Terug

Deel deze pagina:

[UPDATE 30-07] Samir Memišević naar FC Groningen

Door Peter van der Wal 52 reacties

Radio Sarajevo meldt op zijn website dat Samir Memišević komend seizoen FC Groningende als centrale verdediger zal komen versterken. De trainer van zijn huidige club Radnik Bijeljina heeft dit bevestigd aan voornoemde omroep. Raknik Bijeljina werd afgelopen seizoen kampioen van Bosnië Herzegovina. Aanvoerder Memišević (geboren op 13-08-1992 in Tuzla) speelde het afgelopen seizoen eigenlijk voor het eerst een acceptabel aantal wedstrijden van 49. Daarnaast maakte hij op 29 mei zijn debuut voor het nationale elftal van Bosnië Herzegovina en een vriendschappelijk duel in en tegen Spanje (3-1).

Volgens Radio Sarajevo verblijft Memišević momenteel in Groningen om morgen (zaterdag) een medische keuring te ondergaan. Onder voorbehoud dat de informatie juist is en de speler goed uit de keuring zal komen, gaan we er vanuit dat er aanstaande dinsdag weer een persconferentie zal worden belegd in het stadion van FC Groningen. De transferwaarde bedraagt volgens www.transfermarkt.nl € 500.000. Dit artikel meldt dat partijen een contractsperiode van drie jaar zijn overeengekomen.

Foto van www.bijeljina.org

22:09uur Ook het DVHN bericht over de aanstaande aanwinst

Update zaterdag 30-07 18:15uur - FC Groningen heeft een akkoord bereikt met FK Radnik Bijeljina over een directe transfer Samir Memiševic, zo lezen we op de clubsite. De 22-jarige Bosnische international moet nog wel gekeurd worden. Onder voorbehoud van details wil de FC de verdediger maandag presenteren op de jaarlijkse persdag.

Reacties:
29-07-2016 om 18:00

De naam is al positief! 

Robba29-07-2016 om 18:03

Ook international!

Nachtwacht29-07-2016 om 20:36

Je hebt natuurlijk gelijk, maar kan alleen een interland vinden waarin hij in de 90'ste minuut invalt.

Als hij in de toekomst meer interlands gaat spelen is dat idd wel goed voor de marktwaarde.

appie happie29-07-2016 om 18:48

De naam is medogenloos

29-07-2016 om 19:37

Klinkt hoopvol, een echte Servische sloper die uit kan groeien tot publiekslieveling. Een keer een verdediger met ballen ipv al die mietje verdedigers in de eredivisie (Veltman, Reijnen) 

nulvijftig30-07-2016 om 10:20

Zeg dat maar niet tegen hem! Een Bosniër Serviër noemen... 

29-07-2016 om 19:39

Eerst zien,dan geloven.

29-07-2016 om 19:57

Niet gelijk TE enthousiast. Ken die speler niet. Eerst maar afwachten of ie een beetje kan communiceren met de medeverdedigers. En dan nog maar afwachten of ie een beetje kan verdedigen. Na een paar wedstrijden kan ik pas een oordeel geven.

johan_g29-07-2016 om 20:02

We wachten je oordeel in spanning af, we zijn zeer benieuwd of het was is!

29-07-2016 om 23:22

Misschien jij niet te negatief?!

johan_g30-07-2016 om 00:27

"Misschienn niet te negatief".....  Dus dat is te positief?

ronald197629-07-2016 om 20:00

ik moet het nog maar zien of deze speler komt

29-07-2016 om 20:16

13-8-1993 zegt het wereld wijde web.

 

1.85 meter schoon aan de haak. Nosnie is EU, dus een normaal salaris.

29-07-2016 om 20:23

Transferwaarde volgens transfermarkt zegt natuurlijk helemaal niks. Transferwaarde van Reijnen was 800 duizend (voor 4 ton gekocht).  Nou, we weten de werkelijke waarde nu inmiddels.

Nachtwacht29-07-2016 om 20:37

8 ton... ik zeg direct doen. Weg er mee....

