatieve middenvelder is met een goede vrije trap. Misschien mentaal niet zo sterk en geen enorme harde werker maar ja dat moet de rest dan maar opvangen. 

26-03-2017 om 14:42

Ben er eigenlijk niet zo'n voorstander van om spelers te huren. Is meestal maar 'korte termijn politiek" en je maarkt ze voor andere clubs alleen maar beter. Dus een speler kopen heeft nog steeds de voorkeur, óók het beleid van FC-Groningen, naar ik meen. Ik zat deze week bij ons even in een vijver te vissen en ving alleen maar "klein grut", daarna probeerde ik het met een ander soort aas en verdomd ving ik gelijk een flinke voorn. Ergo conclusio.......als de mensen van de scouting echt hun best doen, waarin ik duidelijk mijn  twijfels heb, dan zit er wel degelijk een "grote vis" tussen de kleintjes, óók in de vijver waarin andere clubs vissen. Aanmodderen zoals het op dit ogenblik gebeurd heeft geen enkele zin en gaan we het volgend seizoen weer net zo beleven als het huidige. Geen leuk vooruitzicht derhalve!!!!! 

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!