29-07-2016 om 20:33

Ja Euroborg. We krijgen nog geld terug

29-07-2016 om 20:45

Jaja Johan. Reijnen WAS 8 ton he. Goed lezen !  Zegt alles over Transfermarkt.nl      

29-07-2016 om 20:54

Euroborg. Ja, wat is je punt?

29-07-2016 om 20:58

In het bovenstaand artikel staat dat Transfermarkt.nl de speler op 5 ton transferwaarde heeft gezet. Dat is mijn punt. 

Zegt mij dus totaal niks. Daardoor heb ik ter vergelijk de transferwaarde van Reijnen aangehaald.

29-07-2016 om 21:06

ja, waarna ik zei dat we nog geld terugkrijgen (zo slecht is Reijnen), waarna jij me verzoekt goed te lezen....

 

29-07-2016 om 21:15

 

ik weet niet of we Radio Serajevo/ of de zaakwaarnemer/ dat verhaal over "verblijft in Groningen en keuring, enz " heeft verzonnen, maar opvallend is wel, dat ALS het bericht helemaal klopt, dan heeft onze gewaardeerde Algemeen Directeur weer eens professioneel staan te liegen... ( Gisteren nog, verklaarde hij voor RTVNoord dat het moeizaam ging en tegenviel in de onderhandelingen over verdedigers... en dat de fans niet mochten verwachten dat er "morgen of zelfs over 2 of 3 dagen " wel een speler gehaald kan worden ), omdat de slarissen nu eenmaal hoger zijn in het buitenland. Als deze informatie wel klopt, dan is mijn volgende vraag: wie gaan er allemaal nog weg, of krijgen we komend seizoen 24 man in de selectie?

 

Het doet mij aan de Rusnák-transfer denken, toen met dat gebakkelei met SCHeerenveen, toen wist Nijland ook van niks...maar van mij mag het allemaal, ALS er maar een sterk(er) team komt te spelen.    

fc gras30-07-2016 om 10:36

Onderhandelingpraatjes.. Als er een beetje intresse is voor een speler van de Fc zegt Nijland ook dat heel europa erachteraan zit. In dit geval wilden ze denk niet verraden met wie ze bezig waren, geen slapende honden wakker maken...

29-07-2016 om 21:26

Of je het onder de rubriek " professioneel liegen " moet scharen Kees, weet ik niet. Maar wat die man verkondigt slaat soms helemaal nergens op. Kan de beste man niet gewoon zeggen :  We zijn druk doende en wanneer iets rond komt weet ik niet. Punt ! 

Het lijkt er soms op dat het interessanter moet overkomen dan het is. Typisch Nijland.

29-07-2016 om 21:47

al doet hij een groen-witte feestneus op op de open dag...  je moet het idd niet al te serieus opvatten . Ook opvallend trouwens dat op dit moment ( vrijdagavond half tien, noch RTVNoord/Baas , noch DVHN/Mennega ietsberichten over de Bosniër...

Wel las ik terloops dat er een UUR durend interview komt Zondag ochtend op RADIO Noord met Ernest Faber (10-11.00 u.)

29-07-2016 om 21:52

Nijland doet mij teveel aan volksverlakkerij.

29-07-2016 om 22:26

dat krijg je met een "volksclub"...maar waarschijnlijk heeft dat geld van Kostic weer de doorslag gegeven...net als bij van Dijk hebben we er lang op moeten wachten, in het geval van  Bottghin té lang.  

Robba29-07-2016 om 21:54

Nijland zij ook dat het ook opeens snel kan gaan en er lijntjes uitstaan..

Hij moet wat zeggen voor de camara, maar voor de toeschouwer heeft het weinig waarde.

Voetbalzone heeft wel bericht geplaatst over Bosniër met keuring.. Meestal als Jan Mennega iets meldt, is het waar. Afwachten maar

29-07-2016 om 21:58

RTV Noord heeft het gemeld om 21.42 uur Kees .

29-07-2016 om 22:01

ik meen dat 21.42 later is dan half tien 's avonds?

29-07-2016 om 22:05

Heb even gebeld Kees dat jij je ongerust begon te maken. Daarom hebben ze het alsnog na half tien geplaatst.

29-07-2016 om 22:07

Waarom wordt er eigenlijk niet doorgepakt met Edison Flores ? Deze jongen wil zelf graag naar Nederland. Nu schijnt opeens dat Feyenoord en Vitesse in de markt zijn voor deze speler. Groningen wordt iedere keer gelinkt aan deze speler, maar het schijnt er maar niet van te komen. Soms moet je ook wel eens een paar centen meer uitgeven aan een talent om er later wat aan te verdienen.

29-07-2016 om 22:37

en Ajax dan...die wil 'm zeker...niet toevallig dat Veldmate achter hem aanzit, maar in dat geval zijn we toch kansloos? 

 

basis FC Groningen tegen Feyenoord

                     Padt

Hateboer- Memisevic - Maduro - Tamata

    Hiariej - Van Nieff  - Jensen

Idrissi -     de Weert  -      Linsen

manus30-07-2016 om 09:06

Er wordt gezegd dat Flores in een dependance van de  Nederlandse club gaat spelen.. Welke club zou het dan om gaan?

Zou me overigens ook niet verbazen als al deze mededelingen over dat hij komende week in 'Holanda' gaat tekenen, dienen om Werder tot een hoger bod te verleiden.

30-07-2016 om 09:40

Omdat die gast zo'n 4 ton aan salaris kost

Robba29-07-2016 om 22:15

Jan Mennega bevestigt transfer op keuring na rond 

29-07-2016 om 22:23

keuring is morgen al !

29-07-2016 om 22:25

Klopt Kees, Dat staat ook bovenaan in het artikel.    

 

Robba29-07-2016 om 22:42

@Kees Zelf heb ik niet zo'n hoge pet op van Tamata als linksback. Komt over als softy, niet kopsterk en ook niet erg snel. Misschien leeft die op onder Faber, maar gezien de voorbereiding lijkt me afscheid nemen de beste optie?!

29-07-2016 om 22:51

Maduro in een centraal verdedigingsblok ?  Lijkt me niet zo'n goede keus. Maduro heeft het afgelopen jaar niet zo geweldig gepresteerd. Lijkt me het eerste slachtoffer van een "nieuw" Groningen. En Hiariej? Die was bij Cambuur niet eens basis speler. Ook van Nieff zou niet op mijn lijstje staan. En laten we hopen dat die Memisevic zo snel kan aanpikken dat ie in de basis kan staan tegen Feyenoord.

fc gras29-07-2016 om 23:12

Zal me niks verbazen als Maduro de voorkeur krijgt in de verdediging boven Reijen, van Faber. 

Rob197029-07-2016 om 23:14

Als ik de oude beelden op YouTube bekijk, zie ik hem als aanvallende middenvelder, mag hopen dat het toch wel een echte verdediger is, die de zaak goed dicht houdt. Tevens vind ik hem nig wel erg jong om een leider te zijn in de defensie. Maduro is ook niet voor mij de juiste optie, het zal dan toch Reijnen met memisevic worden, als hij zo snel kan aantippen en een echte verdediger is. Van Nieff heeft natuurlijk wel een fantastisch wapen, met zijn goede traptechniek voor een voorzet en een vrije trap. Ik zie hem in thuiswedstrijden zeker wel spelen. 

29-07-2016 om 23:25

Nog geen oefenwedstrijd gezien?!

29-07-2016 om 23:55

wil je wel winnen tegen Feyenoord, dan kan je spelers met specifieke kwaliteiten niet missen ( Van Nieff voor de vrije trap, evt. Bacuna en Hiariej en Jensen voor het middenveld, en Maduro op de plaats van  v Larsen/ want VdLaan komt daar tekort. Omdat Tibbling ook niet (achterin) speelt kom ik op deze fantasieopstelling. 

Rob197030-07-2016 om 11:07

#azijnpissers. Oefenwedstrijden zijn geen graadmeter voor voetballers die bij de club bekend zijn. Van Nieff tegen Vitesse nog op mijn netvlies, hoe hij zich toen liet zien. Een echte wedstrijd is toch wel even iets anders. Vol stadion, bezetenheid, passie en Feyenoord als tegenstander. En oefenwedstrijden bekijken om te zien hoe Reijnen achterin speelt is niet echt nodig, dat weet iedereen, maar misschien is hij wel de verrassing, met uitstekende ingrepen perfecte slidings en de winnende uit een corner in de laatste.  

Jantje29-07-2016 om 23:34

Jammer dat je eigen jeugd weer links laten liggen.

Ook deze speler zal niet gelijk basIs speler zijn straks verwacht ik.  Ook deze speler heeft tijd nodig om zich in te burgeren in Nederland. Had liever een verdediger gezien met  al eredivisie ervaring

 Mij lijkt dit een paniek aankoop

Nogutsnoglory129-07-2016 om 23:49

22 wedstrijden 9 gele kaarten. Ik denk dat we onze Balkan slager binnen hebben. 

29-07-2016 om 23:50

Jantje:  Wat de eigen jeugd betreft ben ik het met je eens. Het plan FC Groningen 2018 kan wel in de ijskast. Als een speler goed is, staat hij er meestal op zn 18e of 19e jaar. Kijk naar Feyenoord en Ajax die wel spelers uit de jeugd van die leeftijd bij hun selectie hebben. Bij Jong Groningen, A1 en B1 ziek ik niemand die in 2018 uit de eigen jeugd bij de selectie zit. Laat staan basisspeler.  Of men moet bedoelen dat ze jeugdspelers elders aankopen. Maar dat heeft niets met zelf opgeleide spelers van doen. Ik geloof niet in plan Kemkers.

30-07-2016 om 09:41

Nee, moet je toch je ogen eens open doen als je Findell en Finsson niet goed genoeg vindt

30-07-2016 om 19:33

Elek club haalt spelers bij andere clubs, of het nu voor de eerste selectie is of voor de jeugd maakt weinig uit. Uiteindelijk zijn ze allemaal ergens bij een lokaal amateurclubje begonnen. Afgelopen seizoen is idrissi vanuit jong groningen doorgebroken, bij feijenoord was die schijnbaar niet goed genoeg maar het zal mij niet verbazen als hij over 1 of 2 jaar enkele miljoenen zal gaan opleveren voor groningen. dan is dat dus vanuit de jeugd goed gedaan. en dat zal in de toekomst vaker mnoeten gaan gebeuren

 

je gelooft niet in het plan kempers? dat zal dan waarschijnlijk gebasseerd zijn op het feit dat hij een schaatscoach is geweest? hoe dan ook heeft hij in die wereld ruimschoots laten zien dat hij een topcoach is. meerdere schaatsers onder hem hebben verschillende europese, wereld en olympische titels behaald. kempers is een topsporter, en laat dat nou net iets zijn wat er in het hedendaagse nederlandse voetbal nogal aan ontbreekt. afgelopen seizoen werd er 5x per week 1.5 uur getraind en de rest van de dag waren de spelers vrij. is het dan gek dat onze voetballertjes als verwende mannetjes rond lopen? lijkt mij niet, als ik 7.5 uur per week moest werken + een wedstrijdje mag voetballen en daar 200.000 tot 500.000 euro voor zou krijgen was ik waarschijnlijk ook een verwend mannetje geweest. dankzij de invloed van kempers worden er nu veel langere en intensievere trainingen gedaan, 6x per dag moeten de spelers aanwezig zijn en zullen ze door de zwaardere en langere trainingen veel meer mentale en fysieke wendbaarheid kweken. ik vind voetbal een prachtig spelletje, maar als er een stel opgetutte homootjes over het veld paraderen die bij 1 pijntje al naar de coach kijken dat ze gewisseld moeten worden is de mannelijkheid ver te zoeken, dan zie ik liever een wielrenner die na een valpartij 3 gebroken ribben oploopt, en weer op de fiets springt omdat hij parijs wil halen, maar door de ploegleider van zijn fiets getrokken moet worden omdat hij zo echt niet verder kan fietsen. dankzij kempers is er straks een topsportklimaat in groningen, dit is afeglopen seizoen al begonnen bij jong fc groningen, en die hebben juist door de zwaardere en intensievere trainingen lage tijd bovenaan in hun competitie gestaan, ondanks dat meerdere clubs in dezelfde competitie betere spelers op het veld hadden staan. uithoudingsvermogen en meer fysieke wendbaarheid heeft daarbij de doorslag gegeven. 

afgelopen seizoen zagen we bij de hoofdmacht juist dat spelers met bosjes uitvielen in de weken dat er meerdere wedstrijden per week gespeeld moesten worden, dat betekend dus niet dat er te veel wedstrijden gespeeld worden in een te kort tijdbestek, maar juist dat de spelers op het fyieke vlak en met uithoudingsvermogen te kort komen. iets wat met 5x 1.5 uur trainen natuurlijk ook niet zo gek is, op dat punt zal de invloed van kempers straks doorslaggevend worden, dankzij zijn komst worden er straks topsporters gekweekt in groningen. sporters die niet bij elk miniem pijntje naar de kant gehaald willen worden maar gewoon door willen knokken tot het laatste fluitsignaal. en dan maakt het mij niet uit of er aanvallend of defensief gespeeld wordt. als die topsportmentaliteit die bij voetballers vaak ontbreekt er maar ingesmeed wordt. en juist daarvoor hebben we kempers. ik ben dan ook vol goede moed dat er de komende jaren leuke dingen gaan gebeuren bij mijn fc.

fc gras30-07-2016 om 20:02

Kemkers zijn plannen lijken mij juist positief, net als meer eigen jeugd, ook al is het merendeel aangekocht als tiener bij een andere club, Idrissi, en van Dijk bevielen mij wel goed, hopen dat Waterink net zo word. Spelers aankopen heeft voor groningen steeds minder zin omdat overal de transferprijzen stijgen, maar de omzet van fc blijft in principe toch altijd het zelfde, je ziet het deze zomer, er is niks fatsoenlijks te koop meer voor het beschikbare budget, ben bang dat het nog veel erger word nu de chinese competitie alles koopt (met staatsteun) wat wil komen.

Nogutsnoglory129-07-2016 om 23:52

22 wedstrijden 9 gele kaarten. Ik denk dat we onze Balkan slager binnen hebben. 

30-07-2016 om 00:43

dat worden er zeker niet minder met die scheidsrechters hier te lande !

brummie30-07-2016 om 08:39

Positief dat er een centrale verdediger aangetrokken wordt. Hij schijnt wel met name rechtsbenig te zijn, maar kan wel links centraal uit de voeten. Ben benieuwd hoeveel tijd hij nodig heeft om te aarden bij fc. Is nog jong, en niet erg ervaren. 

brummie30-07-2016 om 08:39

Positief dat er een centrale verdediger aangetrokken wordt. Hij schijnt wel met name rechtsbenig te zijn, maar kan wel links centraal uit de voeten. Ben benieuwd hoeveel tijd hij nodig heeft om te aarden bij fc. Is nog jong, en niet erg ervaren. 

Roelofsky30-07-2016 om 09:11

Zet de slivovitsj maar koud onze Balkan slager is binnen. Jipi en de azijn verhalen wil ik niet meer horen...

TomOkker30-07-2016 om 10:17

Ik zal nooit een fan van hem worden maar in dit geval wil ik het graag voor Hansie Hansie opnemen, die man zegt in het betreffende interview helemaal niks verkeerd. Heeft hij nu iets raars gezegd omdat een of ander koekebakker iets op (a)sociaal media zet. 

Het is "knip" en klaar zoals Hansie altijd zo mooi zegt, het moet natuurlijk klip en klaar zijn maar het zij hem vergeven.

Ik heb het interview nog even beluisterd maar ik kan niets ontdekken waarvan ik denk dat die man jokt, als het allemaal zo gemakkelijk was dan had er allang een verdediger of misschien wel 2 gestaan, daarbij geen enkele club zegt met wie ze in onderhandeling zijn. We zullen dan ook nooit weten welke speler gepolst is en is ook niet relevant me dunkt.

Maar inderdaad ik moet het allemaal nog zien wat deze man kan, want zoals ik al eerder schreef wij zitten in de onderafdeling van Europa te vissen en dat wordt alleen maar erger. Het enige wat FCG kan doen is proberen om die ene speld te vinden.

Kein geloel Fussbal spiel'n

30-07-2016 om 11:51

Jokken is iets anders dan de hele waafrheid vertellen, Tom

je hebt (wéér) eens uitgehaald naar de sociale media en ter verdediging van de tekst van Nijland...mag allemaal hoor, want ook jij bent ook maar een koekebakker op sociale mediaq net zoals ik.... Maar in dit geval wordt de realiteit toch - als vaker -geweld aangedaan! Onze gewaardeerde directeur heeft het o.a. over dat de selectie voorgaande jaren compleet was aan het begin van de transferperiode...lijkt mij niet helemaal te kloppen...verder heeft de heer Nijland  het over de almaar groter worden kloof tussen salarissen in het buitenland en Nederland.  Nijland zegt er niet bij dat de beschikbare bedragen  bij FC G voor spelers bij transfers fors zijn gteruggeschroefd...misschien is er WEL een goede keuze gemaakt om  de selectie breder te maken, met even sterke spelers...maar bij iedere nieuwe presentatie moeten we natuurlijk positief naar zo´n knul kijken... Islamovic kwam en ging... Van Moorsel heeft hier amper gespeeld en Van der Laan en Reijnen  kunnen  n iet iedereen bekoren toch...dus aan sterkte is het niet te vergelijken wat er 4 jaar geleden op het veld stond...aan de andere kant is  het niveau van het team misschien gemiddeld wel iets sterker geworden...Het moet gaan blijken dit jaar of het nieuwe transferbeleid de club ook veel punten gaat opleveren. Op voorhand zeg ik± laten we het maar op deze manier proberen...  Maar Groningen staat in de onderhansdelingsposite met andere clubs vaak wel met lege handen, als het om bovengemiddelde spelers gaat.  

Maar om nou de dag voor een nieuwe transfer te melden dat het zo moeilijk gaat met die verdedigers...ja dst zal zeker met geld te maken hebben.  Die Ijslander Skalson hadden ze al jaren op het oog-mee in contact...evenals Flores trouwens...en hier is dus het spelletje van onderhandelen en loven en bieden  op niks uitgelopen.  Dat is niet alleen de´schuld/zwaar woord` van Nijland, maar kijk je naar NEC en Zwolle , dan lukt het ze makkelijker om megt beperkte middelen toe te slaan en een goede speler op te halen...wel met veel huurspelers, maar ze verrassen we ieder seizoen met wat ze in het veld brengen.

 

Onnodig om ook nog eens erbij te noemen dat de hele scouting en TS is vernieuwd!

 

 

30-07-2016 om 10:41

Een bijna 23 jarige Bosnier die recent z'n debuut heeft gemaakt voor het nationale elftal, is de onderafdeling van Europa?

Jensen, een gewaardeerd Noors international is ook maar een C voetballer.

 

Jongens jongens, wat een treurnis

Rob197030-07-2016 om 11:37

De eredivisie is ook treurnis, maar als je ervoor zorgt om daar bovenuit te steken, doe je het goed.

TomOkker30-07-2016 om 12:22

De selectie was inderdaad vroeg in de voorbereiding compleet Kees ( o.a. Tamata, Linssen) totdat Bothegin vertrok, toen kreeg je die last minute aankopen. En voor de 10 positie is FCG een tijdje in de weer geweest omdat Rusnak niet de vervanger bleek waar men op hoopte maar voor de rest stond er tegen southampton een meer dan representatief team op het veld dat het nivo verschil zo groot was is iets anders.

We zullen zien Johan wat ze brengen miscchien hebben ze de speld in de bekende hooiberg gevonden. Misschien moet ik onderafdeling vervangen door net niet spelers. 

campesino30-07-2016 om 13:04

Alsdie bosnier inderddad komt heeft groningen ook dit jaar de selectie keurig op tijd rond (op misschien een LB na).

Maar zoals tom okker stelt, er eind augustus nog een aantal groningen spelers vertekt (rusank, hateboer, padt, tibbling) wordt het lastig om daar dan in 1 of 2 dagen tijd geschikte vervangers voor te vinden. dan kan je je poot stijf houden of nijland de schuld geven maar zo werkt het natuurlijk niet. Het is gewoon kloten dat de competitie begint voor de transfermarkt sluit. maar ja hier vertel ik ook niets nieuws.

30-07-2016 om 13:06

Mss wordt die Bosnier wel een geweldige cv, Tom. Toen we Kostic en tadic ophaalden, kwamen ze uit vergelijkbare competities. Al verbaas ik me ook dat die lb van IJsland voor Lokeren kiest.

TomOkker30-07-2016 om 16:03

kijk daar gaan we al, misschien zeg je, hij was toch international. lees mijn quote maar eens terug misschien zeggen we hetzelfde.

Marco30-07-2016 om 14:54

Het echte goede nieuws is dat met zijn komst het salarisplafond aan diggelen is geslagen. Dit biedt ook weer kansen met Zuid-amerikaanse spelers!

Jeltema heeft in een interview al eens aangegeven dat de relatief lagere salarissen een opstakel vormt om betere spelers naar Groningen te krijgen.

Sportief en qua voetbal kan dit een verbetering worden. Als Groningen er in zal slagen om bijvoorbeeld binnen een begroting van 18 miljoen geen 6 maar 8 miljoen aan salarissen kan betalen, gaan we betere spelers krijgen.

30-07-2016 om 15:43

Ik kan me niet voorstellen dat FCG aan deze verdediger 4 ton pj aan salaris betaalt

30-07-2016 om 17:05

En dan te bedenken dat Edison Flores voor "slechts" 4 ton verkast naar Feijenoord.   Dat is dan WEL weer slecht gedaan door Groningen !

30-07-2016 om 19:57

FC Groningen heeft nu geen plaats meer voor Flores...met kostic en Drost en Jensenals aanvallende linker middenvelders zou de positie overtallig ingevuld zijn...maar je hebt gelijk: het is een hoofdpijndossier geworden, van jaren terug: komt-ie wel of komt ie niet.

31-07-2016 om 09:53

Ken jij edison flores dan?!?! Daarnaast komt die naam al meerdere jaren voor in de transferperikelen dus ik geloof het allemaal niet zo...  Meteen weer zeiken altijd pfff

manus01-08-2016 om 07:31

Floris moet meer dan 4 ton opbrengen. zijn contract bij Universidad is onlangs opengebroken. Feijenoord deed een schijnbeweging om Berghuis over de streep te trekken. Laatstgenoemde nu weg bij Watford. Die wilden Rusnak graag. Dan komt er ruimte bij ons voor Flores...

30-07-2016 om 17:29

Dus jij weet wat die Bosnier gaat verdienen Marco ? Van wie weet je dat dan ?

30-07-2016 om 17:31

Buiten de EU geboren moet je minimaal 1,5 het gemiddelde EDV salaris verdienen. Dat maakt zo'n 4 ton

Bosnie en co zijn al een tijdje met de EU bezig maar zover ik weet nog niet toegetreden.

30-07-2016 om 19:07

Goede aankoop van de FC, maar een linksback is misschien nog wel nodig. Misschien Bojan Nastic wat voor Groningen, groot en sterke Servische linksback die af en toe zomaar zijn tegenstanders als pionnetjes ziet en ze zo voorbij loopt. Ook is het een jonge speler van 22 jaar. Bovendien zit hij nu zonder club, hij speelde voor Vojvodina, een club die net als Groningen strijd voor het Europese voetbal. Omdat Nastic zonder club zit en zo jong is zou hoogstwaarschijnlijk wel willen spelen!

fc groningen!!30-07-2016 om 19:12

Euroborg

Het gaat volgens mij om meer  dan 4 ton, las dat ze niet alle transferrechten hadden. Leek mij ook een goede speler, maarja als Feyenoord zich er mee gaat bemoeien zijn wij bijna kansloos.

Fcg

Ik ken die nastic niet, maar als het klopt wat jij allemaal zegt lijkt het me een hele goede aankoop.

fc groningen!!30-07-2016 om 19:23

Net even wat filmpjes gekeken van bojan nastic. Ziet er erg goed uit. Verdedigend sterk (een goede sliding, lang, sterk) en aanvallend ook erg goed ( goede voorzet, redelijk schot kan soms erg goed dribbelen). Lijkt me op het eerste gezicht een goede aankoop. Zijn natuurlijk wel al ze hoogtepunten, maar ziet er toch veel beter uit dan wat we nu hebben.

fc groningen!!30-07-2016 om 19:25

Vraag me wel af waarom hij nog geen club heeft

30-07-2016 om 21:22

Martijn: Bedankt voor de uitleg "plan Kemkers". Toch knap dat hij dat allemaal heeft bedacht.  :)   Meer, harder, paar keer per dag, trainen. Hard werken. Dan krijgen we betere voetballers en gaan we meer winnen. Dat andere clubs niet zulke ideeen hebben, snap ik eigenlijk niet.

30-07-2016 om 21:32

'TomOkker30-07-2016 om 16:03

kijk daar gaan we al, misschien zeg je, hij was toch international. lees mijn quote maar eens terug misschien zeggen we hetzelfde.

 

'Nee hoor, we zeggen helemaal niet hetzelfde.

30-07-2016 om 21:49

Krijg nou de vinke@##!

 

FC Groningen neemt twee talenten op proef
FC Groningen krijgt deze zomer twee talenten op proef. De Jamaicaanse spits Nathaniel Adamolekun, zeventien jaar en 1 meter 90 lang, meldt zich 3 augustus in Groningen. Vijf dagen later sluit Roberto Carlos Hernandez aan. Laatstgenoemde is een middenvelder annex vleugelspeler, is eveneens zeventien jaar en staat in de Verenigde Staten te boek als toptalent. Onbekend is hoe lang het tweetal meetraint met de selectie van Groningen.
Read more at http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/677535/in-het-kort-kampioen-meldt-zich-zondag-bij-ajax-speler-aangeklaagd-voor-gokken.html#wkrZHl6E051zdblR.99

 

31-07-2016 om 12:46

@redactie. Ik vind trouwens dat transfermarkt telkens hier opgevoerd wordt als bron niet zo professioneel staan. Dan kan je net zo goed de glazen bol van m'n tante Truus citeren.

Thijs_Faber31-07-2016 om 14:27

Beste Johan, wij moeten roeien met de riemen die we hebben en transfermarkt is de enige site die transferwaardes beredeneert. Deze worden afgesteld op marktwerking, kwaliteiten en recente vorm van de betreffende speler. Of het waar is mag Joost weten maar wij maken er louter melding van. Niets meer niets minder.

31-07-2016 om 13:17

@Johan: Wat voor bron gebruikt de redactie ? Helemaal geen bron. Ze halen alleen aan dat dat transfermarkt.nl de transferwaarde schat. Meer niet. Heeft verder geen enkele waarde, maar het staat de redactie toch vrij om het te noemen ?

31-07-2016 om 19:56

Thijs. Ok, ik ga t niet groter maken dan het is. Maar als Joost t al niet weet...ach..tis goud

 

Euroborg: Transermarkt.nl

 

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!